Το Accessibility της ιστοσελίδας είναι ένας βασικός παράγοντας που κρίνει την ψηφιακή παρουσία και την επιτυχία του Brand σου. Αν δεν γνωρίζεις τι είναι το Accessibility της ιστοσελίδας, μπορείς να διαβάσεις το προηγούμενο μας άρθρο και να μάθεις πως να αποφύγεις συνηθισμένα λάθη. Διάβασε το άρθρο: Λόγοι που χάνετε πελάτες από το Accessibility της ιστοσελίδας σας.
Υπάρχουν ολόκληρα εγχειρίδια και βιβλία σχετικά με αυτό το θέμα, ωστόσο λίγοι δίνουν έμφαση σε ένα τόσο σημαντικό χαρακτηριστικό. Για να σχεδιάσεις την ιστοσελίδα σου, χρειάζεται να αναγνωρίσεις πλήρως τις ανάγκες των πελατών σου. Προσπάθησε να μπεις στην θέση τους. Η ενσυναίσθηση και η ευαισθητοποίηση είναι δυο γνωρίσματα που αν δώσεις την δέουσα σημασία, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην ιστοσελίδα σου. Παρακάτω θα σου παρουσιάσουμε προτάσεις, που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις το Accessibility της ιστοσελίδας σου σε ένα καλό επίπεδο.
1) Επίλεξε ένα Content Management System (CMS) που υποστηρίζει το Accessibility της ιστοσελίδας σου.
Υπάρχουν πολλά Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) που είναι διαθέσιμα για να σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις τον ιστότοπό σου. Τα πιο δημοφιλή, που σίγουρα θα έχεις ακούσει, είναι το WordPress ή το Prestashop. Υπάρχουν ωστόσο ακόμα περισσότερες διαθέσιμες επιλογές.
Μόλις επιλέξεις ένα CMS που ταιριάζει στις ανάγκες σου, βεβαιώσου ότι έχεις επιλέξει ένα έτοιμο πρότυπο, που είναι Accessible. Συμβουλέψου το Documentation του θέματος για σημειώσεις σχετικά με το Accessibility και τεχνικές για τη δημιουργία Accessible Content. Βεβαιώσου ότι ακόμα και τα widget ή τα plugins που θα χρησιμοποιήσεις, εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό.
Μέσα στα στοιχεία μιας ιστοσελίδας είναι και τα video. Βεβαιώσου για παράδειγμα, ότι οι video players που θα χρησιμοποιήσεις έχουν ενσωματωμένους υπότιτλους ή έχεις τουλάχιστον φροντίσει να καταγράψεις τους υπότιτλους σε μορφή κειμένου, δίπλα από το video.
2) Χρησιμοποίησε σωστά τις επικεφαλίδες, για να οργανώσεις τη δομή του περιεχομένου σου.
Υπάρχει μια κατηγορία χρηστών που είναι γνωστή ως screen users. Αυτοί χρησιμοποιούν τις κεφαλίδες για να πλοηγηθούν στο περιεχόμενο της σελίδας σου. Χρησιμοποιώντας σωστά και στρατηγικά τις επικεφαλίδες (για παράδειγμα: <h1>, <h2>), το περιεχόμενο του ιστότοπού σου θα είναι καλά οργανωμένο. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να το ερμηνεύουν εύκολα οι screen users.
Ένα ιδανικό πρότυπο ορθής χρήσης των επικεφαλίδων, που βοηθάει και στο SEO σου είναι ο εξής:
Χρησιμοποίησε το <h1> για τον κύριο τίτλο της σελίδας. Απόφυγε τη χρήση <h1> για οτιδήποτε άλλο εκτός από τον τίτλο της ιστοσελίδας και τον τίτλο των μεμονωμένων σελίδων. Χρησιμοποίησε επικεφαλίδες για να υποδείξεις και να οργανώσεις τη δομή περιεχομένου σου. Μην παραλείπεις επίπεδα στους τίτλους (π.χ. μην πηγαίνεις από <h1> σε <h3>). Οι screen users μπορεί να νομίζουν ότι λείπει περιεχόμενο.
3) Πρόσθέσε το ανάλογο alt text στις εικόνες σου
Κάθε εικόνα σου είναι καλό να συνοδεύεται από Alt Text. Σκοπός είναι οι screen users να μπορούν να κατανοούν το μήνυμα, που μεταδίδεται από τη χρήση εικόνων στη σελίδα σου. Το Alt Text είναι ένα μικρό κομμάτι κειμένου, που περιγράφει τι υπάρχει σε μια εικόνα. Τοποθετείται στον κώδικα HTML, έτσι ώστε οι screen users να έχουν πρόσβαση σε αυτό.
Με αυτόν τον τρόπο, κάποιος που δεν μπορεί να δει την εικόνα σου, μπορεί ακόμα να ξέρει τι υπάρχει μέσα σε αυτήν χάρη στο Alt Text. Παράλληλα, ενισχύεις και το SEO της ιστοσελίδας σου, ανεβάζοντας την ψηλότερα στα αποτελέσματα της Google. Αν δεν ξέρεις πώς να υλοποιήσεις αυτή τη διαδικασία, εμπιστεύσου τους SEO Experts της SocialMe.
4) Άφησε χώρο για μεγάλα κουμπιά
Άφησε αρκετό χώρο γύρω από κουμπιά (Call to Actions). Οι mobile χρήστες, πλέον είναι περισσότεροι από αυτούς που χρησιμοποιούν Desktop. Χρειάζεται λοιπόν να έχουμε στο μυαλό μας, ότι τα μικρά κουμπιά στο κινητό οδηγούν σε miss clicks. Μια ακόμα συμβουλή μας, είναι να μην βάζεις δύο σημαντικά κουμπιά ακριβώς το ένα δίπλα στον άλλο. Ένα λάθος click και μπορείς να χαλάσεις την εμπειρία του χρήστη.
5) Επίλεξε μεγάλες, ευανάγνωστες γραμματοσειρές
Χρησιμοποίησε μεγάλες και ευανάγνωστες γραμματοσειρές, ειδικά αν απευθύνεσαι σε ηλικιωμένους ανθρώπους. Θέλεις να το δοκιμάσεις; Δώσε την ιστοσελίδα σου σε οποιονδήποτε άνω των 60 ετών και ρώτησε τους αν μπορούν να το διαβάσουν χωρίς γυαλιά.
Το Accessibility της ιστοσελίδας σου βοηθά όλους τους επισκέπτες. Το δυσάρεστο στην υπόθεση, είναι ότι πολύ πιθανόν να μην έχεις δώσει ποτέ σημασία σε όλες τις συμβουλές που σου δώσαμε. Τα καλά νέα όμως είναι, ότι μπορεί τώρα να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σου με την βοήθεια των Experts της SocialMe.
Επικοινώνησε μαζί μας, για μία δωρεάν αξιολόγηση της ιστοσελίδας σου, εδώ.