Κάθε επιχείρηση πλέον χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα, για να προσεγγίσει τους μελλοντικούς πελάτες της. Το social media marketing έχει αποδειχθεί πως είναι πολύ αποτελεσματικό, δικαιολογώντας κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη του. Παρ’ όλα αυτά, η προώθηση της επιχείρησης σου στα social media αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, που επηρεάζουν την επιτυχία της στρατηγικής σου, κι έτσι πολλές φορές θα χρειαστείς τη βοήθεια των ειδικών.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις ποιες είναι οι παγίδες που κρύβει το social media marketing.
#1 Να Εντοπίσεις τις Αγαπημένες Πλατφόρμες του Κοινού σου
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, που έχεις να αντιμετωπίσεις στο social media marketing είναι να εντοπίσεις το πού βρίσκεται το κοινό σου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο είναι το Facebook, οι πιθανότητες να βρίσκονται εκεί είναι πολλές. Ωστόσο, αυτό δεν αποκλείει το Instagram, το Twitter, και το Tik Tok. Σε εξειδικευμένες περιπτώσεις μάλιστα, ίσως χρειαστεί να στραφείς σε ακόμα πιο εναλλακτικά κοινωνικά δίκτυα, όπως είναι το LinkedIn. Σε κάθε περίπτωση, η επιχείρηση σου χρειάζεται ισχυρή παρουσία σε όποια πλατφόρμα κι αν είναι το επιθυμητό κοινό σου.
#2 Να Καθορίσεις Ξεκάθαρους SMART Στόχους
Αυτή πρόκειται για μια πρόκληση, που θα συναντήσεις πριν ακόμα αναπτύξεις τη social media marketing στρατηγική σου. Κάθε ενέργεια και καμπάνια, που δημιουργείς, θα πρέπει να εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο SMART στόχο. Με αυτή τη λέξη αναφερόμαστε στους στόχους, που είναι υλοποιήσιμοι κι έχουν ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Για παράδειγμα, το να αυξήσεις τις πωλήσεις κατά 30%, μέχρι το τέλος του έτους, είναι ένας SMART στόχος. Με τη χρήση τους, μπορείς να έχεις πάντα ένα κίνητρο, για να προσπαθείς στο μέγιστο των δυνατότητων σου. Επίσης, στο τέλος της χρονικής περιόδου θα μπορείς να ελέγξεις αν οι ενέργειες, που έκανες, είχαν επιτυχία.
#3 Να Κάνεις Σωστό Targeting στις Διαφημίσεις σου
Σε κάθε κοινωνικό δίκτυο μπορείς να δημιουργήσεις διαφημίσεις, ώστε να φτάσεις τους χρήστες, που σε ενδιαφέρουν. Κατά τη δημιουργία των διαφημίσεων όμως, θα κληθείς να διαλέξεις ένα συγκεκριμένο user segment. Η απόφαση αυτή είναι πολύ σημαντική και θα επηρεάσει ολόκληρη τη στρατηγική σου. Μια λάθος επιλογή θα εμφανίσει την προώθηση σε λάθος χρήστες κι εσύ θα αναγκαστείς να πληρώσεις για κλικ, που τελικά δεν μετατρέπονται σε πωλήσεις. Το σωστό targeting είναι μια διαδικασία, που χρειάζεται εμπειρία και πειραματισμό. Εργαλεία όπως το look alike audience μπορούν να σε διευκολύνουν σε αυτό το κομμάτι.
#4 Να Διατηρήσεις ένα Υψηλό Engagement Rate
Μια social media marketing στρατηγική απαιτεί δημιουργικότητα, για να πετύχει. Αυτό συμβαίνει, γιατί υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και πρέπει πάντα να δημοσιεύεις αναρτήσεις, που να ξεχωρίζουν. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορείς να διατηρήσεις ένα υψηλό engagement rate, που σου ανοίγει το δρόμο για περισσότερες πωλήσεις. Προσπάθησε σε κάθε σου δημοσίευση να κάνεις το κοινό σου να συμμετέχει με like, σχόλια, αλλά και share.
#5 Να Μελετήσεις τα Δεδομένα από τα Insights
Όταν επενδύεις στο social media marketing, θέλεις να γνωρίζεις, ανά πάσα στιγμή, το πόσο αποτελεσματικό είναι. Ο τρόπος, για να το ελέγξεις αυτό, είναι από τα insights και τα analytics, που θα βρεις σε κάθε πλατφόρμα. Αυτό στην αρχή, μπορεί να σου φανεί μια πρόκληση, μιας και θα πρέπει να ερμηνεύσεις το τι σημαίνει το κάθε νούμερο. Με αρκετή μελέτη και προσωπική προσπάθεια θα αποκτήσεις άνεση, πράγμα που θα κάνει τα insights το πιο ισχυρό σου όπλο.
#6 Να Μείνεις Ενήμερος για Όλα τα Trends
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, που αντιμετωπίζει όποιος ασχολείται με το social media marketing, είναι να μένει ενήμερος για όλες τις καινούργιες τάσεις. Στο Διαδίκτυο, οι προτιμήσεις του κοινού αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα, κι έτσι αν μείνεις πίσω είναι δύσκολο να ανακάμψεις.
Ξεκλείδωσε τις δυνατότητες του social media marketing. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να ξεκινήσεις άμεσα!