Το conversion rate στο eshop σου, είναι ίσως το σημαντικότερο metric που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρει. Πρόκειται για το ποσοστό των μετατροπών από το σύνολο των επισκεπτών σου, οι οποίοι αγοράζουν κάτι και ουσιαστικά γίνονται πελάτες.
Για παράδειγμα, αν καθημερινά μπαίνουν 100 επισκέπτες στο eshop σου και αγοράζουν οι 30 από αυτούς ένα προϊόν, τότε το conversion rate είναι 30%. Μοιάζει πολύ ωραίο το σενάριο να έχεις ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, αλλά στη πραγματικότητα απέχουν πολύ τα νούμερα. Θα απογοητευτείς αν παρατηρήσεις, πόσοι δυνητικοί πελάτες σου εγκαταλείπουν το eshop σας καθημερινά.
Δυστυχώς αυτή είναι συχνά η πραγματικότητα, καθώς πολλά eshop δεν έχουν τις καλύτερες εμπειρίες checkout, κάτι που περιορίζει τις πωλήσεις σου. Οι πελάτες δεν κατανοούν ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσουν, δεν μαγνητίζονται από το περιεχόμενο ή δεν αισθάνονται ασφαλείς να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφύγεις κοινές παγίδες εγκατάλειψης. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε 4+1 απλούς κανόνες για να αυξήσεις το conversion rate στο eshop σας.
1) Απόφυγε μακροσκελείς φόρμες
Όσο μεγαλύτερη είναι η φόρμα σου, τόσο λιγότεροι θα είναι οι άνθρωποι που θα μπουν στη διαδικασία να την συμπληρώσουν. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι αυτό της Expedia, η όποια παρατήρησε ότι υπάρχει μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης στη διαδικασία της φόρμας. Αποφάσισε να αφαιρέσει ένα μόνο πεδίο από την φόρμα της και είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 11 εκατ. ευρώ μέσα σε 1 χρόνο.
Σκέψου ως πελάτης. Κάθε επιπλέον πεδίο σε μια φόρμα, είναι ένα ακόμα εμπόδιο για την πραγματοποίηση της αγοράς. Ζήτα μόνο τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες και πρέπει να έχει. Μην κουράζεις το δυνητικό σου πελάτη.
2) Χρησιμοποίησε το “email” ως το 1ο πεδίο στις φόρμες πληρωμής σου
Οι επαναλαμβανόμενες αγορές είναι το όνειρο που έχει κάθε eshop. Για να το καταφέρεις αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να προσεγγίσεις αυτούς τους πελάτες με σκοπό να τους προσελκύσεις να αγοράσουν ξανά.
Συνεπώς, το email ενός πελάτη είναι η πιο κρίσιμη πληροφορία που μπορείς να λάβεις κατά τη διάρκεια της ροής της πληρωμής.
Ακόμα κι αν ένας επισκέπτης δεν ολοκληρώσει την αγορά του, μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις αυτοματοποιήσεις εγκατάλειψης καλαθιού. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να ανακτήσες μια πώληση που ενδεχομένως να είχες χάσει.
3) Συμπερίλαβε ένα διάγραμμα προόδου κατά τη διαδικασία του checkout
Η ενημέρωση των πελατών σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθήσουν και ο διαχωρισμός της πληροφορίας σε επιμέρους βήματα, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διατηρήσεις το conversion rate σε υψηλά επίπεδα.
Οι πελάτες σου θέλουν να μάθουν πόσο χρόνο θα πάρει η διαδικασία πληρωμής και τι απαιτείται συμπληρώσουν. Έτσι, εάν η δική σου διαδικασία έχει πολλαπλές μεταβλητές, την καθιστούν απλή δείχνοντας τα βήματα σταδιακά. Εάν οι πελάτες δεν μπορούν να δουν πόσο κοντά είναι στο να ολοκληρώσουν την αγορά τους, μπορεί να απογοητευτούν και να εγκαταλείψουν το καλάθι στο μέσο της αγοράς τους. Επιπλέον, παρουσιάζοντας με την πρώτη όλα τα πεδία προς συμπλήρωση, υπάρχει ο κίνδυνος να κουράσεις το δυνητικό πελάτη, γιατί θα πέσεις στο λάθος που αναφέραμε στον πρώτο κανόνα.
4) Απλοποίησε τη φόρμα πληρωμής
Για να απλοποιήσεις μια φόρμα πληρωμής χρειάζεται να έχεις υπόψιν τα εξής:
- Μην αναγκάζεις τους πελάτες σου να δημιουργήσουν λογαριασμό προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Χρησιμοποίησε την λειτουργία Guest checkout, που μπορεί να έχει ένα eshop. Αν δεν γνωρίζεις το πώς, έλα σε επικοινωνία με έναν από τους ειδικούς της SocialMe.
- Απόφυγε να έχεις πολλαπλές στήλες στη φόρμα συμμετοχής. Μπορεί να προκαλέσεις σύγχυση κατά τη συμπλήρωση ή να οδηγήσεις το δυνητικό πελάτη σε παραλείψεις και έπειτα να τον αναγκάσεις να την ξανά συμπληρώσει.
- Ρύθμισε την αυτόματη συμπλήρωση με την αναζήτηση γεωγραφικών εντολών της Google, για να βοηθήσεις τους πιθανούς πελάτες να προσθέσουν τη διεύθυνσή τους.
- Να παρέχεις διάφορες επιλογές πληρωμής ώστε να δίνεις απάντηση σε όλες τις ανάγκες. Πέρα από τις κλασσικές τράπεζες, μπορείς να έχεις επίσης PayPal Express, Amazon Pay, Apple Pay και Viva Wallet.
Bonus: Πρόσφερε απευθείας τηλεφωνική υποστήριξη ή συνομιλία μέσω chat
Αν κάποιος έρθει αντιμέτωπος με κάποιο πρόβλημα κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αμέσως. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος να μην πραγματοποιηθεί αγορά. Το να ζητάς από κάποιον να περιμένει 48 ώρες για μια απάντηση μέσω email όταν άλλες εταιρείες προσφέρουν υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο, θα οδηγήσει σίγουρα σε τεράστια ποσοστά εγκατάλειψης.
Βεβαιώσου ότι η ομάδα εξυπηρέτησης των πελατών σου είναι σε εγρήγορση, για να απαντηθούν άμεσα τυχόν ερωτήσεις που έχουν οι πελάτες σχετικά με τα προϊόντα σου.
Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσεις τις συμβουλές μας και να τις κάνεις πράξη.
Επικοινώνησε άμεσα μαζί μας, για μια δωρεάν αξιολόγηση του e-shop σου.