3+1 λόγοι που δε δουλεύουν οι διαφημίσεις σου στο facebook
Πόσες φορές έχεις βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να βλέπεις να μην δουλεύουν οι διαφημίσεις σου στο Facebook;
Έχεις αφιερώσει ατελείωτες ώρες αναζήτησης των κατάλληλων keywords και πιστεύεις ότι έχεις στοχεύσει το ιδανικό κοινό (audience). Επιπλέον, νιώθεις ότι το περιεχόμενο σου είναι αποτέλεσμα θείας φώτισης και περισσότερο από ποτέ αισθάνεσαι σίγουρος ότι θα κάνεις μια μοναδική διαφήμιση!
Εκεί λοιπόν που βρίσκεσαι σε μια δημιουργική έπαρση, διαπιστώνεις ότι «κάτι έχει συμβεί» ή ακόμα καλύτερα «κάτι δεν έχει συμβεί». Ξαφνικά παρατηρείς ότι το Facebook δεν τρέχει τις διαφημίσεις σου και έπειτα από τόσο κόπο κανείς δεν βλέπει τη δουλειά σου. Προτού βαρέσεις το ποντίκι σου στο γραφείο, σπάσεις το πληκτρολόγιο και διαγράψεις κάθε επαφή με το Facebook, σου προτείνουμε να διαβάσεις το άρθρο μας γιατί πιστεύουμε πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
Θα δούμε λοιπόν τους 4 πιο συνηθισμένους λόγους, που δεν δουλεύουν οι διαφημίσεις στο Facebook και πώς να τους αντιμετωπίσεις.
- Η διαφήμιση σου παραβαίνει πολιτική του Facebook (Your ads has been disapproved)
- Η εικόνα παραβιάζει το νόμο του 20%
(20% Facebook text rule) - Η διαφήμιση σου δεν είναι σχετική με το κοινό σου
(Ads not relevant to your Audience) - Η διαφήμιση σου χαρακτηρίζεται ως χαμηλής ποιότητας (Low Quality Ads)
1) Η διαφήμιση σου παραβαίνει πολιτική του Facebook (Your ads has been disapproved)
Αυτό το μήνυμα λαμβάνεις όταν η διαφήμιση σου απορρίπτεται από το Facebook. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για έναν ή παραπάνω λόγους που το Facebook θεώρησε ότι το υλικό ή ο τρόπος που το διαφημίζεις παραβιάζει κάποια από τις πολιτικές του.
Πότε το Facebook θεωρεί ότι παραβιάζονται οι πολιτικές του;
- Όταν η διαφήμιση προωθεί προϊόντα τα οποία απευθύνονται μόνο σε ενήλικο κοινό. Προσοχή εδώ, είναι συχνό φαινόμενο να βάζουμε φωτογραφίες με γυναίκεια ή αντρικά μοντέλα τα οποία ποζάρουν σε στάσεις που υπονοείτε σεξουαλικό στοιχείο.
- Όταν το Facebook παρατηρήσει ότι πουλάς προϊόντα που έχει απαγορεύσει ρητά. Μερικά από αυτά είναι:
- προϊόντα που προκαλούν εξάρτηση π.χ. ποτά, ναρκωτικά, τσιγάρα
- προϊόντα που θεωρούνται άκρως επικίνδυνα π.χ. όπλα, εκρηκτικοί μηχανισμοί, μέχρι και πυροτεχνήματα
- προϊόντα που δεν θεωρούνται αξιόπιστα και μπορούν να θεωρηθούν επικίνδυνα π.χ. συμπληρώματα διατροφής, ειδικά προγράμματα δίαιτας
- Όταν παρουσιάζουμε εικόνες που χωρίζονται σε δείγματα «πριν την χρήση» του προϊόντος μας και «μετά τη χρήση».
- Όταν υπάρχουν γραμματικά λάθη ή χρησιμοποιούμε χυδαίες λέξεις και εκφράσεις. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα σύμβολα που απαγορεύεται να βάλουμε με σκοπό να κεντρίσουμε το μάτι του χρήση για να κάνει μια ενέργεια.
- Όταν η διαφήμιση μας παραπέμπει σε μια μη αξιόπιστη landing page. Πλέον το facebook ελέγχει διεξοδικά και το προορισμό της διαφήμισης, ώστε να εξασφαλίσει ότι δεν περιέχει απάτη, ψευδή είδηση, διαφορετικό προϊόν από το αναφερόμενο ή κάποιο error.
Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες πολιτικές που παραβιάζουμε ακόμα και από άγνοια πολλές φορές. Υπάρχουν 30 πολιτικές που έχει θεσπίσει και μπορείς να τις βρεις όλες στο advertising policies του Facebook.
Λύσεις που προτείνουμε:
- Αρχικά πρέπει να γνωρίζεις ότι το facebook δεν σε αφήνει στην άγνοια κάθε φορά που απορρίπτεται μια διαφήμιση σου. Αντιθέτως, αναφέρει που παρατηρείται απόκλιση και αν φροντίσεις να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές τότε η διαφήμιση σου θα παίξει κανονικά.π.χ. Αν η εικόνα μου αναφέρθηκε ότι περιέχει “nudity”, τότε αν αντικαταστήσω την εικόνα με μια πιο αξιοπρεπή, η διαφήμιση μου θα εγκριθεί κανονικά.
