Είστε απελπισμένοι. Κάθε μέρα που περνά, χάνετε ολοένα και περισσότερους πελάτες. Λιγότεροι υποψήφιοι αγοραστές επισκέπτονται την επιχείρησή σας, το E-Shop σας δέχεται ολοένα και λιγότερα Clicks, και οι πωλήσεις σας εμφανίζουν δραματική πτωτική πορεία.
Αναρωτιέστε, συνεχώς, τι μπορεί να κάνετε λάθος. Είναι πιθανό να αναπροσαρμόζετε διάφορους παράγοντες, που θεωρείται ότι θα συμβάλλουν στην αναστροφή αυτής της ολέθριας, για την επιχείρησή σας, κατάστασης.
Η SocialMe.gr σας παρουσιάζει 7 λόγους, για τους οποίους μπορεί, εν αγνοία σας, να χάνετε πελάτες στον ανταγωνισμό σας, και να παρατηρείτε σημαντική μείωση των πωλήσεών σας.
1. Έχετε Κακό Customer Service
Ποιος είναι το πρώτο στοιχείο, με το οποίο έρχεται σε προσωπική επαφή με την επιχείρησή σας, ένας πελάτης; Φυσικά, η αλληλεπίδρασή του με το προσωπικό σας, αλλά και με εσάς τους ίδιους.
Η αλληλεπίδραση αυτή, δεν περιορίζεται μόνο κατά την επίσκεψη των πελατών σας, στους χώρους της επιχείρησής σας, αλλά, επιπλέον, και στην επικοινωνία σας, μαζί τους, μέσω τηλεφώνου, ή και Internet. Μην ξεχνάτε ότι, ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους, της σχέσης σας με τους πελάτες σας, είναι η εικόνα που έχουν σχηματίσει αυτοί, για την επιχείρησή σας.
Μια ψυχρή, ή απρόσωπη, συμπεριφορά, αποτελεί μια τακτική που οδηγεί, με απόλυτη βεβαιότητα, στο να χάνετε πελάτες. Επιπλέον, η καθυστέρηση στην απάντηση των αιτημάτων, αλλά και των ερωτήσεών, που μπορεί να θέτουν οι πελάτες σας, είτε τηλεφωνικά, είτε διαδικτυακά, ή και με άλλα μέσα, δεν τους αφήνει άλλη επιλογή, παρά το να αναζητήσουν παρόμοια προϊόντα, ή υπηρεσίες, που προσφέρουν οι ανταγωνιστές σας.
2. Επιδίδεστε Σε Ερασιτεχνικούς Χειρισμούς
Η επιχείρησή σας, δεν είναι το χόμπι σας – μην ξεχνάτε ότι είναι η πηγή των εσόδων σας, αλλά και αυτών των υπαλλήλων σας. Αναλογίζεστε, λοιπόν, ότι δεν υπάρχει περιθώριο για την παραμικρή απροσεξία, αλλά και γενικότερη αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, απέναντι στους πελάτες σας.
Επιπλέον, μια χαλαρή προσέγγιση, απέναντι στις ευθύνες σας, είναι κάτι το οποίο οι πελάτες σας αντιλαμβάνονται άμεσα. Έχετε κατάστημα στο χώρο της εστίασης σας λείπουν βασικά αναλώσιμα; Έχετε φθαρμένους, και παλιούς καταλόγους, οι οποίοι δεν αντανακλούν τα προϊόντα που προσφέρετε, το τρέχον χρονικό διάστημα; Ή μήπως έχετε E-Shop, και το Stock του, είναι μονίμως ελλειπτικό;
Όλες αυτές οι απρόσεκτες κινήσεις, σας κάνουν να χάνουν πελάτες – και, μάλιστα, σωρηδόν. Γιατί, άλλωστε, να σας εμπιστευτούν με την προτίμησή τους, όταν, έπειτα από μια μικρή έρευνα, σύντομα μπορούν να διαπιστώσουν ότι, μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, άμεσα, απολαμβάνοντας, μάλιστα, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, από τους ανταγωνιστές σας;
3. Προσφέρετε Χαμηλής Ποιότητας Προϊόντα Ή Υπηρεσίες
Το στοίχημα, κάθε επιχείρησης, είναι να πετυχαίνει τη χρυσή τομή, αναφορικά με την εξισορρόπηση του αρχικού κόστους των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών της, και του τελικού περιθωρίου κέρδους, που επιτυγχάνει με την πώλησή τους, στους πελάτες της.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν αυτή δίνει έμφαση αποκλειστικά στην επίτευξη μεγάλων ποσοστών κερδών; Συχνά, πολλοί επιχειρηματίες, πέφτουν στην παγίδα του να μειώνουν σημαντικά το επίπεδο της συνολικής, προσφερόμενης, ποιότητας, στον βωμό του κέρδους.
Μην απατάστε: αυτή η στρατηγική, δεν έχει είναι βιώσιμη, μακροπρόθεσμα. Μπορεί, αρχικά, να επιφέρει την αύξηση των εσόδων σας, αλλά, είναι θέμα χρόνου, προτού οι πελάτες σας αναζητήσουν κάποιον άλλο πάροχο παρόμοιων προϊόντων και υπηρεσιών.
