Το λογότυπο μιας επιχείρησης είναι ένα από τα βασικά στοιχεία, που απαρτίζουν το brand της. Αυτή η μικρή εικόνα αποτυπώνεται στο μυαλό των πελατών της, κι έτσι μπορούν να την αναγνωρίσου όπου κι αν τη δουν. Το λογότυπο στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει ολόκληρη την εικόνα της επιχείρησης.
Παρά τη σημασία του όμως, συχνά θα παρατηρήσεις περιπτώσεις όπου το λογότυπο δεν είναι σχεδιασμένο σωστά. Παρακάτω, έχουμε εντοπίσει τα πιο συχνά προβλήματα σε λογότυπα και σου εξηγούμε τι μπορείς να κάνεις για να τα λύσεις.
#1 Η Εικόνα δε Σχετίζεται με την Επιχείρηση σου
Ένα από τα βασικά στοιχεία ενός επιτυχημένου λογότυπου είναι η σαφήνεια με την επιχείρηση. Το λογότυπο πρέπει να εξηγεί σε έναν πελάτη, που δε γνωρίζει την επιχείρηση, τι μπορεί να βρει σε αυτήν. Για παράδειγμα, τα ταξιδιωτικά γραφεία δείχνουν συνήθως ένα αεροπλάνο, ένα καράβι, ή μια υδρόγειο. Ωστόσο, αν μια τέτοια επιχείρηση επέλεγε μια εικόνα από ένα δάσος, τότε ο πελάτης δεν θα μπορούσε να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Ο μόνος τρόπος για να το διορθώσεις αυτό το λάθος είναι να επιλέξεις άλλη εικόνα. Προτίμησε μια, που να σχετίζεται με την επιχείρηση σου και επίλεξε μια πρωτότυπη παρουσίαση.
#2 Υπάρχει Παρά Πολύ Πληροφορία
Ένα ακόμα πολύ συχνό λάθος ενός εταιρικού λογότυπου είναι ότι περιλαμβάνει πολύ πληροφορία. Κάτι τέτοιο, ενδεχομένως να δείχνει εντυπωσιακό, όταν βλέπεις το λογότυπο σε μεγάλη οθόνη. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι το λογότυπο θα χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά σημεία. Για παράδειγμα, θα τοποθετηθεί στην ταμπέλα του καταστήματος, θα τυπωθεί στα μπλουζάκια των υπαλλήλων, στις σακούλες, στις συσκευασία, στα επιστολόχαρτα, και σε αμέτρητα ακόμα σημεία. Έτσι, ένα λογότυπο με πολλές λεπτομέρειες δε θα φαίνεται ωραίο παντού, αφού θα δημιουργήσει οπτική σύγχυση. Αν το υπόλοιπο σχέδιο είναι καλό, μπορείς να διορθώσεις ένα τέτοιο λογότυπο αφαιρώντας την περισσότερη περιττή πληροφορία.
#3 Το Σχέδιο Είναι Παλιομοδίτικο
Πολλές επιχειρήσεις ετοιμάζουν ένα λογότυπο όταν ιδρύονται, το οποίο δεν το ανανεώνουν ποτέ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το λογότυπο φαίνεται ότι δημιουργήθηκε σε άλλη εποχή. Οι γραμματοσειρές, τα χρώματα, τα σχέδια, και η γενική αισθητική αλλάζουν συχνά. Όπως και οι τάσεις στο web design, έτσι υπάρχουν συγκεκριμένες τάσεις και στο σχεδιασμό ενός λογότυπου. Ο μόνο τρόπος, για να διατηρήσεις την εικόνα της επιχείρησης σου φρέσκια είναι να ανανεώνεις το σχέδιο του μετά από κάποια χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, ένα μινιμαλιστικό λογότυπο είναι πιο εύκολο στην αναπροσαρμογή του.
#4 Το Λογότυπο είναι πολύ Κοινότυπο
Όπως σου αναφέραμε παραπάνω, ένα ταξιδιωτικό γραφείο χρησιμοποιεί συχνά ένα αεροπλάνο, ένα καράβι, ή μια υδρόγειο για το λογότυπο του. Επειδή όμως αυτές οι εικόνες χρησιμοποιούνται από τα περισσότερα ταξιδιωτικά γραφεία, τα λογότυπα γίνονται κοινότυπα. Με αυτό τον τρόπο, χάνουν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν, δηλαδή να είναι αξιομνημόνευτα. Ο σχεδιαστής που θα αναλάβει το λογότυπο της επιχείρησης σου θα πρέπει να είναι δημιουργικός και να έχει καινούργιες ιδέες. Μόνο έτσι θα μπορεί να προσαρμόσει μια κοινή εικόνα σε ένα καινούργιο πλαίσιο και να δημιουργήσει κάτι πραγματικά μοναδικό.
#5 Είναι πολύ Ασαφές
Ένα ακόμα πρόβλημα, που εντοπίζεται σε πολλά λογότυπα είναι η ασάφεια. Όσο καλαίσθητη κι αν είναι μια εικόνα, αν αποτυγχάνει να δείξει τί είναι η επιχείρηση σου, αποτελεί ένα κακό λογότυπο. Αυτό πρέπει να το αποφεύγεις, ειδικά στην περίπτωση που και το όνομα της επιχείρησης δεν έχει σχέση με τη δραστηριότητα της. Θυμήσου πως σε πολλές περιπτώσεις δε θα μπορείς να τοποθετήσεις το tagline κάτω από το λογότυπο. Έτσι, ο πελάτης σου θα πρέπει να φανταστεί από μόνος του το τι του προσφέρεις.
Το λογότυπο είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που θα δει ένας υποψήφιος πελάτης και γι’ αυτό θα πρέπει να αντιπροσωπεύει την επιχείρηση σου. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να αποκτήσεις ένα σωστό λογότυπο.