Το digital marketing αποτελεί πλέον ένα σημαντικό κομμάτι τις στρατηγικής του marketing πολλών επιχειρήσεων. Τα αποτελέσματά του είναι εντυπωσιακά κι έτσι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις το δοκιμάζουν. Παρ’ όλα αυτά, αν κάνεις μια γρήγορη αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα παρατηρήσεις πως κυκλοφορούν διάφορες, και πολλές φορές αντικρουόμενες απόψεις. Οι περισσότερες από αυτές μάλιστα, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Οι μύθοι του digital marketing κατακλύζουν το internet και εμείς τους έχουμε συγκεντρώσει σε ένα άρθρο, για να τους αντιμετωπίσουμε.
1) Είναι ευκολότερο, σε σύγκριση με το παραδοσιακό marketing
Υπάρχει η αντίληψη ότι το digital marketing είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία. Περιλαμβάνει μόνο την κατασκευή της ιστοσελίδας της επιχείρησης, τη συχνή ανάρτηση περιεχομένου στο blog της, και την παρουσία της στα διάφορα social media. Η αλήθεια όμως, είναι διαφορετική. Το επιτυχημένο digital marketing είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτεί καθημερινή ανάλυση των δεδομένων και αναπροσαρμογή της στρατηγικής, ανάλογα με αυτά.
2) Αφορά μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις
Ακόμα ένας μύθος του digital marketing είναι ότι πολλοί θεωρούν πως το digital marketing είναι ευεργετικό μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Αντιθέτως, το digital marketing μπορεί να γίνει ο παράγοντας που θα κάνει μια πιο μικρή επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό της.
3) Στοχεύει μόνο άτομα νεαρής ηλικίας
Ένας ακόμα μύθος σχετίζεται με το κοινό στο οποίο απευθύνεται το digital marketing. Είναι αλήθεια πως οι νέοι είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία κι έχουν καθημερινή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Παρ’ όλα αυτά, πλέον, ακόμα και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο για κάθε τους ανάγκη. Έτσι, το digital marketing έχει τη δυνατότητα να στοχεύσει και σε αυτούς.
4) Δεν είναι απαραίτητη η παρουσία σε πολλαπλά social media
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι είναι προτιμότερη η επένδυση σε ένα μόνο social media από την επέκταση σε πολλά διαφορετικά. Είναι αλήθεια πως η προώθηση σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα έχει αποτελέσματα. Αλλά για την μεγιστοποίησή τους είναι απαραίτητη η παρουσία της επιχείρησης σε περισσότερα από ένα.
5) Το SEO αναπτύσσεται μόνο μία φορά
Διαμόρφωσες την ιστοσελίδα σου σύμφωνα με το SEO, έκανες το ανάλογο keyword research, και τώρα μπορείς να επαναπαυθείς. Ο αλγόριθμος του Google θα κάνει τα υπόλοιπα για εσένα, σωστά; Αυτός είναι ένας ευρέως διαδεδομένος μύθος. Το SEO είναι μια συνεχόμενη διαδικασία. Απαιτεί καθημερινή παρακολούθηση των αποτελεσμάτων και αναπροσαρμογή σε ό,τι δεν δουλεύει.
6) Δεν είναι απαραίτητη η συχνή ανάρτηση περιεχομένου
Ένας ακόμα μύθος είναι πως αν έχεις ένα κοινό που σε γνωρίζει και σε προτιμάει, τότε δεν χρειάζεται να ετοιμάζεις καινούργιο περιεχόμενο σε καθημερινή βάση. Παρ’ όλα αυτά, το καινούργιο περιεχόμενο σου επιτρέπει να φτάσεις το κοινό, που θα ενδιαφερθεί για εσένα πιο εύκολα. Έχε κατά νου πως ένα μεγάλο κομμάτι του digital marketing είναι το πόσο εύκολα μπορούν να φτάσουν σε εσένα οι μελλοντικοί σου πελάτες.
7) Δεν έχει σημασία η ποιότητα του περιεχομένου, αρκεί να υπάρχει κάτι καινούργιο
Σε συνέχεια με τον προηγούμενο μύθο, υπάρχει επίσης και η αντίληψη πως το μόνο που αρκεί είναι να υπάρχει καινούργιο περιεχόμενο. Όλες οι αναρτήσεις θα πρέπει να αποτελούνται από ποιοτικό περιεχόμενο και σχετικό με την επιχείρησή σου. Τόσο το κοινό σου, όσο και οι μηχανές αναζήτησης, εκτιμούν το καλό περιεχόμενο και θα σε ανταμείψουν.
8) Το digital marketing έχει άμεσα αποτελέσματα
Είναι αρκετοί εκείνοι που θεωρούν πως με την εφαρμογή του digital marketing, θα ξεκινήσουν να βλέπουν αποτελέσματα από την επόμενη κιόλας μέρα. Κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια, μιας και το digital marketing φροντίζει στο να δημιουργήσει σχέση με το κοινό. Αυτή η σχέση χτίζεται σταδιακά, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πολύ δυνατή.
9) Για να είναι επιτυχημένο, χρειάζονται πολλά εξειδικευμένα προγράμματα
Εφόσον το digital marketing αφορά το διαδίκτυο θα απαιτεί την αγορά εξειδικευμένων προγραμμάτων, σωστά; Αυτός είναι ένας πολύ συνηθισμένος μύθος. Το digital marketing δεν απαιτεί προγράμματα. Αυτά που θα δεις να κυκλοφορούν στην αγορά θα σε βοηθήσουν μόνο σε πολύ εξειδικευμένες περιπτώσεις, όπως είναι τα social automation.
10) Το email marketing δεν είναι πλέον αποτελεσματικό
Υπάρχει μια γενική αντίληψη ότι με την άνοδο των social media πλέον δεν υπάρχει ανάγκη για email marketing. Αντίθετα όμως, με αυτή την ιδέα, το email marketing συνεχίζει να δίνει πολύ καλά αποτελέσματα. Σε σχέση μάλιστα με τις διαφημίσεις στα social media, το email marketing παράγει περισσότερες πωλήσεις.
Οι μύθοι του digital marketing είναι πολλοί, αλλά ευτυχώς, για τις επιχειρήσεις δεν ισχύουν! Εσύ τους γνώριζες; Μάθε περισσότερα για το digital marketing στα υπόλοιπα άρθρα μας στο blog μας.
Επικοινώνησε μαζί μας, για μία δωρεάν εκτίμηση της Digital Marketing εικόνας της επιχείρησής σου!