Δεν είναι υπερβολή αν πούμε πως η βάση για την επιτυχία μιας επιχείρησης είναι η ικανότητά της να κάνει πωλήσεις. Γι’ αυτόν το λόγο είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις ποια metrics πωλήσεων σου δίνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες για την απόδοση της επιχείρησής σου. Μέσα απ’ αυτά τα δεδομένα, μπορείς να εντοπίσεις ευκαιρίες για ανάπτυξη, αλλά και να βρεις τα σημείο που θέλουν βελτίωση.
Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε εφτά SOS metrics πωλήσεων που δεν πρέπει ν’ αμελείς.
SOS Metrics Πωλήσεων
#1 Συνολικό Εισόδημα
Το πρώτο στοιχείο που καλό είναι να κοιτάς είναι το συνολικό εισόδημα της επιχείρησής σου. Αυτό το metric αντιπροσωπεύει το σύνολο των εσόδων που έχεις από τις πωλήσεις σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Έτσι, μπορείς να διαπιστώσεις εάν η επιχείρησή σου είναι βιώσιμη και κερδοφόρα. Επιπλέον, μπορείς να παρατηρήσεις εάν υπάρχουν εποχικές διακυμάνσεις στις πωλήσεις, πράγμα που ίσως να θέλει μια διαφορετική προσέγγιση ανά εποχή.
#2 Ποσοστό Πωλήσεων από Νέους Πελάτες
Η ικανότητα προσέλκυσης νέων πελατών είναι ένα απ’ τα σημάδια ότι η επιχείρησή σου μπορεί να προσελκύει το κοινό-στόχο σου. Το ποσοστό πωλήσεων από νέους πελάτες σου δείχνει το ποσοστό των συνολικών πωλήσεων που έχουν προέλθει από νέους πελάτες. Αυτό το metric συνήθως είναι μια καλή ένδειξη για την αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ σου. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μιας επιτυχημένης social media marketing στρατηγικής.
#3 Ποσοστό Πωλήσεων από Παλιούς Πελάτες
Από την άλλη πλευρά, η διατήρηση των παλιών πελατών είναι εξίσου σημαντική για τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης σε βάθος χρόνου. Το ποσοστό πωλήσεων από παλιούς πελάτες δείχνει το πόσες πωλήσεις έγιναν από πελάτες που έχουν κάνει ξανά αγορές από την επιχείρησή σου. Για παράδειγμα, όσο πιο υψηλό το ποσοστό, τόσο μεγαλύτερη είναι η ικανοποίηση των πελατών σου από την εξυπηρέτηση, το e-shop design και την ποιότητα των προϊόντων μεταξύ άλλων.
#4 Conversion Rate
Το conversion rate είναι ένα σημαντικό metric που σου φανερώνει πόσοι δυνητικοί πελάτες καταλήγουν να κάνουν αγορές. Το συγκεκριμένο νούμερο είναι κρίσιμο για την αξιολόγηση της επιτυχίας των στρατηγικών σου στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ, μιας και σου δείχνει πόσα leads έγιναν πελάτες.
#5 Μέσος Όρος του Κύκλου Πωλήσεων
Ο μέσος όρος του κύκλου πωλήσεων είναι στην πραγματικότητα ο χρόνος που χρειάζεται ένα lead για να μετατραπεί σε πελάτη. Κατανοώντας το πόσο χρόνο παίρνει η διαδικασία, μπορείς να καταλάβεις εάν υπάρχει κάποιο προβληματικό σημείο. Εάν για παράδειγμα, ο κύκλος είναι πολύ μακρύς, τότε υπάρχει κάποιο θέμα, όπως προβληματικό checkout. Έτσι, μπορείς να προχωρήσεις σε κινήσεις βελτιστοποίησης που θα σε βοηθήσουν στο μέλλον.
#6 Κόστος Πώλησης
Το κόστος πώλησης περιλαμβάνει όλα τα έξοδα που περιλαμβάνει με μια πώληση. Ενδεικτικά, αυτός ο αριθμός περιέχει το κόστος marketing, τους μισθούς των υπαλλήλων σου και το κόστος εξυπηρέτησης πελατών. Έτσι, αυτό το metric σε βοηθά να καταλάβεις πόσο σου κοστίζει ακριβώς η απόκτηση του κάθε πελάτη και να αξιολογήσεις την απόδοση της επένδυσης σου (ROI).
#7 Ρυθμός Ανάπτυξης Ανά Έτος
Ο ρυθμός ανάπτυξης ανά έτος μετρά την αύξηση των πωλήσεων σου σε ετήσια βάση. Με αυτό το metric, κοιτάς την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Ένας σταθερός ή αυξητικός ρυθμός ανάπτυξης σου δείχνει πως έχεις πάρει τη σωστή κατεύθυνση. Αντιθέτως, ένας αρνητικός ρυθμός ανάπτυξης φανερώνει πως υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσεις άμεσα.
Όλα αυτά τα metrics πωλήσεων είναι σημαντικά και σου φανερώνουν την πορεία της επιχείρησής σου. Έλα σ’ επικοινωνία με την ομάδα της SocialME για να ξεκινήσεις να βλέπεις σημαντική βελτίωση σ’ αυτά. Γιατί η επιτυχία της επιχείρησής σου είναι εγγυημένη!