Το social media marketing αποτελεί πλέον ένα βασικό κομμάτι της προώθησης ενός e-shop. Ιδιαίτερα, στην Covid-19 εποχή, η χρήση των social media για προώθηση της επιχείρησής σου, φαίνεται λίγο… μονόδρομος. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να χτίσεις μια ισχυρή παρουσία στα social media για την επιχείρησή σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα βρεις τα μυστικά που θα κάνουν το social media marketing σου αποτελεσματικό.
#1 Επίλεξε την Κατάλληλη Πλατφόρμα
Ένα από τα πρώτα προβλήματα, που αντιμετωπίζει κάθε επιχείρηση, όταν θέλει να χτίσει μια social media marketing στρατηγική είναι η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας. Πλέον, υπάρχουν πολλά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία προσελκύουν διαφορετικό κοινό. Για το λόγο αυτό, η επιλογή ενός social media θα πρέπει να γίνεται πάντα μετά από προσεκτική έρευνα του κοινού που στοχεύεις. Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σου προσπαθεί να προσεγγίσει τη γενιά Ζ, θα πρέπει να ασχοληθείς με το Tik Tok. Αντίθετα, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά χρήστες βρίσκονται στο Facebook. Μόλις εντοπίσεις την κατάλληλη πλατφόρμα, δωσ’ της προτεραιότητα.
#2 Δημιουργία ενός Social Media Content Calendar
Η επιτυχία στα social media συχνά κρίνεται από τη συχνότητα των δημοσιεύσεών σου. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή είναι αρκετά απαιτητική, μιας και κάθε κοινό έχει διαφορετικές απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες. Μετά από αρκετές δοκιμές, θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις πόσες φορές την ημέρα πρέπει να δημοσιεύεις περιεχόμενο, καθώς και ποιες είναι οι ιδανικές ώρες, για να το κάνεις αυτό. Σε αυτήν την προσπάθεια, η βοήθεια ενός social media content calendar είναι καθοριστικής σημασίας. Ένα τέτοιο εργαλείο σου υπενθυμίζει τις δημοσιεύσεις που πρέπει να κάνεις, όπως επίσης σου δίνει τη δυνατότητα να τις προγραμματίσεις.
#3 Χτίσε μια Συγκεκριμένη Αισθητική
Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια πολλοί χρήστες ακολουθούν λογαριασμούς, που ταιριάζουν με την αισθητική τους. Έτσι, αν δώσεις σημασία στις δημοσιεύσεις σου και υιοθετήσεις στοιχεία από μια συγκεκριμένη αισθητική, θα ξεκινήσεις να προσελκύεις όλους αυτούς τους χρήστες. Φυσικά, για να πετύχει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να έχεις κάνει ενδελεχή έρευνα του κοινού σου. Μερικές από τις πιο διαδεδομένες αισθητικές αυτής της περιόδου είναι ο μινιμαλισμός, τα παστέλ χρώματα, το ρετρό, και η αισθητική της δεκαετίας του ’80 μεταξύ άλλων.
#4 Μείωσε το Μέγεθος του Κοινού που Στοχεύεις
Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του social media marketing είναι οι διαφημίσεις, που θα δημιουργήσεις για κάθε πλατφόρμα. Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν πως όσο πιο μεγάλη στόχευση κάνουν, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουν. Ωστόσο, μια τέτοια πρακτική θα σου κοστίσει, χωρίς να σου φέρει το αντίστοιχο ROI. Αυτό συμβαίνει γιατί η διαφήμισή σου θα προβληθεί από ένα μεγάλο μερίδιο χρηστών, που όμως δεν εντάσσονται στο κοινό-στόχο σου. Η λύση σου σε αυτό το πρόβλημα είναι να μειώσεις το μέγεθος του κοινού που στοχεύεις, ώστε να είσαι σίγουρος πως η διαφήμισή σου θα φτάσει στους σωστούς χρήστες.
#5 Έλεγχε τα Metrics των Social Media Ads
Εκτός από το κοινό που στοχεύεις, τα social media ads κρύβουν κι άλλες παγίδες. Σε κάθε περίπτωση, δε θα πρέπει να αμελείς να ελέγχεις τα metrics που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις, αν οι διαφημίσεις σου είναι επιτυχημένες. Για παράδειγμα, μια δημοσίευση με μεγάλο αριθμό από impressions, αλλά με ελάχιστο engagement, σου δείχνει πως θα πρέπει να βελτιώσεις την ποιότητα των εικόνων που χρησιμοποιείς. Αντίστοιχα, αν το click-through rate δεν είναι μεγάλο, θα πρέπει να δοκιμάσεις διαφορετικά CTAs, που θα παρακινήσουν τους χρήστες να επισκεφτούν το e-shop σου.
#6 Μοίρασε Ενδιαφέρον Περιεχόμενο από Σχετικούς Influencers
Για να πετύχεις στα κοινωνικά δίκτυα, είναι σημαντικό να χτίσεις σχέσεις με influencers της βιομηχανίας σου. Η συνεργασία σου με τέτοιους content creators θα σου δώσει την αναγκαία προβολή, για να αποκτήσεις περισσότερους ακόλουθους. Εκτός από την άμεση συνεργασία με influencers, μπορείς να μοιράζεις το περιεχόμενό τους στο δικό σου προφίλ, για να ξεκινήσεις μια αμοιβαία σχέση.
Το social media marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προώθησης μιας επιχείρησης. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να μάθεις πώς μπορείς να ξεκινήσεις.