Η λειτουργία ενός e-shop δεν είναι απλή υπόθεση. Προϋποθέτει τη σωστή λειτουργία όλων των στοιχείων που το απαρτίζουν. Γι’ αυτό και η μελέτη της ανατομίας ενός e-shop είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ότι δεν έχει ξεχαστεί κάτι.
Πριν όμως, την τελική δημοσιοποίηση του e-shop σου, είτε πρόκειται για νέα σελίδα είτε για redesign, υπάρχουν ορισμένοι έλεγχοι που θα ήταν καλό να κάνεις. Σ’ αυτό το άρθρο, σου παρουσιάζουμε όλα τα τεστ που θ’ αναδείξουν τυχόν θέματα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
Γιατί Είναι Απαραίτητος ο Έλεγχος του E-shop σου;
Ακόμα κι αν φαίνεται ότι το e-shop σου τρέχει στο δικό σου υπολογιστή, είναι απαραίτητο να κάνεις όσα περισσότερα τεστ μπορείς. Αυτά θα σου δείξουν:
- Εάν υπάρχει κάποιο bug που δυσκολεύει τη χρήση και την πλοήγηση του ηλεκτρονικού καταστήματος.
- Εάν όλα τα plugins δουλεύουν όπως πρέπει.
- Εάν οι σελίδες φορτώνουν γρήγορα και όπως πρέπει.
- Εάν όλες οι σελίδες είναι συνεκτικές μεταξύ τους και με το branding σου.
- Εάν προσφέρεις την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη στους επισκέπτες.
Τεστ 1 – Βασικές Λειτουργίες του E-shop
Το πρώτο τεστ που πρέπει να κάνεις αφορά τις λειτουργίες του e-shop. Είναι σημαντικό να διασφαλίσεις ότι ένας χρήστης θα μπορεί να ολοκληρώσει ό,τι κι αν θέλει να κάνει. Για να υλοποιήσεις αυτό το τεστ, μπες στο e-shop σαν να είσαι εσύ ένας επισκέπτης. Δοκίμασε να βάλεις στο καλάθι σου προϊόντα, να χρησιμοποιήσεις κάποιο εκπτωτικό κουπόνι και να γραφτείς στη mailing list. Εάν παρατηρήσεις κάποιο θέμα, βελτιστοποίησε το checkout και κάθε άλλη προβληματική λειτουργία.
Τεστ 2 – Ταχύτητα Φόρτωσης των Σελίδων
Ο επόμενος έλεγχος που πρέπει να κάνεις αφορά την ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων του e-shop σου. Αρχικά, επικεντρώσου στην αρχική σελίδα, μιας και είναι η πρώτη επαφή των επισκεπτών του. Στη συνέχεια όμως, πρέπει να ελέγξεις και μεμονωμένες σελίδες προϊόντων για να διαπιστώσεις εάν όλα τα στοιχεία και οι εικόνες φορτώνουν γρήγορα. Η ταχύτητα φόρτωσης κάνει πιο ευχάριστη την εμπειρία χρήστη, αλλά και βοηθά το SEO.
Τεστ 3 – Εύρεση Επιθυμητών Αντικειμένων
Μια απ’ τις καλύτερες πρακτικές του e-shop design είναι η καλή σχεδίαση της ιεραρχίας που υπάρχει σε μια ιστοσελίδα. Γι’ αυτό κι ακόμα ένα τεστ που πρέπει να κάνεις είναι το πόσο εύκολα μπορεί ένας χρήστης να βρει αυτό που αναζητά. Στο συγκεκριμένο τεστ είναι καλό να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ατόμου που δε γνωρίζει καθόλου το e-shop σου, κι έτσι μπορείς να παρατηρήσεις σε πραγματικό χρόνο πόσο εύκολο είναι να κάνει μια αναζήτηση.
Τεστ 4 – Προβολή σε Οθόνες Διαφορετικού Μεγέθους
Πλέον, οι χρήστες έχουν διάφορες συσκευές. Γι’ αυτό και ο δυναμικός σχεδιασμός ενός e-shop είναι απαραίτητος. Για να ελέγξεις ότι το e-shop προβάλλεται σωστά σε όλα τα μεγέθη οθόνης, προσπάθησε να μπεις από όσο περισσότερες διαφορετικές συσκευές μπορείς.
Τεστ 5 – Προβολή Βίντεο και Γραφικών
Το τελευταίο τεστ που πρέπει να κάνεις αφορά τα βίντεο και τα γραφικά που έχεις ανεβάσει στο e-shop σου. Κοίταξε εάν τα βίντεο των προϊόντων παίζουν σωστά κι αν επηρεάζουν τη διάταξη των υπόλοιπων στοιχείων στις σελίδες των προϊόντων. Επιπλέον, έλεγξε εάν είναι βελτιστοποιημένα για το Διαδίκτυο, καθώς μπορεί να επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτωσης.
Στη SocialME σχεδιάζουμε κι ελέγχουμε ενδελεχώς το e-shop σου για να σου εγγυηθούμε ότι θα τρέχει σωστά από την πρώτη κιόλας ημέρας. Έλα σ’ επικοινωνία με τους ειδικούς μας για να κάνουμε πραγματικότητα τ’ όραμά σου.