Το επαγγελματικό λογότυπο (ή εταιρικό logo) είναι αδιαμφισβήτητα ένα αναπόσπαστο κομμάτι του brand μιας εταιρείας. Και παρόλο, που υπάρχουν εκατομμύρια είδη λογοτύπων σήμερα, λίγα είναι αυτά που καταφέρνουν να ξεχωρίζουν και να πετύχουν τον σκοπό τους–να καταφέρουν δηλαδή να μεταφέρουν την εικόνα που θέλει να βγάλει η εταιρεία προς τα έξω και να είναι ευρέως αναγνωρίσιμα από το κοινό. Μια ματιά να δείξει κανείς στα εταιρικά logo της Apple, της Google και ιστορικών εταιρειών όπως η Nike και τα Mcdonalds, θα καταλάβει τι εννοούμε.
Τι είναι αυτό όμως που κάνει ένα επαγγελματικό λογότυπο να είναι πιο πετυχημένο από τα άλλα; τι πρέπει να λάβεις υπόψη σου ως εταιρεία όταν ψάχνεις για υπηρεσίες σχεδιασμού εταιρικού logo; Ορίστε 3+1 κοινά στοιχεία που συνθέτουν ένα αποτελεσματικό επαγγελματικό λογότυπο:
- H απλότητα. Και όμως σε μια τεράστια θάλλασα λογοτύπων, είναι η απλότητα που μετράει και όχι η πολυπλοκότητα, όπως πολλοί νομίζουν. Oι πολύπλοκες γραμματοσειρές, τα πολλά χρώματα και γενικά οι πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα όχι μόνο δεν προσφέρουν κάτι αλλά αφαιρούν και απο την αποτελεσματικότητα ενός επαγγελματικού logo. To μάτι και γενικά ο εγκέφαλος απλά δεν είναι συνηθισμένος σε πολλή πληροφορία.
H αρχή της απλότητας χρησιμοποιείται ευρέως σε μεγάλα ή δημοφιλή brand γιατί τα κάνει να είναι πιο εύκολα αναγνωρίσιμα στην μνήμη του κόσμου-αλλά ακόμα και αν είσαι μικρότερο brand, η απλότητα στον σχεδιασμό του logo σου θα κάνει το logo σου να διαφέρει από τα υπόλοιπα.
- Η σχετικότητα. Είναι πολύ σημαντικό το επαγγελματικό σου λογότυπο να είναι σχετικό με το αντικείμενο της εταιρείας σου. Μπορεί να ακούγεται δεδομένο αλλά υπάρχουν αρκετές εταιρείες με άσχετα λογότυπα που συγχέουν το κοινό για το τι είναι ή τι προσφέρουν. Για παράδειγμα, εάν είσαι εταιρεία με οικολογικά προϊόντα θα ήταν καλύτερο να παίξεις με τους τόνους τους πράσινου και να έχεις ένα “καθαρό” και απλό λογότυπο που να συνάδει με τις οικολογικές αξίες της εταιρείας σου. Εάν δεν είσαι σίγουρος για το πως πρέπει να είναι το επαγγελματικό σου logo για να ταιριάζει με το brand σου, απάλειψε κάποια στοιχεία που δεν είσαι σίγουρος ότι σχετίζονται ή ρώτα την συμβουλή ενός ειδικού σχεδιαστή logo όπως εμάς για να σε κατευθύνει σωστά ή και να σχεδιάσει το επαγγελματικό λογότυπο εκ μέρους σου.
- Η ευελιξία. Η αρχή της ευελιξίας στον σχεδιασμό λογοτύπου έχει να κάνει με το πόσο εύκολα μπορείς να επέμβεις και να βελτιώσεις το λογότυπο που έχεις ήδη, χωρίς να κάνεις μεγάλες αλλαγές που θα στοιχίσουν αναπόφευκτα χρόνο και χρήμα. Εάν το λογότυπο σου είναι απλό και διαχρονικό σημαίνει αυτόματα (στις πλείστες περιπτώσεις), ότι είναι και ευέλικτο στην προσαρμογή του.
- H αρμονία και η ισορροπία. Εφόσον ένα λογότυπο είναι συνήθως συνδυασμός δύο ή και περισσότερων σχεδιαστικών στοιχείων μεταξύ τους, είναι καλό να υπάρχει αρμονία και ισορροπία στην σύνθεση για να είναι πιο εύκολα στο μάτι. Απέφυγε αντικρουόμενα χρώματα, γραμματοσειρές ή γραφικά που δεν συνθέτουν ένα αρμονικό αποτέλεσμα γιατί κινδυνεύεις να κάνεις το λογότυπο σου να φαίνεται μπερδεμένο και κακόγουστο–και όταν συμβαίνει αυτό, υποσεινήδητα ο πελάτης δεν θα σε πάρει σοβαρά. Δεν είναι ανάγκη να επιτύχεις τέλεια συμμετρία π.χ της αριστερής με τη δεξιά πλευρά αλλά είναι σημαντικό να φροντίσεις όλα τα επιμέρους στοιχεία του λογότυπου σου, να δένουν αρμονικά το ένα με το άλλο.
Εάν θέλεις να πετύχεις ένα άκρως αποτελεσματικό εταιρικό logo και ψάχνεις για τις καλύτερες υπηρεσίες σχεδιασμού εταιρικού logo, δεν έχεις παρά να αποταθείς σε εμάς. Θα χαρούμε να συνεργαστούμε μαζί σου για την δημιουργία ενός ιδιαίτερα αποτελεσματικού λογότυπου που ενισχύει το brand σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.