Οι Πελάτες σου Φεύγουν Μετά την Πρώτη Αγορά; Τι Πηγαίνει Λάθος και Πώς θα το Σταματήσεις
Έχεις επενδύσει χρόνο, χρήματα και προσπάθεια για να αποκτήσεις έναν νέο πελάτη. Ωστόσο, μετά την πρώτη αγορά, απλά εξαφανίζεται. Αυτό είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα. Εάν έχεις κάποιο e-shop, τότε ενδεχομένως να το έχεις συναντήσει κι εσύ. Γιατί όμως, οι πελάτες δεν επιστρέφουν και, το σημαντικότερο, τι μπορείς να κάνεις για να το αλλάξεις;
Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε γιατί οι πελάτες δεν κάνουν παραπάνω από μία αγορές, αλλά και τι μπορείς να κάνεις.
Τι Μπορεί να Φταίει
#1 Έλλειψη After Sales Υποστήριξης
Πολλές επιχειρήσεις επικεντρώνονται αποκλειστικά στη διαδικασία της πώλησης, αλλά ξεχνούν το τι συμβαίνει αμέσως μετά. Όσο σημαντικό είναι να αποκτήσεις έναν νέο πελάτη, άλλο τόσο σημαντικό είναι να βρίσκεσαι δίπλα του και μετά την αγορά. Αν ο πελάτης δε λάβει καλή εξυπηρέτηση, καθαρή επικοινωνία ή υποστήριξη, είναι πολύ πιθανό να μη σε ξαναπροτιμήσει. Η εξαιρετική εμπειρία μετά την αγορά είναι αυτή που θα τον κάνει πιστό πελάτη.
#2 Ανεπαρκής Επικοινωνία
Μετά την πρώτη συναλλαγή, οι πελάτες συχνά μένουν στο σκοτάδι, γιατί απλά δεν έχεις κάποια στρατηγική cross-selling. Δεν λαμβάνουν ενημερώσεις, προσφορές ή προσωποποιημένες προτάσεις. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ότι η επιχείρηση τους ξέχασε. Γι’ αυτόν τον λόγο, χρησιμοποίησε newsletters, social media posts, ακόμα και μηνύματα σε Viber και WhatsApp για να διατηρήσεις ζωντανό το ενδιαφέρον.
#3 Μη Προσωποποιημένη Προσέγγιση
Οι πελάτες σου θέλουν να νιώθουν ότι τους αναγνωρίζεις και τους εκτιμάς. Αν τους στέλνεις μόνο γενικά μηνύματα που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες ή τις προηγούμενες αγορές τους, θα σε αγνοήσουν. Αντίθετα, με λίγα στοιχεία προσωποποίησης αυξάνεις σημαντικά τις πιθανότητες επιστροφής τους. Πλέον, εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη σε βοηθούν να δημιουργήσεις επικοινωνίες σύμφωνα με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του κάθε πελάτη.
#4 Έλλειψη Εμπιστοσύνης
Όσο καλή κι αν είναι η στρατηγική προσέγγισης ενός πελάτη, η καλύτερη προώθηση για το e-shop σου παραμένει το προϊόν σου. Αν η τιμή ή η ποιότητα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, ο πελάτης δύσκολα θα επιστρέψει. Η συνέπεια στην ποιότητα και η διαφάνεια στην επικοινωνία χτίζουν την εμπιστοσύνη που χρειάζεσαι για μακροχρόνιες σχέσεις.
#5 Ο Ανταγωνισμός Προσφέρει Περισσότερα
Σε μια αγορά γεμάτη επιλογές, οι πελάτες εύκολα δοκιμάζουν κάτι νέο. Αν ο ανταγωνιστής σου προσφέρει καλύτερη εμπειρία, όρους πληρωμής ή πιστότητα, τότε ενδέχεται να χάσεις τον πελάτη. Γι’ αυτό, αξίζει να επενδύσεις σε προγράμματα επιβράβευσης, προσφορές και υπηρεσίες που τους προσφέρουν αξία.
Πώς θα το Σταματήσεις
Από όλα τα παραπάνω, μπορείς να αναγνωρίσεις τι πρέπει να γίνει για να κρατήσεις τους πελάτες σου. Συνοψίζοντας, αυτές είναι οι στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να το αντιμετωπίσεις:
- Χτίσε προσωπική σχέση: Δες τον πελάτη όχι σαν μία απλή συναλλαγή.
- Πρόσφερε αξία πέρα από το προϊόν: Μοιράσου γνώση, συμβουλές και περιεχόμενο που τον βοηθάει.
- Διατήρησε επαφή: Αξιοποίησε το email, τα social media και στρατηγικές remarketing για να παραμείνεις στο μυαλό του.
- Αντάμειψε την αφοσίωση: Πρόσφερε εκπτώσεις ή προνόμια σε όσους επιστρέφουν ξανά.
Η πρώτη συναλλαγή είναι μόνο η αρχή. Αν θες να μετατρέψεις έναν απλό πελάτη σε πιστό υποστηρικτή της επιχείρησής σου, η δημιουργία σχέσης είναι μονόδρομος. Οι ειδικοί της SocialMe μπορούν να σε καθοδηγήσουν με στρατηγικές digital marketing που φέρνουν αποτελέσματα. Μίλησε μαζί μας σήμερα και κάνε τους πελάτες σου να επιστρέφουν ξανά και ξανά!
