Η εισχώρηση στην αγορά αποτελεί τον τελικό στόχο για κάθε επιχείρηση. Ωστόσο, μια μικρή επιχείρηση συχνά δυσκολεύεται να εισχωρήσει στην αγορά, παρά τις προσπάθειές της. Εάν έχεις παρατηρήσει κάτι αντίστοιχο για τη δική σου περίπτωση, θα πρέπει να βρεις γιατί συμβαίνει αυτό. Έτσι, θα μπορείς να κάνεις τις κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις για να επιτύχεις.
Σ’ αυτό το άρθρο, συγκεντρώνουμε κι αναλύουμε γιατί δεν μπορείς να κατακτήσεις το μερίδιο της αγοράς που σου αξίζει.
3 Λόγοι που η Επιχείρησή σου Δυσκολεύεται να Εισχωρήσει στην Αγορά
#1 Το Customer Acquisition σου Είναι Ανεπαρκές
Το customer acquisition είναι η διαδικασία προσέλκυσης νέων πελατών σε μια επιχείρηση. Μάλιστα, αποτελεί ένα απ’ τα σημαντικότερα Google Analytics metrics που έχεις στη διάθεσή σου. Παρακολούθησέ το προσεκτικά για να κρίνεις την επιτυχία των στρατηγικών σου.
Λόγοι Αποτυχίας
- Έλλειψη κατανόησης του κοινού σου: Εάν δε γνωρίζεις σε βάθος ποιοι είναι οι πιθανοί πελάτες σου, τότε είναι και δύσκολο να τους προσεγγίσεις. Αυτός συχνά είναι κι ένας λόγος που το branding σου μπορεί ν’ αποτυγχάνει.
- Ανεπαρκείς στρατηγικές προσέγγισης: Ενδεχομένως να μη χρησιμοποιείς τα σωστά κανάλια επικοινωνίας για το κοινό που στοχεύεις ή ακόμα και να μη χρησιμοποιείς τη γλώσσα που θα το κερδίσει.
- Υψηλό κόστος απόκτησης πελατών (CAC): Το customer acquisition cost είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα metrics για μια επιχείρηση. Αν αυτό το κόστος είναι πολύ υψηλό, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα κέρδη της επιχείρησης κι εν τέλει, τη βιωσιμότητά της.
Τρόποι Βελτίωσης
- Έρευνα αγοράς: Ο πιο σίγουρος τρόπος για να βρεις το κοινό της επιχείρησής σου είναι να κάνεις έρευνα αγοράς. Έτσι, όσο περισσότερα δεδομένα έχεις στη διάθεσή σου, τόσο πιο αποτελεσματικές θα είναι οι προσπάθειές σου.
- Στρατηγικές marketing: Η επιλογή των σωστών στρατηγικών στο μάρκετινγκ είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσεις το κοινό που σ’ ενδιαφέρει.
#2 Δυσκολεύεται να Εισχωρήσει στην Αγορά Γιατί Δεν Υπάρχει Σωστό Marketing Plan
Ένα ισχυρό marketing plan είναι το κλειδί για την επιτυχία της επιχείρησής σου. Εάν δεν έχεις δώσει βάση στην ανάπτυξή του, τότε θα παρατηρήσεις δυσκολία στην εισχώρηση της αγοράς.
Λόγοι Αποτυχίας
- Έλλειψη στρατηγικής κατεύθυνσης: Δεν έχεις καθορίσει τι θα ήθελες να πετύχεις με τις στρατηγικές σου, κι έτσι οι προσπάθειες σου καταλήγουν να είναι αποσπασματικές και αναποτελεσματικές.
- Μη ρεαλιστικοί στόχοι: Οι στόχοι σου δεν είναι ρεαλιστικοί, πράγμα που οδηγεί τόσο σε απογοήτευση όσο και σε σπατάλη πόρων.
- Περιορισμένη ανάλυση δεδομένων: Δεν αξιοποιείς τα δεδομένα που έχεις σχετικά με την αγορά για την ανάπτυξη ενός επιτυχημένου marketing plan.
Τρόποι Βελτίωσης
- Καθόρισε τη γραμμή του μάρκετινγκ σου: Δημιούργησε ένα marketing plan με σαφή στρατηγική κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει πως οι ενέργειες και οι στόχοι της επιχείρησής σου είναι σε αρμονία.
- SMART στόχοι: Καθόρισε στόχους που είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, ρεαλιστικοί και έχουν συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.
- Ανάλυση δεδομένων: Χρησιμοποίησε τα διαθέσιμα δεδομένα για να κατανοήσεις την αγορά.
#3 Δεν Αναδεικνύεις την Καινοτομία των Προϊόντων σου
Η καινοτομία είναι ένα από τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει μια επιχείρηση. Αν όμως δεν την προβάλλεις, τότε θα αποτύχεις να κερδίσεις το μερίδιο της αγοράς που θα ήθελες.
Λόγοι Αποτυχίας
- Ανεπαρκής επικοινωνία: Όταν επικοινωνείς αναποτελεσματικά τα καινοτόμα χαρακτηριστικά των προϊόντων σου, δεν μπορείς να πείσεις τους πιθανούς πελάτες σου.
- Μη ανάδειξη της διαφοροποίησης: Όταν δεν μπορείς να τονίσεις το πώς διαφέρει ένα προϊόν από τον ανταγωνισμό σου, τότε δεν καταφέρνεις να κινήσεις το ενδιαφέρον του κοινού που στοχεύεις.
Τρόποι Βελτίωσης
- Ανάδειξη χαρακτηριστικών: Μη χάνεις καμιά ευκαιρία για τη δημιουργία περιεχόμενου που αναδεικνύει τα καινοτόμα χαρακτηριστικά των προϊόντων σου.
- Διαφοροποίηση: Φρόντισε να τονίσεις τα στοιχεία διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό σου.
- Αξιοποίηση του marketing: Σχεδίασε τις στρατηγικές σου με γνώμονα την καινοτομία. Μ’ αυτό τον τρόπο ενημερώνεις και προσελκύεις το κοινό σου.
Το marketing παίζει σημαντικό ρόλο στην εισχώρηση της επιχείρησής σου στην αγορά. Επικοινώνησε με τους ειδικούς της SocialME για ν’ αναπτύξουμε τη στρατηγική που θα δώσει ώθηση στην επιχείρησή σου!