Κάθε επιχείρηση οφείλει να ασχοληθεί με το branding της. Η διαμόρφωση του βοηθάει την εταιρεία να γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμη από το κοινό, ενώ αμέσως αποκτά και το δικό της χαρακτήρα. Για παράδειγμα, το branding ενός καφέ θα πρέπει να αναδεικνύει τη δραστηριότητα της επιχείρησης και να θέλει να κάνει τους καταναλωτές να το επισκεφτούν. Ενδεικτικά, το branding περιλαμβάνει το λογότυπο της επιχείρησης, τα χρώματα, τις συσκευασίες, αλλά και το όραμα και τους στόχους της. Στην ουσία, είναι τα κομμάτια που την κάνουν να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της.
Από όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνει το branding, το πιο σημαντικό είναι το λογότυπο. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις πως μπορείς να επιλέξεις μια γραμματοσειρά, ιδανική για την εικόνα που προσπαθείς να χτίσεις.
#1 Επίλεξε μια Γραμματοσειρά που Αντικατοπτρίζει το Brand σου
Αρχικά, η κάθε γραμματοσειρά έχει και μια διαφορετική διάθεση. Έτσι, ανάλογα με το χαρακτήρα, που θέλεις να προσδώσεις στην επιχείρηση σου, θα πρέπει να διαλέξεις και μια διαφορετική. Για παράδειγμα, υπάρχουν σοβαρές ή μοντέρνες γραμματοσειρές. Παράλληλα, πλέον μπορείς να βρεις μια πληθώρα από διακοσμητικές γραφές, που δίνουν αυτόματα μια μοναδική όψη στο λογότυπο σου.
#2 Δες αν είναι Ευανάγνωστη
Ένα από τα πιο συχνά λάθη κατά τη δημιουργία ενός λογότυπου είναι ότι περιλαμβάνει πάρα πολλές πληροφορίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, το λογότυπο να μην είναι ευδιάκριτο και η ονομασία της επιχείρησης να μην είναι ευανάγνωστη. Έτσι, πρέπει να επιλέξεις μια γραμματοσειρά, που θα διακρίνεται σωστά, ακόμα κι αν το λογότυπο είναι τυπωμένο σε μικρό μέγεθος.
#3 Serif ή Sans Serif;
Ένα από τα πιο γνωστά διλήμματα που αντιμετωπίζουν όσο σχεδιάζουν λογότυπα είναι αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν serif γραμματοσειρές ή sans serif. Ενδεικτικά, μια γραμματοσειρά τύπου serif είναι μια κλασική και παραδοσιακή επιλογή. Από την άλλη μεριά, μια sans serif γραμματοσειρά είναι μια πιο μοντέρνα επιλογή. Οπότε, την επόμενη φορά που βρεθείς σε αυτό το δίλημμα, σκέψου το μήνυμα που θέλεις να περάσεις, μιας και το στοιχείο αυτό αποτελεί κομμάτι του brand storytelling σου.
#4 Ανακάλυψε τα Trends της Αγοράς
Όπως και σε όλες τις γραφιστικές τάσεις, έτσι και οι γραμματοσειρές παρουσιάζουν κάποια μοτίβα. Σε ορισμένες χρονικές στιγμές, θα βρεις και συγκεκριμένα είδη γραμματοσειράς να χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις. Για να ελέγξεις τι δουλεύει για το κοινό σου, ρίξε μια ματιά στα λογότυπα των ανταγωνιστών σου κι εντόπισε το γενικό είδος της γραμματοσειράς.
#5 Χρησιμοποίησε Έντονες Αντιθέσεις
Σε πολλές περιπτώσεις, το λογότυπο περιλαμβάνει περισσότερες από μια γραμματοσειρές, ειδικά όταν το όνομα της επιχειρήσεις περιλαμβάνει αρκετές λέξεις. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να επιλέξεις δύο αρκετά διαφορετικές γραμματοσειρές, ώστε να τραβήξεις την προσοχή των δυνητικών σου πελατών. Ο συνδυασμός αυτός προκαλεί οπτικό ενδιαφέρον, πράγμα πολύ σημαντικό, όταν θέλεις να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό σου.
#6 Απόφυγε Γραμματοσειρές που Μοιάζουν Πολύ
Πολλοί σχεδιαστές επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν παρόμοιες γραμματοσειρές, όταν θέλουν να δώσουν ένα διαφορετικό χαρακτήρα στο λογότυπο. Ωστόσο, δεν πρέπει να χρησιμοποιείς παρόμοιες γραμματοσειρές. Οι μικρές διαφορές στα γράμματα θα μοιάζουν πιο πολύ με τυπογραφικά λάθη, παρά με κάποια δημιουργική επιλογή που πήρες.
#7 Επίλεξε μια Οικογένεια Γραμματοσειράς
Γενικά, η γραμματοσειρά που θα επιλέξεις για το λογότυπο σου είναι σημαντική και για το brand σου. Σκέψου πως θα την χρησιμοποιήσεις στην ιστοσελίδα σου, στις συσκευασίες σου, αλλά και σε επιστολές, που θα χρειαστεί να στείλεις. Για το λόγο αυτό, είναι καλό να χρησιμοποιήσεις μια οικογένεια γραμματοσειράς, που περιλαμβάνει τόσο serif όσο και sans serif εκδοχές της. Έτσι, θα έχεις την κατάλληλη γραμματοσειρά για κάθε περίσταση.
Η εικόνα που θα σχηματίσεις για το brand σου είναι εξαιρετικά σημαντική για την εντύπωση, που θα διαμορφώσει το κοινό σου για την επιχείρηση σου. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να δημιουργήσεις ένα ισχυρό brand.