Η προσπάθεια για την προώθηση της επιχείρησής σου είναι μια πρόκληση. Για να καταφέρεις να έχεις αποτελέσματα, θα πρέπει να ακολουθείς σταθερά και προμελετημένα βήματα. Γι’ αυτό και ένα απ’ τα σημαντικότερα βήματα που πρέπει να κάνεις πριν ανοίξεις ένα e-shop ή μια οποιαδήποτε επιχείρηση είναι να δημιουργήσεις ένα marketing plan.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός πλάνου για τις στρατηγικές που θ’ ακολουθήσεις στο μάρκετινγκ. Έτσι, θα μπορέσεις να το εξατομικεύσεις για τις δικές σου ανάγκες.
Τι Είναι το Marketing Plan;
Με απλά λόγια, το marketing plan είναι ένα έγγραφο που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία σχετικά με το μάρκετινγκ της επιχείρησή σου. Για τη δημιουργία του, θα πρέπει να καθορίσεις το σκοπό της στρατηγικής σου και το πώς θα επιχειρήσεις να τον πετύχεις. Την ίδια στιγμή όμως, θα πρέπει να συμπεριλάβεις και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσεις για ν’ αξιολογήσεις την επιτυχία του.
Πώς θα Φτιάξεις ένα Marketing Plan Βήμα-Βήμα
Βήμα 1 – Προσδιόρισε το Σκοπό της Στρατηγικής σου
Κάθε βήμα σου πρέπει να αποσκοπεί σε ένα συγκεκριμένο στόχο για να σου φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό ισχύει και για τη στρατηγική που θ’ ακολουθήσεις στο μάρκετινγκ. Δεν είναι τυχαίο που ένας απ’ τους συχνότερους λόγους που αποτυγχάνει το video marketing είναι η έλλειψη ενός ξεκάθαρου στόχου. Φυσικά, ο στόχος της στρατηγικής μάρκετινγκ που θ’ ακολουθήσεις θα πρέπει να συμφωνεί με το γενικότερο όραμα της επιχείρησης.
Βήμα 2 – Καθόρισε τα Σημαντικά KPIs
Αυτό είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα βήματα και σχετίζεται άμεσα με το σκοπό που προσδιόρισες στο προηγούμενο βήμα. Στην ουσία, τα KPIs είναι τα στατιστικά που θα παρακολουθείς για να καταλάβεις εάν οι ενέργειες και οι καμπάνιες σου έχουν τ’ αποτελέσματα που θέλεις. Εάν παρατηρήσεις πως τα στατιστικά δε συμφωνούν με τους στόχους σου, τότε θα πρέπει να διορθώσεις τη στρατηγική σου.
Βήμα 3 – Δημιούργησε την Persona των Πελατών σου
Σ’ αυτό το βήμα καλείσαι να σκεφτείς και να σημειώσεις τα χαρακτηριστικά που έχει ο μέσος πελάτης της επιχείρησής σου. Έτσι, δημιουργείς την persona του, η οποία καθοδηγεί τις ενέργειές σου. Για παράδειγμα, η persona σου δείχνει ποιο social media πρέπει να αναπτύξεις και τι ύφος θα πρέπει να υιοθετήσεις στις δημοσιεύσεις σου.
Βήμα 4 – Πρότεινε τις Δράσεις που Περιλαμβάνονται στην Καμπάνια
Πολύ συχνά, αυτό είναι το μοναδικό βήμα που κάνουν πολλοί για τη δημιουργία του marketing plan τους. Αν και είναι όντως σημαντικό, θα πρέπει να έρχεται μόνο μετά την ολοκλήρωση των προηγούμενων. Μ’ αυτόν τον τρόπο, οι καμπάνιες και οι ενέργειές σου θα είναι αποδοτικές. Σε αυτό το βήμα πρέπει να γίνεις πιο συγκεκριμένος και ν’ αναπτύξεις τις ιδέες σου.
Βήμα 5 – Καθόρισε τον Προϋπολογισμό σου
Το τελευταίο βήμα είναι να καθορίσεις το ποσό που μπορείς να διαθέσεις για την προώθηση της επιχείρησής σου. Κάθε ενέργεια και κάθε διαφήμιση απαιτεί ένα ποσό, κι έτσι οι αποφάσεις σου θα επηρεαστούν από τον προϋπολογισμό σου.
Η δημιουργία ενός αποτελεσματικού marketing plan γίνεται μια απλή διαδικασία με την καθοδήγηση των ειδικών της SocialME. Η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένα μέλη που θα μελετήσουν τις ανάγκες της επιχείρησής σου και θα βρουν την καλύτερη στρατηγική για να φτάσεις το κοινό σου. Επικοινώνησε μαζί μας σήμερα για να ξεκινήσεις άμεσα!