Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα e-shops δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Αυτή η τάση έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό, μιας και όλα διεκδικούν την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού.
Αν έχεις e-shop, τότε γνωρίζεις καλά πως πρέπει να βρεις κάτι που θα κάνει την επιχείρησή σου να ξεχωρίσει και να κατακτήσεις το κοινό σου. Συνήθως, το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι ο σχεδιασμός του e-shop και το πόσο εύκολη και διαισθητική είναι η χρήση του.
Φυσικά, υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και τάσεις που μπορείς να ακολουθήσεις για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Ωστόσο, με τόσα και τόσα e-shops, υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα που θυμίζει όλες τις υπόλοιπες. Σε αυτό το άρθρο, σου εξηγούμε τη σημασία των κανόνων του e-shop design, αλλά και το πώς μπορείς να πρωτοτυπήσεις.
Οι Κανόνες του E-shop Design
Αρχικά, για να βγάλεις κάτι μοναδικό, θα πρέπει να μελετήσεις και να γνωρίζεις τις βέλτιστες πρακτικές για τον σχεδιασμό ενός e-shop. Στη συνέχεια, μπορείς να τις παραλλάξεις, μέχρι να βρεις το αποτέλεσμα που σε εκφράζει.
#1 Τοποθέτηση του Λογότυπου
Μια πρακτική που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια είναι η τοποθέτηση του λογότυπου της επιχείρησης στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης. Μάλιστα, το λογότυπο σε εκείνο το σημείο περιέχει link στην αρχική σελίδα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που γνωρίζουν και χρησιμοποιούν όλοι οι χρήστες. Για το λόγο αυτό είναι ένας βασικός κανόνας που δεν πρέπει να αμελήσεις.
#2 Πλοήγηση και Ιεραρχία
Οι περισσότερες ιστοσελίδες και e-shops ακολουθούν την ίδια τεχνική για το σχεδιασμό της ιεραρχίας τους. Ενδεικτικά, η πλειοψηφία τοποθετεί ένα οριζόντιο μενού στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας. Κάθε χρήστης γνωρίζει πως θα πρέπει να κάνει κλικ εκεί, για να βρει αυτό που ψάχνει. Φυσικά, υπάρχουν διάφορα είδη μενού που μπορούν να κάνουν ένα e-shop να ξεχωρίσει, όπως είναι τα hamburger και τα dropdown μενού.
#3 Διαμόρφωση της Σελίδας Προϊόντος
Ο σωστός σχεδιασμός μιας σελίδας προϊόντος είναι απαραίτητος για την επιτυχία ενός e-shop. Στην πραγματικότητα, αυτή η σελίδα αποτελεί την καρδιά του e-shop μιας και είναι αυτή που θα πείσει το χρήστη να αγοράσει το προϊόν. Γι’ αυτόν το λόγο, πρέπει να ακολουθήσεις ευλαβικά τους κανόνες που υπάρχουν, ώστε να μεγιστοποιήσεις τις πωλήσεις σου.
Γιατί Πρέπει να Πρωτοτυπήσεις
Αν ακολουθήσεις τους κανόνες, θα έχεις ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα μιας και το e-shop σου θα είναι πλήρως λειτουργικό. Ωστόσο, αν αποφασίσεις να βρεις πώς μπορείς να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό σου, τα αποτελέσματα θα είναι πιο εντυπωσιακά.
Πιο συγκεκριμένα, θα δώσεις ένα λόγο στους επισκέπτες του e-shop σου να το θυμούνται, ακόμα κι όταν αποχωρήσουν από αυτό. Έτσι, την επόμενη φορά που θέλουν κάποιο προϊόν, θα πληκτρολογήσουν κατευθείαν τη διεύθυνσή σου.
Μυστικά για να Ξεχωρίσεις
#1 Συμπερίλαβε το Κοινό σου
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πλέον το κοινό πρέπει να έχει ενεργό ρόλο σε κάθε e-shop. Οι κριτικές και η αλληλεπίδραση στα κοινωνικά δίκτυα είναι εξαιρετικά σημαντικές, για να χτίσεις σχέση εμπιστοσύνης με αυτό. Για παράδειγμα, χρησιμοποίησε τα social media του e-shop σου, για να εμπλουτίσεις τις εικόνες των προϊόντων σου.
#2 Άφησε την Προσωπικότητά σου να Φανεί
To e-shop σου είναι ένας χώρος που πρέπει να εκφράζει την προσωπικότητα και τα όνειρά σου. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα αξιομνημόνευτο περιβάλλον, που θα ωθήσει το κοινό σου να το επισκέπτεται ξανά και ξανά. Αν, για παράδειγμα, σε απασχολεί η οικολογία, μπορείς να την ενσωματώσεις σε κάθε πτυχή του e-shop σου.
#3 Πειραματίσου με τα Μέσα που Διαθέτεις
Τέλος, ο πειραματισμός είναι συνηθώς το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Μπορείς να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα στην αισθητική του e-shop σου, στα γραφικά που χρησιμοποιείς, ακόμα και στο περιεχόμενο. Μια καλή ιδέα είναι να έχεις βίντεο και κινούμενα γραφικά, αντί για στατικές εικόνες προϊόντων.
Η πρωτοτυπία θα κάνει το e-shop σου να ξεχωρίσει. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να δημιουργήσεις το ηλεκτρονικό κατάστημα των ονείρων σου.