Τα CTAs (Calls to Action) στον τομέα του Digital Marketing, με λίγα λόγια είναι “καλέσματα” που ενθαρρύνουν τον χρήστη και επισκέπτη μιας ιστοσελίδας να λάβει περισσότερο δράση, συνήθως πατώντας ένα κλικ για να επικοινωνήσει με την επιχείρηση, να μάθει περισσότερες πληροφορίες, να εγγραφεί μέσω email, ή ακόμα και να προβεί σε κάποια αγορά.
Συνήθως συνοδεύουν κείμενο και άρθρα εντός της ιστοσελίδας, emails και συμπληρωματικό περιεχόμενο μιας online επιχείρησης π.χ αναφορές, ηλεκτρονικούς οδηγούς, κλπ.
Τα CTAs παρόλο που είναι πολύ σύντομα (περίπου 2-3 προτάσεις το καθένα), επηρεάζουν σε πολύ σημαντικό βαθμό τις ενέργειες του χρήστη, αφού ουσιαστικά τον καλούν να πράξει κάτι παραπάνω από αυτό που έχει σκεφτεί εξαρχής. Αποτελούν πολύ δυνατά εργαλεία αύξησης των κλικ και των conversion rates σας (τα ποσοστά μετατροπής του επισκέπτη και ενδιαφερόμενου σε πελάτη), εάν και εφόσον χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά από τους κειμενογράφους και υπεύθυνους μάρκετινγκ της ιστοσελίδας.
Ενδεικτικά στατιστικά σχετικά με την αποτελεσματικότητα των CTAs:
- 90% των επισκεπτών που διαβάζουν τους τίτλους των κειμένων σας, θα διαβάσουν επίσης το CTA σας
- Τα emails με ακόμη και ένα CTA μπορούν να αυξήσουν τα κλικ μέχρι και 371% ενώ τις πωλήσεις 1617%.
- Η χρήση επίσης CTA στην σελίδα σας στο Facebook μπορεί να αυξήσει το ποσοστό κλικ μέχρι 285%
Πηγή: https://www.protocol80.com/
Ποιά είναι όμως αυτά τα στοιχεία που κάνουν ένα CTA πιο αποτελεσματικό; Ορίστε μερικές συμβουλές CTAs για αύξηση των κλικ σου:
No 1: Χρησιμοποίησε ενεργητική φωνή ή προστακτική. Επειδή τα CTAs εξολοκλήρου έχουν σαν σκοπό να παρακινήσουν τον χρήστη να πράξει κάτι, είναι σημαντική η σύνταξη του κειμένου να το αντανακλά αυτό. Για παράδειγμα, ένα ενεργητικό CTA θα ήταν:
“Γίνε και εσύ μέλος της υπέροχης online κοινότητας μας πατώντας το πιο κάτω link”.
Μπορεί επίσης να ξεκινήσεις ένα CTA με την μορφή ερώτησης/απάντησης π.χ “‘Πεινάς; Θέλεις κάτι στα γρήγορα; Πάτησε εδώ για να δεις το μενού μας και να παραγγείλεις online.”
Σύμφωνα με έρευνες η χρήση ενεργητικών και προστακτικών ρημάτων είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του χρήστη και να πράξει αναλόγως.
Νο 2: Χρησιμοποίησε λέξεις και φράσεις που προκαλούν συναίσθημα και ενθουσιασμό. Όταν χρησιμοποιείς CTAs είναι σημαντικό να προκαλείς το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό του επισκέπτη για να έχεις και την επιθυμητή αντίδραση από αυτόν. Εκτός από την χρήση ενεργητικών ρημάτων, μπορείς να κάνεις το CTA σου πιο ελκυστικό, με την χρήση λέξεων και φράσεων όπως:
“Μόνο για σήμερα! Εκμεταλλεύσου μια προνομιακή έκπτωση 50% αγοράζοντας οποιοδήποτε προϊόν του ηλεκτρονικού μας καταστήματος εδώ.”
“Μην χάνεις χρόνο! Δώσε μας ΤΩΡΑ το email σου για να λαμβάνεις πρώτος ειδικές προσφορές και εκπτώσεις..”
“Αν θέλετε να μειώσετε τα επίπεδα στρες σου και να βελτιώσετε την διάθεση σας στο έπακρο, πατήστε ΕΔΩ”
Η προσθήκη θαυμαστικού είναι επίσης αποτελεσματική αφού κερδίζεις περισσότερο την προσοχή του επισκέπτη και προσθέτει μια νότα ενθουσιασμού. Ωστόσο, η υπερβολική του χρήση μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και συγκεκριμένα να κάνει το CTA να φαίνεται υπερβολικό και ψεύτικο.
Νο 3: Λάβε υπόψη σου διαφορετικές οθόνες. Ένα αποτελεσματικό CTA, εκτός από το ίδιο το κείμενο του, θα πρέπει να είναι optimised για να εμφανίζεται σε διαφορετικές οθόνες π.χ laptop,smartphone, tablet. Αμελώντας να λάβεις υπόψη σου κάτι τέτοιο, μπορεί να κάνει το CTA σου αόρατο και εν τέλει άχρηστο. Συνεπώς, θα πρέπει να τσεκάρεις αν το CTA σου εμφανίζεται σε διαφορετικές οθόνες και να ζητήσεις την βοήθεια ειδικών όπως εμάς, αν χρειαστεί να κάνεις βελτιώσεις.
Θέλεις να αυξήσεις τα κλικ σου μέχρι και 400%; Eπικοινώνησε μαζί μας για εξειδικευμένες συμβουλές και λύσεις digital marketing εδώ.