Κάθε επιχείρηση που προσπαθεί να χτίσει μια ηλεκτρονική παρουσία πρέπει να χρησιμοποιεί τα Google Analytics 4. Αυτό το εργαλείο σου δίνει πολύτιμα δεδομένα για την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου. Έτσι, μπορείς να κρίνεις την επιτυχία των στρατηγικών σου, καθώς και να βρεις τα σημεία όπου θα πρέπει να βελτιωθείς.
Ωστόσο, εάν αυτή είναι η πρώτη επαφή σου με τα GA 4, ίσως νιώθεις λίγο μπερδεμένος. Ανάμεσα στα reports, θα βρεις πολλά metrics που μετρούν διαφορετικά πράγματα. Σ’ αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσουμε ποια είναι τα σημαντικότερα απ’ αυτά για να κρίνεις την επιτυχία των προσπαθειών σου.
#1 Κανάλια Επισκεψιμότητας
Τα κανάλια επισκεψιμότητας ή acquisition channels είναι ένα metric που σου φανερώνει από πού προέρχονται οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου. Για παράδειγμα, το acquisition μπορεί να είναι direct, organic, social, referral και ούτω καθεξής. Το συγκεκριμένο metric είναι εξαιρετικά καλό στο να φανερώνει το πόσο αποτελεσματική είναι η κάθε στρατηγική. Έτσι, μπορείς να προσαρμόσεις τις μελλοντικές κινήσεις σου ώστε να αξιοποιήσεις τα πιο αποτελεσματικά κανάλια προς όφελός σου.
Θα βρεις αυτό το metric στο Reports > Acquisition > Traffic Acquisition.
#2 Νέοι ή Επαναλαμβανόμενοι Επισκέπτες
Ακόμα ένα στοιχείο που θα βρεις στα Google Analytics 4 είναι ο αριθμός των νέων και των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών στην ιστοσελίδα σου. Την πρώτη φορά που θα μπει ένας χρήστης στη σελίδα, το Google Analytics θα εγκαταστήσει ένα cookie. Έτσι, εάν ο χρήστης ξαναμπεί στην ιστοσελίδα, το εργαλείο θα τον σημειώσει ως επαναλαμβανόμενο επισκέπτη. Μ’ αυτόν τον τρόπο, μπορείς να καταλάβεις εάν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου είναι ελκυστικό για το κοινό σου.
Αυτό το metric θα το βρεις στο Reports > Retention.
#3 Engagement Time
Το engagement time είναι ένα metric που σου δείχνει κατά πόσο το περιεχόμενο σου κρατά το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Στην ουσία, μετρά το χρόνο για τον οποίο ο χρήστης ήταν ενεργός μέσα στην ιστοσελίδα. Γι’ αυτόν το χρόνο, δεν προσμετράται το διάστημα για το οποίο η ιστοσελίδα ήταν μεν ανοιχτή, αλλά παρέμενε ανενεργή. Ενδεικτικά, ένας καλός μέσος χρόνος κυμαίνεται μεταξύ του 00:30 και 01:30.
Θα βρεις αυτό το metric στο Life > Engagement > Engagement Overview.
#4 Retention Rate
Το retention rate είναι ακόμα ένα metric που φανερώνει το πόσο ελκυστική είναι η ιστοσελίδα σου. Αυτό που σου δείχνει είναι το ποσοστό των χρηστών που επιστρέφουν στην ιστοσελίδα μέσα σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Έτσι, μπορείς να ελέγξεις την επιτυχία του περιεχομένου σου.
Αυτό το metric θα το βρεις στο Reports > Retention.
#5 Monetization Reports
Τα monetization reports είναι μια ολόκληρη κατηγορία metrics που πρέπει να ελέγχεις, εάν τα Analytics αφορούν ένα e-shop. Για παράδειγμα, σ’ αυτό το report θα βρεις πόσες προβολές έχει το κάθε προϊόν, τα έσοδα που δημιουργήθηκαν από το κάθε προϊόν, το add-to-cart rate, το cart-to-view rate και το purchase-to-view rate. Όλα αυτά σου δίνουν πολύτιμα στοιχεία για τη συμπεριφορά των χρηστών στο κατάστημά σου.
Θα βρεις αυτά τα metrics στο Reports > Monetization > Ecommerce purchases.
Όλα αυτά τα metrics συμβάλλουν στη βελτίωση της στρατηγικής σου. Επικοινώνησε με τη SocialME για να μάθεις τι φανερώνουν τα Google Analytics 4 για την ιστοσελίδα σου.