Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα απαιτεί πολλές φορές να αλλάξουμε ριζικά το Brand και τις δραστηριότητες μας. Αναφερόμαστε σε μια διαδικασία αναδιαμόρφωσης (Rebranding) της αντιληπτικής εικόνας, που έχει το κοινό για το Brand μας, σύμφωνα με τη νέα κατεύθυνση μας. Είναι μια απαραίτητη διαδικασία, που καλούνται πολλές φορές οι επιχειρήσεις να διαχειριστούν, ώστε να επιβιώσουν ή να αναπτυχθούν.
Όταν ο κόσμος μεταβάλλεται τόσο γρήγορα υπάρχει η ανάγκη να προχωρήσετε σε αλλαγές. Μπορεί αυτές να περιλαμβάνουν διαφορετικά προϊόντα, motto, αξίες, ακόμα και όραμα, σύμφωνα με τους νέους στόχους και τα νέα πρότυπα.
Το Rebranding σου μπορεί είτε να περιστρέφεται γύρω από μια απλή αλλαγή στο λογότυπο σου, είτε σε μια πλήρη αναθεώρηση των παλαιών αξιών, της φήμης και των πολιτικών σου. Ο,τι και να αποφασίσεις όμως, πρέπει να σχεδιάσεις στρατηγικά τις κινήσεις σου, ώστε να γίνει με επιτυχία. Θα δούμε λοιπόν 4 απλά βήματα, που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις τη διαδικασία και να οργανωθείς καλύτερα!
4 Απλά βήματα για Rebranding
1) Ξεκίνησε έχοντας Αυτογνωσία
Πώς μπορείς να επιχειρήσεις μια αλλαγή Brand, όταν δεν έχεις εντοπίσει αρχικά τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το ήδη υπάρχον; Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι λόγοι, που έχεις αποφασίσει να κάνεις Rebranding. Σε περίπτωση που δεν τους καταγράψεις και δε συγκρίνεις την παρούσα κατάσταση με τους μελλοντικούς στόχους, τότε μπορεί να καταλήξεις στο ίδιο μέρος. Προσοχή, πολλές επιχειρήσεις βασίζονται στη προσωπική τους αντίληψη για το ποιο είναι το Brand τους. Στη πραγματικότητα όμως, το Brand μιας επιχείρησης καθορίζεται από τη γνώμη, που έχει το κοινό γι’ αυτήν, καθώς και από τα χαρακτηριστικά, που της αποδίδει. Για να είμαστε σίγουροι για την αυτογνωσία μας λοιπόν, χρειάζεται πρώτα να εξασφαλίσουμε ότι γνωρίζουμε την άποψη του κοινού μας. Καταγράψτε λοιπόν, αναλυτικά τα στοιχεία που συνθέτουν το Brand σας αυτήν τη στιγμή. Επιπλέον, δώστε έμφαση στα στοιχεία, που θα θέλατε να απομακρύνετε ή να διορθώσετε στο Brand σας, για να δώσετε χώρο στις νέες αλλαγές.
2) Διεξάγαγε έρευνες αγοράς
Εδώ είναι η στιγμή, που πρέπει να έρθεις σε επαφή με τα δημογραφικά στοιχεία που κατέχεις. Σε περίπτωση που δεν τα έχεις στα χέρια σου πρέπει να ξεκινήσεις έρευνα, για να τα βρεις. Σκέψου σε αυτό το σημείο τι αλλαγές πρέπει να κάνεις, για να ταιριάζεις με τις ανάγκες της αγοράς. Και σε αυτό το σημείο θα επιστήσουμε την προσοχή σου. Σε περίπτωση που σκοπεύεις ν’ ανοίξεις μια νέα αγορά και ν’ απευθυνθείς σε νέο κοινό, πρέπει πρώτα να το χαρτογραφήσεις. Αν στο πρώτο βήμα κατέγραψες το τι δε θέλεις είσαι, σε αυτό το σημείο καταγράφεις το τι θέλεις να είσαι. Τι θέλεις να σκέφτονται από εδώ και πέρα όταν ακούν τ’ όνομα σου. Τι εικόνα θα διαμορφώνει το κοινό σου. Ποια συναισθήματα θα νιώθει και τέλος τι εμπειρίες θα ήθελες να προσφέρεις.
Εάν σου φαίνεται αρκετά δύσκολη η μετάβαση αλλά είσαι αποφασισμένος ότι πρέπει να γίνει, είναι καλύτερα ν’ απευθυνθείς από την αρχή στη SocialMe. Η ομάδας μας μπορεί να σε βοηθήσει να το πετύχεις. Εάν δεν είσαι σίγουρος και προχωρήσεις στα επόμενα βήματα, τότε είναι πολύ πιθανόν να επενδύσεις χρόνο και χρήματα, χωρίς όμως, αυτό να σημαίνει ότι θα καταφέρεις να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
3) Σχεδίασε μια ολοκληρωμένη Rebranding στρατηγική με Αρχή – Μέση – Τέλος
Δεν αρκεί να αποκτήσεις νέο λογότυπο ή να αλλάξεις την ιστοσελίδα σου απλά. Αυτή τη φορά, η συνέπεια και η ομοιομορφία είναι καθοριστικής σημασίας για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου makeover. Από την εικόνα σου στα social media, μέχρι και την υπογραφή στο email σου η συνέπεια και η συνοχή θα κάνει τη διαφορά στο Rebranding. Διαφορετικά όχι μόνο δεν θα επικοινωνήσεις την εικόνα του νέου Brand στο βαθμό που θέλεις, αλλά θα δημιουργήσεις προβληματισμό και σύγχυση στο κοινό σου. Κατάγραψε λοιπόν, όλες τις ενέργειες, που θα υλοποιήσεις και όλα τα εργαλεία, που θα χρησιμοποιήσεις, από την αρχή έως το τέλος. Μια συμβουλή μας είναι να βεβαιωθείς ότι τα νέα χαρακτηριστικά του Brand σου είναι συμβατά σε ένα βαθμό με τα παλιά. Σκοπός σου είναι να δημιουργηθεί μια αίσθηση εμπιστοσύνης με το κοινό σου.
4) Φρόντισε να λάβεις Feedback
Τώρα είναι η ώρα όχι μόνο να παρατηρήσεις την αποδοχή του makeover σου αλλά και να λάβεις feedback από το κοινό-στόχο σου. Μην καθησυχαστείς ότι η διαδικασία έχει τελειώσει εδώ. Το feedback, που θα λάβεις, μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα και να χρειαστεί να προχωρήσεις σε διορθωτικές κινήσεις. Μέσα λοιπόν στο πλάνο σου πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τα κανάλια και ο τρόπος που θα λάβεις το feedback σου. Αυτό το πλάνο θα σε βοηθήσει να γίνει σωστά και στοχευμένα. Θα σε βοηθήσει να σιγουρευτείς ότι βαδίζεις σωστά και είσαι ευθυγραμμισμένος με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Αναμφισβήτητα λοιπόν, το Rebranding είναι μια σημαντική στιγμή της πορείας σου, καθώς καθορίζει την επιτυχία και το μέλλον σου. Αν χρειάζεσαι λοιπόν τη στήριξη των ειδικών, θα τη βρεις στη SocialMe με τους experts από 22 ειδικότητες, που έχει στο δυναμικό της.
Επικοινώνησε μαζί μας, για μια δωρεάν αξιολόγηση του Brand σου, εδώ.