Το influencer marketing είναι πλέον μία από τις κυρίαρχες τάσεις του digital marketing. Φυσικά, έχει κάνει αισθητή την παρουσία του, μιας και προσφέρει σίγουρα και εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έτσι, όσες επιχειρήσεις αναπτύσσουν μια στρατηγική marketing, που περιλαμβάνει το influencer marketing, έχουν να παρατηρούν μόνο θετικά αποτελέσματα.
Παρ’ όλα αυτά, η προώθηση της επιχείρησης με αυτό τον τρόπο είναι δαπανηρή. Οι μικρές και οι startup επιχειρήσεις όμως, μπορούν να ασχοληθούν με τους micro influencers, ώστε να μη μείνουν εκτός.
Τι ακριβώς είναι οι Micro Influencers;
Οι micro influencers είναι μια νέα τάξη influencer, η οποία δεν αποτελείται από celebrities. Τα άτομα αυτά έχουν ακόλουθους που κυμαίνονται από 1.000 έως 100.000, αλλά το κοινό τους είναι φανατικό και πιστό σε αυτά. Αυτοί οι μικρότεροι influencers εξειδικεύονται σε μία συγκεκριμένη αγορά κι έτσι δημιουργούν μεγάλα ποσοστά engagement σε σχέση με τους πιο μεγάλους influencers. Όπως καταλαβαίνεις, το να εντοπίσεις έναν micro influencer στο niche της επιχείρησής σου, θα οδηγήσει σε ποιοτική προβολή της σε άτομα που θα ενδιαφερθούν για αυτό που προσφέρει.
Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση ενός Micro Influencer;
Τώρα που κατάλαβες τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο micro influencer, ήρθε η ώρα να δούμε με λίγη περισσότερη λεπτομέρεια ποια οφέλη θα δεις στην επιχείρησή σου από αυτούς.
Υψηλότερο Engagement Rate
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, οι micro influencers μπορούν να σου προσφέρουν υψηλότερο engagement rate, πράγμα πολύ θετικό για το brand σου. Η σχέση, που χτίζει ένας micro influencer με το κοινό του είναι πιο προσωπική, απ’ ότι αυτή που δημιουργεί ένας μεγάλος influencer. Πιο συγκεκριμένα, οι micro influencers αλληλοεπιδρούν με τους ακόλουθούς τους, μέσω like και μηνυμάτων. Με αυτό τον τρόπο, τα άτομα αυτά χτίζουν σχέση εμπιστοσύνης με τους ακόλουθούς τους.
Αν ένας micro influencer προτείνει την επιχείρησή σου σε αυτούς που τον ακολουθούν, τότε οι πιθανότητες να σε προσέξει το κοινό του είναι με το μέρος σου. Και επειδή μάλιστα, τους το προτείνει ένα άτομο, που νιώθουν δικό τους, είναι πιο εύκολο να το αγοράσουν. Έτσι, θα δεις και αύξηση στο ROI σου, πράγμα πολύ σημαντικό για τα χρήματα, που δαπανάς για το marketing.
Προσεγγίζουν niche αγορές
Κάθε micro influencer στοχεύει σε μία συγκεκριμένη αγορά. Με αυτό τον τρόπο γίνεται ειδικός σε αυτό το niche. Έτσι, τον ακολουθούν και τον εμπιστεύονται άνθρωποι, που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη αγορά. Αν πιστεύεις ότι η επιχείρησή σου θα επωφεληθεί από ένα συγκεκριμένο κοινό, τότε η λύση σου είναι οι micro influencers.
Απαιτούν μικρότερο κόστος
Αυτό είναι λογικό αν αναλογιστείς πως ανάμεσα στους μεγάλους influencers συμπεριλαμβάνονται celebrities και δημόσια πρόσωπα. Για να εντάξεις κάποιον από αυτούς στο δυναμικό σου, θα χρειαστείς ένα σημαντικό budget. Αυτό δεν ισχύει για τους micro influencers. Το κόστος για καθέναν από αυτούς εξαρτάται από τον αριθμό των ακολούθων του, αλλά και από το engagement rate. Ταυτόχρονα, εφόσον δεν απαιτούν μεγάλο budget, μπορείς να απασχολήσεις περισσότερους από έναν και να εκμεταλλευτείς τα διαφορετικά κοινά που έχουν.
Μπορούν να φτάσουν κοινό, το οποίο δεν μπορεί να προσεγγίσει το συμβατικό digital marketing.
Ενδεχομένως να είναι κάτι που δεν έχεις φανταστεί, αλλά ένα μεγάλο εμπόδιο στο digital marketing αποτελεί το ad blocking. Τόσο στους υπολογιστές, όσο και στα κινητά τηλέφωνα, είναι πολύ εκείνοι που έχουν εγκαταστημένο ένα πρόγραμμα, που αφαιρεί τις διαφημίσεις. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε αδιέξοδο, μιας και ένα μέρος από το ποσό που έχεις δαπανήσει για το marketing καταλήγει σε διαφημίσεις, που δεν προβάλλονται σε κανέναν.
Οι micro influencers όμως, δεν αποτελούν διαφήμιση που μπορεί να εμποδιστεί από ένα τέτοιο πρόγραμμα. Το κοινό τους αναζητεί από μόνο του, γιατί ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό του.
Όπως βλέπεις, τώρα που έμαθες τι είναι οι micro influencers, καταλαβαίνεις ότι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν λειτουργούν ως αντίβαρο στο γεγονός ότι δεν έχουν τόσους πολλούς followers. Ήρθε η ώρα να εντάξεις κι εσύ το influencer marketing στη στρατηγική σου κι εμείς θα σε βοηθήσουμε να βρεις τον κατάλληλο micro-influencer!