- Υπάρχουν όμως και η περιπτώσεις που μπορούμε να κάνουμε ένσταση στο Facebook. Ουσιαστικά, ζητάμε επανεξέταση της διαφήμισης, αφού πρώτα επεξηγήσουμε και ίσως παραθέσουμε κάποια αποδεικτικά, που αποδεικνύουν την εγκυρότητα της .π.χ. Προωθούμε συμπληρώματα διατροφής που έχουν όμως όλες τις νόμιμες πιστοποιήσεις και θεωρούνται αξιόπιστα. Τότε το facebook είναι πιθανόν να επανεξετάσει την αξιολόγηση του και τελικά να μας αφήσει να τρέξουμε την διαφήμιση.
2) Η εικόνα παραβιάζει το νόμο του 20%
(20% Facebook text rule)
Η πλατφόρμα του facebook προκειμένου να διατηρήσει μια ποιότητα στις διαφημίσεις και να αποφύγει το κουραστικό spamming από μακροσκελή κείμενα και φορτωμένες εικόνες, έχει δημιουργήσει το 20% text rule. Πρόκειται για ένα κανόνα που απαγορεύει το κείμενο , που έχεις τοποθετήσει μέσα στην διαφημιστική σου εικόνα, να υπερβαίνει το 20% του συνόλου της.
Με την λέξη «κείμενο» εννοούμε όλα τα λογότυπα ή watermarks, slogans ή τίτλους και πληροφορία που θα βάλεις μέσα στην εικόνα. Συνεπώς και πρέπει να φροντίσεις να είσαι περιεκτικός στο λόγο σου!
Τα καλά νέα είναι ότι σε περίπτωση που το κείμενο σου υπερβαίνει το 20% δεν σημαίνει αυτομάτως ότι απορρίπτεται και η διαφήμιση σου. Για εσένα που θέλεις να πηγαίνεις κόντρα στους κανόνες, έχει προνοήσει το Facebook και έχει βάλει 4 επίπεδα βαθμολόγησης κειμένου.
Επίπεδο 1: Το κείμενο σου είναι κάτω από 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου τρέχει κανονικά
Επίπεδο 2: Το κείμενο σου είναι υπερβαίνει λίγο το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου θα τρέξει αλλά θα έχεις κάποια ποινή που μεταφράζεται ως μικρότερη απήχηση
Επίπεδο 3. Το κείμενο σου υπερβαίνει το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου θα τρέξει αλλά με σημαντικές διαφορές απόδοσης λόγω της πιο αυστηρής ποινής του facebook
Επίπεδο 4. Το κείμενο σου υπερβαίνει κατά πολύ το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου δεν θα τρέξει καθόλου
Λύση που προτείνουμε:
Είναι φυσιολογικό να μην είσαι σίγουρος αν τελικά η διαφήμιση που έχεις φτιάξει θα είναι στα προβλεπόμενα όρια του facebook. Για να μην χάνεις χρόνο δοκιμάζοντας διαφημίσεις και αναμένοντας την αξιολόγηση του facebook για να κάνεις τις αλλαγές σου, έχουμε ένα εργαλείο που θα σου λύσει τα χέρια.
Το Text Overlay Tool είναι το must εργαλείο που χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις πριν κάνεις μια διαφήμιση. Ανεβάζοντας την εικόνα σου στο Text Overlay Tool αυτό σε ενημερώνει για την καταλληλότητα της, ώστε να μην κάνεις ποτέ λάθος!
3) Η διαφήμιση σου δεν είναι σχετική με το κοινό σου (Ads not relevant to your Audience)
Υπάρχουν πολλές μεταβλητές στον αλγόριθμό του Facebook για την απόδοση της διαφήμισης σου, ωστόσο μια είναι αυτή που μπορείς εύκολα να παρατηρήσεις. Πρόκεται για το “Relevance Score” το οποίο επεξηγεί το πόσο σχετική είναι η διαφήμιση σου με το κοινό που έχεις στόχευση. Αυτό το metric μπορεί να πάρει τιμές από 1 – 10, όπου ψηλότερος βαθμός σημαίνει και καλύτερα αποτελέσματα. Το Relevance Score καθορίζεται από το ενδιαφέρον του κοινό που απευθύνεσαι προς τη διαφήμιση και την αλληλεπίδραση τους.
Για να βρεις το Relevance Score πρέπει να πας στο “Ads Manager” και να επιλέξεις την καμπάνια που θες να μελετήσεις. Ένας από τους δείκτες ανάλυση θα δεις ότι είναι και το Relevance Score, όπου δίπλα θα δεις και δύο ακόμα στήλες το “Positive” και “Negative”. Αυτοί οι δύο δείκτες μπορούν να αποδοθούν ως Low, Medium, High και δηλώνουν το πόσο θετική ή αρνητική αλληλεπίδραση είχε το κοινό με την διαφήμιση.
