Πλέον, όλα τα λειτουργικά συστήματα έχουν εντάξει το dark mode στις λειτουργίες τους. Επίσης, μεγάλες ιστοσελίδες όπως η Google και social media όπως το Facebook και το Twitter το δίνουν ως επιλογή για τους χρήστες τους. Έτσι, δεν είναι υπερβολή αν πούμε πως έχει κερδίσει το Διαδίκτυο. Με την αύξηση της προτίμησης του κοινού για το συγκεκριμένο mode, έχει έρθει η στιγμή για να το υιοθετήσεις και στην ιστοσελίδα σου και να βελτιώσεις το customer experience.
Παρακάτω θα μάθεις τόσο για τα πλεονεκτήματα, όσο και για τα μειονεκτήματά του για να καταλάβεις αν αξίζει τον κόπο.
Τι είναι το Dark Mode;
Το dark mode είναι μια συμπληρωματική λειτουργία μιας ιστοσελίδας. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει την προβολή σκούρων οθονών στο UI του χρήστη. Η τάση αυτή μειώνει το φως που εκπέμπεται από την οθόνη του χρήστη, διατηρώντας έτσι την ενέργεια της συσκευής. Επίσης, κατά την εφαρμογή του προσαρμόζονται τα χρώματα και οι αντιθέσεις των γραφιστικών στοιχείων, ώστε να γίνεται πιο εύκολη η ανάγνωση.
Όλα αυτά, κάνουν το dark mode ένα ιδανικό στοιχείο για τα κινητά τηλέφωνα. Έτσι, αν σκοπεύεις να αναπτύξεις μια στρατηγική για mobile marketing, καλό θα ήταν να το υιοθετήσεις.
Πλεονεκτήματα
Πλέον, αρκετοί χρήστες δείχνουν μια προτίμηση για το dark mode. Εκτός από αυτό όμως, η λειτουργία αυτή έχει κι άλλα πλεονεκτήματα. Πιο αναλυτικά, αυτά είναι τα παρακάτω:
#1 Είναι πιο Πρακτικό για Χρήση σε Φορητές Συσκευές
Ο λόγος για τον οποίο είναι ιδανικό για τις φορητές συσκευές είναι γιατί συμβάλλει πρακτικά στην μείωση της κατανάλωσης της ενέργειας. Έτσι, η μπαταρία δεν αδειάζει τόσο γρήγορα και οι χρήστες δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν κάποιο power bank ή να φορτίσουν τη συσκευή τους. Η Google μάλιστα, έχει επιβεβαιώσει ότι το dark mode είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στις οθόνες τύπου OLED που χρησιμοποιούνται από τις συσκευές Android.
#2 Μειώνει την Κούραση των Ματιών
Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για τον οποίο έχει γίνει τόσο δημοφιλές είναι γιατί βοηθάει στην πιο ευχάριστη πλοήγηση. Επειδή οι περισσότεροι χρήστες κοιτούν την οθόνη του κινητού τους όλη μέρα, είναι πιθανό πως κάποια στιγμή θα αισθανθούν κούραση στα μάτια. Σε περιπτώσεις όμως με χαμηλό φωτισμό, το dark mode έχει αποδειχθεί σωτήριο μιας και μειώνει την κούραση που προκαλεί η φωτεινότητα της οθόνης.
#3 Αφαιρεί Αρκετή από την Επίδραση του Blue Light
Ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα του dark mode σχετίζεται με την υγεία των χρηστών. Μετά από εκτεταμένες έρευνες, έχει αποδειχθεί πως το blue light που παράγεται από τις οθόνες, μειώνει την έκκριση της μελατονίνης. Η ορμόνη αυτή ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου, κι έτσι η έκθεση σε έντονο blue light μπορεί να προκαλέσει αϋπνία. Το dark mode βοηθάει σε αυτό, μιας και μειώνει την επίδραση από το φως της οθόνης.
#4 Μπορείς να Δημιουργήσεις έναν Ενδιαφέρον Σχεδιασμό
Πέρα από τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα, το dark mode επίσης προσφέρει κι ενδιαφέρουσες δυνατότητες στο design. Δοκίμασε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς και προσάρμοσε την προϋπάρχουσα σχεδίασή σου στα καινούργια δεδομένα. Θυμήσου όμως, να το εφαρμόσεις σε όλα τα στοιχεία της ιστοσελίδας σου, από την αρχική σελίδα μέχρι και τα pop-up.
Μειονεκτήματα
Παρ’ όλα αυτά, το dark mode έχει και ορισμένα μειονεκτήματα που πρέπει να γνωρίζεις. Αυτά είναι τα παρακάτω:
#1 Σε ένα Περιβάλλον με Αρκετή Φωτεινότητα, μπορεί να Εντείνει την Κούραση των Ματιών
Ενώ το dark mode είναι ευεργετικό για το διάβασμα σε ένα περιβάλλον με ελάχιστο φως, φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα σε περιβάλλον με άπλετο φως. Έτσι, η λειτουργία αυτή είναι καλύτερη το βράδυ ή νωρίς το πρωί αλλά όχι το μεσημέρι. Αν θέλεις να την προσφέρεις στους χρήστες της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής σου, τότε πρόσθεσε ένα κουμπί για την εύκολη εναλλαγή ανάμεσα στο light και το dark mode.
#2 Δεν Ενδείκνυται για Διάβασμα Μεγάλων Κειμένων
Ακόμα ένα μειονέκτημα του είναι ότι δεν βοηθάει στην εύκολη ανάγνωση μεγάλων κειμένων. Έτσι, αν έχεις ένα blog που βασίζεται σε τέτοιο περιεχόμενο, αυτό το mode δεν θα το ευνοήσει.
Το dark mode είναι μια καινούργια πρόταση που ενισχύει το customer experience. Ανακάλυψε τις δυνατότητές του, συμπληρώνοντας τη φόρμα για να έρθεις σε επικοινωνία με τη SocialMe.