Τα social media έχουν δημιουργήσει ένα αχανές τοπίο στο Διαδίκτυο. Έτσι, όσες επιχειρήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν μια social media marketing στρατηγική, βρίσκονται χαμένες ανάμεσα στις τόσες διαθέσιμες πληροφορίες.
Ευτυχώς, υπάρχουν μερικά μυστικά για την επιτυχία της social media marketing στρατηγικής σου. Ένα απ’ αυτά είναι το social listening, το οποίο σου προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα μάθεις περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτήν την ανερχόμενη τεχνική και γιατί πρέπει ν’ ασχοληθείς μαζί της άμεσα.
Τι Είναι το Social Listening;
Το social listening είναι μια ενδιαφέρουσα τεχνική που σου επιτρέπει να παρακολουθείς την online συζήτηση σχετικά με την επιχείρησή σου. Ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της τεχνικής είναι η παρακολούθηση των αναφορών που γίνονται στην επιχείρησή σου, άλλα και στους ανταγωνιστές σου. Έπειτα, μπορείς ν’ αναλύσεις αυτά τα δεδομένα για να εξάγεις πολύτιμα συμπεράσματα, τόσο για τη στρατηγική σου στα social media όσο και το brand σου. Δεν είναι τυχαίο που το social listening συχνά συνδέεται με την ανάπτυξη του brand storytelling.
Social Listening ή Social Monitoring;
Πολλοί που ξεκινούν ν’ ασχολούνται με το social listening, συχνά το μπερδεύουν με το social monitoring. Παρόλο που οι δυο τεχνικές έχουν αρκετές ομοιότητες, είναι διαφορετικές.
Από τη μια πλευρά, το social monitoring ελέγχει όλες τις αναφορές στην επιχείρησή σου. Ο στόχος αυτής της τεχνικής είναι να ελέγξει την επιτυχία της υπάρχουσας στρατηγικής σου. Έτσι, ο ρόλος της είναι να αντιδράσει και να διορθώσει τη social media στρατηγική σου.
Από την άλλη πλευρά, το social listening είναι μια πιο ολιστική στρατηγική. Όταν ασχολείσαι μ’ αυτό, δε σ’ ενδιαφέρουν τόσο τα metrics της social media στρατηγικής σου, αλλά το βαθύτερο νόημα. Έτσι, κάνεις αναλύσεις σχετικά με τα συναισθήματα που εκφράζουν οι χρήστες, πράγμα που μπορεί να δώσει ώθηση σε κάθε πτυχή της επιχείρησής σου.
Πώς θα Βοηθήσει το Social Listening την Επιχείρησή σου;
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το social listening είναι μια πολύπλοκη τεχνική μιας και απαιτεί συστηματικό έλεγχο κι αξιολόγηση της online συζήτησης. Ωστόσο, είναι μια τεχνική στην οποία αξίζει να επενδύσεις αφού έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Τα βασικότερα απ’ αυτά είναι τα εξής:
- Ενισχύει την εξυπηρέτηση πελατών σου – τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι χρήστες καταφεύγουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μιλήσουν για τις κακές εμπειρίες τους με επιχειρήσεις. Έτσι, με το social listening μπορείς να βρεις όλα τα στοιχεία που δυσαρέστησαν τους πελάτες σου και να τα βελτιώσεις.
- Αυξάνει τη engagement του κοινού σου – με τη χρήση του social listening, μπορείς να εντοπίσεις και ν’ αλληλεπιδράσεις με το περιεχόμενο που δημοσιεύουν οι χρήστες σχετικά με την επιχείρησή σου. Μ’ αυτόν τον τρόπο, τους ενθαρρύνεις να συνεχίσουν το διάλογο.
- Φανερώνει πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες του κοινού σου – διαβάζοντας τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες του κοινού σου, θα λάβεις πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη βιομηχανία σου. Για παράδειγμα, μπορεί να εντοπίσεις συγκεκριμένες ανάγκες του κοινού σου που μένουν ανικανοποίητες.
- Ελέγχει τους ανταγωνιστές σου – με το social listening, μπορείς επίσης να ελέγξεις τους ανταγωνιστές σου και το πώς αισθάνονται οι χρήστες γι’ αυτούς.
Το social listening είναι μια τεχνική που μπορείς ν’ αφήσεις στα χέρια των ειδικών. Στη SocialME, ανταποκρινόμαστε ακαριαία στις ανάγκες σου, ώστε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις για την επιχείρησή σου. Επικοινώνησε τώρα με την ομάδα μας για να ξεκλειδώσεις τις δυνατότητες του social listening.