Σε περίπτωση που το παρατηρήσεις λοιπόν χαμηλή τιμή Relevance Score δηλαδή 1-4 και παράλληα Low στο Positive και Medium στο Negative, καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά! Το facebook πιστεύει ότι δεν έχεις κάνει καλή διαφήμιση συνεπώς και ο αλγόριθμός του «θάβει» την διαφήμιση σου και δεν αποδίδει όπως θα ήθελες.
Λύσεις που προτείνουμε:
Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να λύσεις αυτό το πρόβλημα ή να αυξήσεις το Relevance Score σου.
- Φτιάξε εναλλακτικές διαφημίσεις με διαφορετικές εικόνες, ώστε να τεστάρεις ποιες διαφημίσεις δεν αποδίδουν και να εστιάσεις σε αυτές που δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα.
- Δημιούργησε νέα εναλλακτικά κείμενα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού σας και δοκίμασε τα και αυτά μέσα στις διαφημίσεις
- Δοκίμασε να αλλάξεις το κοινό σου. Άνθρωποι είμαστε λάθη κάνουμε, μπορεί να έχεις κάνει λάθος εκτίμηση στη στόχευση και ενώ είναι μια χαρά το δημιουργικό σου να φταίει το κοινό που απευθύνεσαι
- Άλλαξε το στόχο και την ιδέα της καμπάνιας σου. Αν δεν αποδίδει καμιά από τις προηγούμενες τεχνικές, ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις την αρχική σου προσέγγιση. Μπορεί να απέδιδε καλύτερα μια διαφήμιση σου αν έβαζες π.χ. ένα video αντί για εικόνα και αν αντί για κίνηση ως στόχο, να έβαζες αναγνωρισιμότητα.
Να θυμάσαι, ότι δεν υπάρχει μια συνταγή για όλα, χρειάζεται συχνός έλεγχος, ειδική στόχευση, μοναδικό περιεχόμενο και έμπειρη ομάδα για να δημιουργήσεις μια πετυχημένη διαφήμιση.
4) Η διαφήμιση σου χαρακτηρίζεται ως χαμηλής ποιότητας (Low Quality Ads)
Λόγω των πολλών χαμηλής ποιότητας διαφημίσεων που παρατηρήθηκαν στο facebook , όπως clickbait και engagement bait (προτροπή για αλληλεπίδραση), πλέον το facebook άρχισε να τις αξιολογεί. Συγκεκριμένα μπορεί να μειώσει την απόδοση ή να σταματήσει τη διαφήμιση αν παρατηρήσει κάποιο από αυτά τα περιστατικά .
- Clickbait: Αφορά διαφημίσεις που το κείμενο τους είναι παραπλανητικό σε σχέση με αυτό που ανακατευθύνει η διαφήμιση. Τέτοιου είδους διαφημίσει συνήθως χρησιμοποιούν μια προτροπή και μια υπερβολή στο κείμενο τους για να πατήσεις ο χρήστης το click. π.χ. Άνθρωπος προσπάθησε να αγκαλιάσει ένα λιοντάρι, δεν θα πιστέψετε τι συνέβει.
- Engagement bait: Αφορά διαφημίσεις που απαιτούν από το χρήστη να αλληλεπιδράσουν (engage) μαζί τους για να κερδίσουν κάτι ή να συμμετάσχουν σε ένα διαγωνισμό. Μπορείς εύκολα να καταλάβεις αυτές τις διαφημίσεις γιατί έχουν πάντα σχεδόν την ίδια μορφή. π.χ. κάντε like για να…, κάντε tag 2 φίλους σας για να…
Λύση που προτείνουμε:
Εδώ το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να γνωρίζεις αυτές τις περιπτώσεις και να μην τις χρησιμοποιείς. Μελέτησε προσεκτικά τα παραδείγματα που δώσαμε, ώστε να μην παρασυρθείς κάποια στιγμή και κάνεις το λάθος να δημιουργήσεις μια Low Quality διαφήμιση.
(Θέλουμε μια αλλαγή εδώ, γιατί δεν βρήκα δωρεάν clickbait εικόνα)
Πλέον, γνωρίζεις πολλούς λόγους που μπορεί να απορριφθεί μια διαφήμιση σου αλλά έμαθες κιόλας και πολλές τεχνικές για να λύσεις το πρόβλημα σου!
Σε περίπτωση που δυσκολεύεσαι να συνυπολογίσεις όλες τις επιμέρους μεταβλητές και τις ιδιόμορφες παραμέτρους, μην ανησυχείς η καταρτισμένη ομάδα της SocialΜe θα είναι πάντα δίπλα σου για να σου προσφέρει μόνο λύσεις.
Αν βρήκες αυτό το άρθρο χρήσιμο τότε πιστεύουμε οτι θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις και το: “Όταν το μάρκετινγκ σε social media πάει στραβά & τι να κάνεις για αυτό”