Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα social media είναι οι πλατφόρμες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας των χρηστών. Γι’ αυτό κι όλες οι επιχειρήσεις προσπαθούν να στήσουν μια ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.
Εάν έχεις προσπαθήσει να δημιουργήσεις μια social media στρατηγική για το e-shop σου, τότε σίγουρα έχεις παρατηρήσει πόσο δύσκολο είναι ν’ αναδειχθείς σ’ αυτές τις πλατφόρμες. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και κάθε λάθος μπορεί να οδηγήσει στην αποτυχία μιας στρατηγικής.
Παρακάτω, θα μάθεις ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που σ’ εμποδίζουν να βρεις το κοινό σου στα social media.
Λάθος 1 – Δεν Ακολουθείς Κάποια Στρατηγική
Εάν δεν έχεις μεγάλη επαφή με τα social media, ίσως νομίζεις πως αρκεί να δημοσιεύεις κάτι μια στο τόσο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο όχι μόνο δε σε βοηθά, αλλά μπορεί να βλάπτει και την επιχείρησή σου. Ένας χρήστης που θα βρει το προφίλ σου θα δει πως οι δημοσιεύσεις δεν έχουν κάποια συνοχή και δε θ’ αποφασίσει να το ακολουθήσει. Για να καταφέρεις να προσεγγίσεις και να πείσεις τους χρήστες να σε ακολουθήσουν, θα πρέπει να έχεις ένα συγκεκριμένο όραμα.
Λάθος 2 – Δε Δημοσιεύεις με Πρόγραμμα
Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο στα social media είναι να δημοσιεύεις σύμφωνα μ’ ένα προκαθορισμένο πρόγραμμα. Αυτό θα σε βοηθήσει να παραμείνεις στη μνήμη των χρηστών που σε ακολουθούν, προσφέροντάς τους περιεχόμενο που τους αρέσει. Την ίδια στιγμή, η συχνότητα που δημοσιεύεις είναι ένας παράγοντας που ελέγχει ο αλγόριθμος της κάθε πλατφόρμας για να προτείνει το περιεχόμενό σου σε περισσότερους χρήστες.
Λάθος 3 – Προσπαθείς Μόνο να Πουλήσεις τα Προϊόντα σου
Σαν επιχείρηση, είναι λογικό να θες ν’ αυξήσεις τις πωλήσεις σου μέσα απ’ τα social media. Όμως οι χρήστες φαίνεται πως δεν αντιδρούν καλά σ’ επιχειρήσεις που το κάνουν πολύ εμφανές. Η στρατηγική σου στα social media πρέπει να στοχεύει στη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους χρήστες. Όλοι αυτοί θα είναι και οι δυνητικοί σου πελάτες, όταν θα θέλουν ν’ αγοράσουν κάποιο προϊόν σαν αυτά που προσφέρεις.
Λάθος 4 – Χρησιμοποιείς το Ίδιο Περιεχόμενό σε Κάθε Πλατφόρμα
Ένα ακόμα συχνό λάθος είναι ότι δεν προσαρμόζεις το περιεχόμενό σου για τις απαιτήσεις της κάθε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Φυσικά, κάτι τέτοιο απαιτεί κόπο και χρόνο, μιας και πλέον υπάρχουν πολλά social media. Ωστόσο, όταν δημοσιεύεις το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο, χάνεις τα πλεονεκτήματα της κάθε πλατφόρμας και οι δημοσιεύσεις σου δεν έχουν τις αναμενόμενες προβολές και αλληλεπιδράσεις.
Λάθος 5 – Δεν Αλληλεπιδράς με το Κοινό σου
Ακόμα ένα λάθος που παρατηρείται σε πολλά επαγγελματικά προφίλ είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν αλληλεπιδρούν με το κοινό τους. Για παράδειγμα, μπορεί να μην κάνεις ερωτήσεις στο κοινό σου ή να μην απαντάς στα σχόλια που λαμβάνεις. Κάθε πλατφόρμα σου δίνει πολλά εργαλεία για να το κάνεις αυτό με ενδιαφέροντες τρόπους. Για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις αυτοκόλλητα στα stories στο Instagram για να κάνεις ερωτήσεις, quiz ή ακόμα και να κάνεις ένα poll.
Εάν πιστεύεις πως έχει έρθει η στιγμή για ν’ ασχοληθείς σοβαρά με τα social media της επιχείρησής σου, απευθύνσου στη SocialME. Οι ειδικοί μας θα δημιουργήσουν την στρατηγική που ταιριάζει περισσότερο στην περίπτωσή σου.