Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που περιλαμβάνει διάφορα κομμάτια. Η επιτυχία της όμως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα συναισθήματα που θα προκαλέσει στους χρήστες της. Τα διάφορα λάθη που πραγματοποιούνται κατά την κατασκευή μιας ιστοσελίδας οδηγούν στη δυσαρέσκεια των επισκεπτών της. Σε αυτήν την περίπτωση, θα χάσεις κοινό εφόσον δε θα θελήσουν να την επισκεφτούν ξανά.
Τα πιο σοβαρά λάθη που μπορούν να γίνουν σε μια ιστοσελίδα αφορούν κυρίως την ευκολία ολοκλήρωσης των λειτουργιών της. Εάν εντοπίσεις τέτοια, τότε απαιτείται άμεσο redesign. Παρακάτω, σου εξηγούμε ποια είναι τα 5 λάθη που δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου.
#1 Δημιουργείται Διαμάχη Μεταξύ των Χρηστών και της Ιστοσελίδας
Η διαμάχη μεταξύ της ιστοσελίδας και του χρήστη εμφανίζεται όταν δεν μπορεί να ολοκληρωθεί άμεσα μια λειτουργία. Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα είναι η διαδικασία του checkout που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν ο χρήστης δεν έχει λογαριασμό. Πλέον, η βελτιστοποίηση του checkout πραγματοποιείται με την αφαίρεση αυτού του βήματος. Έτσι, διευκολύνονται οι αγορές και βγάζεις ένα εμπόδιο που μπορεί να αποτρέψει τους χρήστες.
Εκτός από τη διαδικασία του checkout, μπορεί να εμφανιστεί διαμάχη και στις υπόλοιπες λειτουργίες της ιστοσελίδας. Ένας γενικός κανόνας είναι πως κάθε εργασία πρέπει να ολοκληρώνεται με ορισμένες κινήσεις που δεν τον αποσπούν από τον τελικό στόχο.
#2 Το Μενού Είναι Παραπλανητικό
Η πλοήγηση είναι ένα δομικό στοιχείο μιας ιστοσελίδας που επηρεάζει άμεσα την εμπειρία χρήστη. Η αρχιτεκτονική που διέπει την ιστοσελίδα σου καθοδηγεί τους επισκέπτες της και τους βοηθά να βρουν τις πληροφορίες που αναζητούν. Για να αποφύγεις τη δημιουργία σύγχυσης, φρόντισε να ακολουθήσεις μια λογική σειρά κατά τη δημιουργία του μενού σου. Αυτό προϋποθέτει τη σωστή κατηγοριοποίηση των σελίδων και τη μείωση του διπλού περιεχομένου.
Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει την πλοήγηση στην ιστοσελίδα σου είναι το πού έχεις τοποθετήσει το περιεχόμενο. Αυτό το κομμάτι είναι σημαντικό και για τις μηχανές αναζήτησης, είτε πρόκειται για την Google είτε για την αναζήτηση μέσα στην ιστοσελίδα σου.
#3 Περιλαμβάνεται Ορολογία που δεν Καταλαβαίνουν οι Χρήστες
Εάν θέλεις να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα που θα προσεγγίσει ένα συγκεκριμένο κοινό, τότε θα πρέπει να την προσαρμόσεις στις ιδιαιτερότητές του. Κάθε ομάδα χρηστών έχει ένα συγκεκριμένο νοητικό μοντέλο για το πώς λειτουργεί μια ιστοσελίδα. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει στοιχεία τόσο για την αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας, την τοποθέτηση του περιεχομένου, αλλά και την ορολογία που θα χρησιμοποιήσεις.
Όταν ένα χρήστης έρχεται αντιμέτωπος με ορολογία που δεν καταλαβαίνει πλήρως, τότε του δημιουργούνται έντονα συναισθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να πάρει μια καθαρή απόφαση, πράγμα που μειώνει τις πιθανότητες ολοκλήρωσης της εργασίας του.
#4 Ο Χρόνος Φόρτωσης Είναι Μεγάλος
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένα από τα πιο σοβαρά λάθη που συμβαίνουν κατά την κατασκευή ή το redesign μιας ιστοσελίδας είναι ο μεγάλος χρόνος φόρτωσης. Αυτό το στοιχείο επηρεάζει τόσο τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου όσο και την απόδοσή της στις μηχανές αναζήτησης. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά πειράματα που έχουν αποδείξει πως οι χρήστες θα εγκαταλείψουν μια ιστοσελίδα που δεν έχει φορτώσει στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα.
#5 Δεν Είναι Σαφής η Λειτουργία του Κάθε Κουμπιού
Μια λειτουργική και εύχρηστη ιστοσελίδα δεν απαιτεί καθόλου χρόνο για την εκμάθησή της. Αυτό σημαίνει πως κάθε χρήστης γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να ολοκληρώσει μια εργασία, ακόμα κι αν την επισκέπτεται για πρώτη φορά. Κάθε κουμπί τον οδηγεί στη σελίδα που περίμενε, κι έτσι, του δημιουργείται το αίσθημα της ικανοποίησης.
Τα αρνητικά συναισθήματα ενός χρήστη μιας ιστοσελίδας έχουν αντίκτυπο στην επιτυχία της. Για αυτό, το UX design δίνει μεγάλη βάση στην ικανοποίηση των χρηστών. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου.