Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν πλέον πολύ έντονο ανταγωνισμό. Ειδικά αν έχεις ένα καινούργιο e-shop θα πρέπει να επικεντρώσεις τις προσπάθειες σου για την ανάδειξή του, έναντι των ανταγωνιστών σου. Μια αποτελεσματική τάση που έχει αναδυθεί τα τελευταία χρόνια είναι το website personalization. Το συγκεκριμένο εργαλείο θα σε βοηθήσει να χτίσεις μια στενή σχέση με τους πελάτες σου αλλά και θα κάνει όλες τις λειτουργίες της ιστοσελίδας σου πιο αποτελεσματικές. Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τι είναι το website personalization και πώς θα βοηθήσει πρακτικά το e-shop σου.
Τι είναι το Website Personalization
Το website personalization είναι το χτίσιμο μιας προσωποποιημένης ιστοσελίδας για κάθε χρήστη. Αντί να βλέπει την ίδια οθόνη, ο κάθε χρήστης θα λαμβάνει μια προσωποποιημένη εμπειρία, με βάση την προηγούμενη πλοήγησή του. Ο στόχος αυτής της σχεδιαστικής τάσης είναι το αίσθημα οικειότητας, το οποίο θα συμβάλλει στην ψυχολογία του επισκέπτη.
Το website personalization περιλαμβάνει ενέργειες σε όλες τις σελίδες του ιστοχώρου σου, στις landing page, στις διαφημίσεις αλλά και στα email. Έτσι, τα προσωποποιημένα στοιχεία είναι συνεπή σε κάθε κομμάτι της επιχείρησης, με το οποίο έρχεται σε επαφή ο κάθε πελάτης.
Αυτή η σχεδιαστική τάση, αν και γνωστή από χρόνια, δεν μπορούσε μέχρι τώρα να εφαρμοστεί εύκολα. Ωστόσο, πλέον η συλλογή των δεδομένων γίνεται αρκετά πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα την υιοθέτηση του website personalization από πολλά e-shop.
Ποια είναι τα Οφέλη του για την Ιστοσελίδα σου
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που το website personalization θα σου φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα κυριότερα οφέλη που θα λάβεις από αυτό θα είναι τα παρακάτω:
#1 Καλύτερη Επιλογή «Σχετικών Προϊόντων»
Ένας αποδεδειγμένα αποτελεσματικός τρόπος για περισσότερες πωλήσεις σε ένα e-shop είναι η παρουσίαση παρόμοιων προϊόντων. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας, μόλις τοποθετήσουν κάτι στο καλάθι τους, γίνονται πιο δεκτικοί στο να συνεχίσουν τις αγορές τους. Με το website personalization μάλιστα, μπορείς να τους φέρεις επιλογές από τα προϊόντα σου, στα οποία δεν θα μπορέσουν να αντισταθούν.
Ο τρόπος για να εφαρμοστεί η προσωποποίηση σε αυτό το κομμάτι είναι η συλλογή των δεδομένων πλοήγησης του κάθε χρήστη. Αν για παράδειγμα, έχουν δει προϊόντα κάποιων συγκεκριμένων κατηγοριών, τότε οι προτάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν τέτοια σχετικά προϊόντα.
#2 Αποδοτικότερες Landing Page
Κάθε landing page έχει έναν συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος θα πρέπει να είναι στο επίκεντρό της. Γενικά, μια γνωστή συμβουλή για αποτελεσματική landing page είναι να την κρατήσεις όσο πιο μινιμαλιστική μπορείς. Ωστόσο, ανάμεσα στα επιτρεπόμενα στοιχεία είναι αυτά της προσωποποίησης. Πιο συγκεκριμένα, μελέτες έχουν δείξει πως οι χρήστες είναι κατά 63% πιο πιθανό να ολοκληρώσουν την ενέργεια της landing page, αν αυτή περιλαμβάνει κάποιο είδος προσωποποίησης.
#3 Λιγότερα Follow-up Email
Ένα κομμάτι marketing κάθε e-shop, είναι αυτό του e-mail marketing. Έτσι, ακόμα και οι χρήστες που εγκατέλειψαν το καλάθι τους μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες. Συνήθως, σε αυτές τις περιπτώσεις ακολουθεί μια σειρά από follow-up email. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείς να ακολουθήσεις για να τα κάνεις πιο αποτελεσματικά. Ωστόσο, με την προσθήκη προσωποποιημένων στοιχείων η δουλειά σου θα γίνει πιο εύκολη. Ενδεικτικά, το open rate των email με ένα προσωποποιημένο στοιχείο στο θέμα αυξάνεται κατά 30%.
#4 Αποτελεσματικότερα Call to Action
Τα call to action είναι απλά εργαλεία που όμως βοηθούν πολύ στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Όπως και στις landing page, τα CTA μπορούν να γίνουν αρκετά πιο αποδοτικά με μερικά προσωποποιημένα στοιχεία, σε ποσοστό που αγγίζει το 200%. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης μπει στην ιστοσελίδα σου και είναι ήδη μέλος της mailing list σου, τότε δεν υπάρχει ανάγκη να του εμφανιστεί pop-up για αυτό το σκοπό. Στην δεύτερη και τρίτη επίσκεψη του, μπορείς να του εμφανίσεις ένα αντίστοιχο pop-up για μια αποκλειστική προσφορά που θα τον ωθήσει σε κάποια αγορά.
Το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα αποκτήσει νέα πνοή με το website personalization.