4. Δεν Έχετε Ισχυρό Brand
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, ποια είναι η εταιρική σας ταυτότητα; Ποια είναι η φιλοσοφία σας, και τι κάνει την επιχείρησή σας, να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Ποια στοιχεία, είναι αυτά, που κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο, το Brand σας;
Εάν δεν μπορέσατε να απαντήσετε σε μία ή και περισσότερες από τις παραπάνω ερωτήσεις, τα νέα είναι δυσοίωνα: κανείς άλλος δεν είναι σε θέση, να προσδιορίσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας, παρά μόνο εσείς. Κατά συνέπεια, αν προβάλλετε μια συγκεχυμένη, ή ασαφή, εικόνα, του Brand σας, είναι βέβαιο πως δημιουργείτε μια χαλαρή, έως και ανύπαρκτη, ταύτιση των πελατών σας, με αυτό.
Μην ξεχνάτε: ένα αδύναμο Brand, ισχυροποιεί αυτά των ανταγωνιστών του. Αμελώντας, λοιπόν, το να δημιουργήσετε ένα ισχυρό Brand Name, μειώνετε σημαντικά τις πιθανότητες, του να προτιμήσουν, ξανά, οι πελάτες σας, την επιχείρησή σας, έναντι κάποιας άλλης, που δραστηριοποιείται στον τομέα σας.
5. Δε Μελετάτε Τους Ανταγωνιστές Σας
Σε συνέχεια του προηγούμενου Bullet, μετά την ενδελεχή αποσαφήνιση των ιδεών και των αξιών σας, είναι ώρα να δώσετε βάση στο να μελετήσετε, αυτές, των ανταγωνιστών σας. Εάν παραλείπετε αυτό το βήμα, είναι βέβαιο ότι ακολουθείτε μια ελλιπή στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησής σας.
Συγκεκριμένα, εάν δεν γνωρίζετε βασικά στοιχεία, όπως η γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών των ανταγωνιστών σας, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, τα τρωτά, αλλά και τα δυνατά τους, σημεία, βρίσκεστε ήδη, εν αγνοία σας, σε μειονεκτική θέση στην αγορά σας.
Είναι πιθανό ότι, οι ανταγωνιστές σας, εφαρμόζουν συστηματικά αυτή την τακτική, και έχουν αποκτήσει προβάδισμα απέναντί σας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την με την πιθανότητα να έχετε ένα αδύναμο Brand, οδηγεί σε ένα πλάγιο, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό, τρόπο, απώλειας πελατών.
6. Αγνοείτε Τη Δύναμη Των Social Media
Θα γνωρίζετε, σίγουρα, ότι υπάρχει μια πληθώρα διαθέσιμων Social Media, που απαριθμούν δισεκατομμύρια χρήστες. Στη σημερινή εποχή, η μη ενασχόλησή σας με αυτά, είναι αδιανόητη – και δεν εννοούμε, απλά, τη δημιουργία κάποιας σελίδας στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και την, επαγγελματικού επιπέδου, διαχείρισής της.
Τα Social Media, σας δίνουν τη μοναδική ευκαιρία, του να προβάλετε τα προϊόντα, και τις υπηρεσίες σας, σε καθημερινή βάση, και στοχευμένα, στο κοινό σας. Επιπλέον, αποτελούν προηγμένες πλατφόρμες Online διαφήμισης, επιτρέποντάς σας να διευρύνετε, αποτελεσματικά, το πελατολόγιό σας, με κόστος, που, συχνά, είναι υποπολλαπλάσιο αυτού της συμβατικής διαφήμισης.
Δεν υπάρχει, πλέον, λόγος, για να μη χρησιμοποιείτε τα Social Media. Εάν είστε, ακόμα, σκεπτικοί, σχετικά με την ισχύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σας παροτρύνουμε να διαβάσετε τα διάφορα άρθρα του Blog της SocialMe.gr, καθώς και τα Success Stories των πελατών μας, και να δείτε, πώς, η Expert χρήση αυτών των αξεπέραστων μέσων προώθησης, είναι το κλειδί της επιτυχίας τους.
7. Αμελείτε Το Να Διατηρείτε Επικοινωνία Με Τους Πελάτες Σας
Θεωρείτε ότι είναι άσκοπο, ή ίσως ακόμα και πιεστικό, να επιδιώκετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας, εκτός της διαδικασίας της φυσικής, ή διαδικτυακής, επίσκεψης, στην επιχείρησής σας; Ώρα να αναθεωρήσετε!
Η διατήρηση του Customer Engagement σε υψηλά επίπεδα, όχι μόνο ενδυναμώνει το Brand Awareness σας, αλλά, επιπλέον, δίνει στους πελάτες σας, ολοένα και περισσότερα κίνητρα, για να συνεχίσουν να επιδεικνύουν την προτίμησή τους, στην επιχείρησή σας.
Αν, λοιπόν, έχετε ελλιπή, ή απολύτως καμία επικοινωνία με τους πελάτες σας, εκτός της επιχείρησής σας, μην απορείτε για το ότι χάνετε πελάτες! Ένα Brand που δεν προβάλλεται, είναι ένα Brand που ξεχνιέται – και, φυσικά, δε θέλετε το Brand σας να ανήκει στην κατηγορία αυτή!
Επίλογος
Παραπάνω, σας αναλύσαμε 7, μόνο, από τους αμέτρητους λόγους, για τους οποίους μπορεί να χάνετε πελάτες, και να παρατηρείτε μείωση των πωλήσεών σας. Επικοινωνήστε με τους ειδικούς της SocialMe.gr, και επωφεληθείτε υψηλού επιπέδου υπηρεσιών Business Consulting, που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε, αλλά και να αυξήσετε, το πελατολόγιό σας!