Το influencer marketing είναι σίγουρα μια από τις πιο hot τάσεις στο social media marketing, εφόσον φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ωστόσο, αν έχεις στόχο να επιστρατεύσεις έναν influencer με μεγάλο κοινό, τότε η στρατηγική αυτή μπορεί να είναι πολύ ακριβή. Εξαιτίας αυτού, δεν θα δεις ένα ROI όπως θα περίμενες.
Η λύση στο πρόβλημα αυτό έρχεται με τη μορφή των micro-influencer. Αυτοί μπορεί να μην έχουν το μεγάλο κοινό που έχουν οι γνωστοί influencer, ωστόσο έχουν πιστούς ακόλουθους. Οι micro-influencer, μάλιστα, συχνά έχουν κοινό με μεγαλύτερο engagement rate σε σχέση με τους ισχυρούς influencer. Παράλληλα, αυτοί αποτελούν και μια πιο οικονομική λύση. Παρ’ όλα αυτά, με τη χρήση των δώρων αντί της χρηματικής αμοιβής, μπορείς να συνεργαστείς με micro-influencer αρκετά πιο οικονομικά και να δεις αύξηση στο ROI σου.
Εντόπισε τους Micro-Influencer που Ταιριάζουν στην Επιχείρησή σου
Ένα πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις για τους micro-influencer είναι ότι το κοινό τους είναι πολύ εξειδικευμένο. Έτσι, ανάλογα με την επιχείρηση που έχεις, θα πρέπει να προσεγγίσεις και τους ανάλογους influencer. Αν δεν είσαι προσεκτικός κατά την επιλογή, η επιχείρησή σου θα παρουσιαστεί σε λάθος κοινό κι έτσι δεν θα έχεις καθόλου ROI. Αν όμως, διαλέξεις σωστά, τότε το influencer marketing θα αποδειχθεί εξαιρετικά κερδοφόρο. Η στρατηγική που θα ακολουθήσεις αργότερα εξαρτάται από τους στόχους που έχεις θέσει, δηλαδή πωλήσεις ή engagement με τα social media της επιχείρησής σου.
Κάνε Δώρο που θα δώσει αξία στον Micro-Influencer
Μόλις επιλέξεις τους micro-influencer που ταιριάζουν με την επιχείρησή σου, είναι η ώρα να διαλέξεις το δώρο που θα τους στείλεις. Το δώρο αυτό θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικό των προϊόντων σου και να είναι ένα που θέλεις να προωθήσεις. Έχε κατά νου, ότι αυτό το δώρο θα προβληθεί στα social media του micro-influencer κι έτσι θα το δει όλο το κοινό του.
Για να είναι επιτυχημένη αυτή η στρατηγική, θα πρέπει να είναι ένα προϊόν που θα δώσει αξία στον micro-influencer. Η αξία αυτή μπορεί να αποδοθεί με τη διαφορά της αξίας κατασκευής του προϊόντος με την αξία πώλησης. Για παράδειγμα, ένα δώρο μπορεί να στοιχίζει €50 για την κατασκευή του, αλλά να διατίθεται στην αγορά για €150. Έτσι, για εσένα η προώθηση θα έχει στοιχίσει μόνο το ποσό κατασκευής, αλλά για τον micro-influencer θα αποτελέσει κέρδος του μεγαλύτερου ποσού πώλησης.
Συνεργάσου με τον Micro-Influencer για έναν Διαγωνισμό
Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσεις τη στρατηγική που θέλεις να ακολουθήσει ο micro-influencer. Αν ο άμεσος στόχος σου είναι η προβολή των social media της επιχείρησής σου, τότε ένας διαγωνισμός είναι η καλύτερη τακτική. Ο micro-influencer θα δώσει κάτι με αξία στο κοινό του κι έτσι θα δεχτεί πρόθυμα να συμμετέχει. Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή των χρηστών, αυτοί θα πρέπει να ακολουθήσουν το προφίλ σου. Με αυτό τον τρόπο ο micro-influencer κερδίζει engagement ενώ εσύ δημιουργείς καινούργια leads.
Πρόσφερε μια Έκπτωση για το Κοινό του Micro-Influencer
Ο παραπάνω τρόπος είναι αποδοτικός στο να σου κερδίζει καινούργιους ακόλουθους αλλά δεν θα δεις μέσω αυτού διαφορά στις πωλήσεις. Αν ο στόχος που έχεις θέσει στο influencer marketing είναι οι πωλήσεις, τότε θα πρέπει να δώσεις κάποια έκπτωση για το κοινό του micro-influencer. Το μεγάλο engagement rate που παρουσιάζουν αυτοί οι influencer είναι το ιδανικό για να δεις σημαντικά αποτελέσματα από μια τέτοια τακτική. Η έκπτωση επίσης δίνει κάποια αξία στο κοινό του micro-influencer, όπως και ο διαγωνισμός κι έτσι θα τον πείσεις εύκολα να συμμετέχει.
Πώς να Χρησιμοποιήσεις τα Δώρα για πιο Ισχυρούς Influencer
Η προσέγγιση ενός πιο μεγάλου influencer με δώρο είναι πιο δύσκολη υπόθεση, αλλά όχι αδύνατη. Σε έναν τέτοιο influencer θα πρέπει να στοχεύεις σε ένα μικρό αντάλλαγμα, όπως είναι ένα tweet. Σε σύγκριση όμως με τους micro-influencer ενδεχομένως το ROI που θα δεις να μην είναι τόσο ενισχυμένο.
Το influencer marketing συνεχίζει τη δυναμική του πορεία μέσα στα κοινωνικά δίκτυα.