Εσύ ήξερες ότι το να θέσεις τις διαφημίσεις σου σε παύση αυτόν τον Αύγουστο είναι μια πρακτική που όχι μόνο δεν θα σε βοηθήσει, αλλά θα οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών κερδών;
Για πολλούς επιχειρηματίες, η εποχή αυτή θέτει ένα δίλημμα: να συνεχίσω τη διαφήμιση την περίοδο του Αυγούστου ή να κάνω ένα διάλειμμα για να προσαρμοστώ στην επιβράδυνση της καταναλωτικής δραστηριότητας.
Είσαι, όμως, βέβαιος ότι η καταναλωτική δραστηριότητα επιβραδύνεται τους καλοκαιρινούς μήνες;
Στην πραγματικότητα, η διακοπή της διαφήμισης μέσω google ή μέσω των social media κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών μπορεί να είναι μια αρκετά σημαντική, χαμένη ευκαιρία για ανάπτυξη.
Στο σημερινό άρθρο έχουμε συγκεντρώσει μερικούς λόγους, οι οποίοι σίγουρα θα σε πείσουν να μην υποπέσεις στο κλασικό λάθος του μέσου μικρομεσαίου επιχειρηματία και θα σε κάνουν να αφήσεις ενεργές τις διαφημίσεις, ακόμη κι αν βρίσκεσαι σε διακοπές.
1. Εσύ θα σταματήσεις. Οι άλλοι;
Καταρχάς, οφείλεις να σκεφτείς την διακοπή των διαφημίσεων ως εξής:
Αν υποθέσουμε πως στον κλάδο σου δραστηριοποιούνται 10 επιχειρηματίες, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι οι 9 από αυτούς –συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού σου– θα θέσουν την όποια διαφημιστική καμπάνια σε παύση.
Υπάρχει, όμως, ένας ακόμη ανταγωνιστής. Υπάρχει εκείνος που θα συνεχίσει να διαφημίζει κανονικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, γιατί τηρεί ένα σοβαρό πλάνο Marketing, το οποίο μήνα με τον μήνα, χρόνο με τον χρόνο αποδίδει όλο και περισσότερο.
Και άπαξ και κάποιος καταναλωτής επιθυμήσει να καταναλώσει την υπηρεσία ή το προϊόν που εσείς προσφέρετε, ο ανταγωνιστής σου θα είναι ο τυχερός που θα τον κερδίσει ως πελάτη.
‘Έχε, λοιπόν, πάντα στο νου σου πως κάθε φορά που εσύ αφήνεις κενό χώρο στην αγορά, κάποιος άλλος θα τον καταλάβει, πριν προλάβεις να το αντιληφθείς. Η παύση των διαφημίσεων του brand σου αφήνει αρκετό χώρο σε όποιον ανταγωνιστή αποφασίσει να κάνει το σωστό. ΘΥΜΙΣΟΥ: λιγότεροι διαφημιζόμενοι σημαίνει φθηνότερη διαφήμιση, άρα περισσότερες πωλήσεις!
Εσύ; Θα κερδίσεις ή θα χάσεις πωλήσεις;;
2. Κάνε τη διαφορά
Ο βασικός λόγος για τον οποίο αποφασίζεις σχεδόν κάθε καλοκαίρι να διακόψεις τις διαφημίσεις σου έχει να κάνει με τα οικονομικά σου.
Εσύ προβαίνεις σε αυτήν την απόφαση, γιατί βλέπεις πως κάθε Αύγουστο τα έσοδά σου είναι μειωμένα και αυτήν είναι μια ευκαιρία να αποφύγεις μερικά έξοδα, αφού νιώθεις ότι αποφεύγεις τη διαφημιστική δαπάνη.
Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα;
Μάλλον, όχι.
Καταρχάς διακόπτοντας τις διαφημίσεις σου, χάνεις χρήματα, αντί να κερδίζεις.
Κι αυτό συμβαίνει, γιατί δεν έχεις σκεφτεί ότι ο λόγος για τον οποίο βλέπεις κάθε Αύγουστο τα έσοδά σου να είναι μειωμένα, είναι πιθανότατα αυτός: η παύση, δηλαδή, των διαφημίσεων αλλά και η γενική χαλάρωση της προσπάθειας που επικρατεί από όλες τις επιχειρήσεις, για πωλήσεις λόγω διακοπών. Και η αλήθεια είναι πως δεν θα δεις διαφορετικό αποτέλεσμα, όσο κάθε Αύγουστο συνεχίζεις να ακολουθείς την ίδια πρακτική.
Πώς περιμένεις να δεις διαφορετικά αποτελέσματα, όσο συνεχίζεις να κάνεις το ίδιο λάθος;
Ο Αϊνστάιν έλεγε το εξής: «Τρέλα είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά ελπίζοντας ότι θα έχεις διαφορετικά αποτελέσματα.»
Κάνε, λοιπόν τη διαφορά, αν θέλεις να δεις διαφορετικά αποτελέσματα. Αυτόν τον Αύγουστο συνέχισε (ή ξεκίνα τες αν δεν κάνεις ήδη ) τις διαφημίσεις και θα δεις ότι κάθε χρόνο θα είσαι στο “συν” κάτι.
3. Προσέλκυσε νέους πελάτες
Σε αντίθεση με την εσφαλμένη αντίληψη ότι οι καταναλωτικές δαπάνες επιβραδύνονται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, η περίοδος αυτή αποτελεί περίοδο αιχμής για πολλούς κλάδους. Οι οικογένειες σχεδιάζουν διακοπές, αναζητούν υπαίθριες περιπέτειες και τα απαραίτητα υλικά αγαθά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Διατηρώντας τη διαφημιστική σου καμπάνια η εταιρεία σου μπορεί να θεωρηθεί ο ιδανικός πάροχος προϊόντων ή υπηρεσιών που καλύπτουν τις ανάγκες του καλοκαιριού. Είτε πρόκειται για την προώθηση ταξιδιωτικών πακέτων, προϊόντων καλοκαιρινής μόδας, υπαίθριου εξοπλισμού ή διάφορων εδεσμάτων, οι στοχευμένες διαφημίσεις με καλοκαιρινό θέμα μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των πρόθυμων καταναλωτών και να αυξήσουν τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αναψυχής και εξερεύνησης.
Ακόμα κι αν τα προϊόντα σου ή οι υπηρεσίες σου δεν συγκαταλέγονται στις παραπάνω, να είσαι σίγουρος ότι λόγω καλοκαιριού η διάθεση ενός καταναλωτή το καλοκαίρι ανεβαίνει, μαζί και η κατανάλωση που κάνει.
4. Μείνε στη συνείδηση των πελατών σου
Όπως είπαμε παραπάνω, πολλές επιχειρήσεις μπορεί να επιλέξουν να μειώσουν τη διαφήμιση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Η εκμετάλλευση όμως αυτής της ευκαιρίας, μπορεί να δώσει στην δική σου επιχείρηση ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γιατί εσύ θα είσαι σε διακοπές, αλλά η τύχη σου θα συνεχίσει να δουλεύει, αφού θα υπάρχει ορατότητα και θα μένεις στη συνείδηση των δυνητικών πελατών σου.
Με μειωμένο ανταγωνισμό στον διαφημιστικό χώρο, οι δικές σου διαφημίσεις είναι πιο πιθανό να ξεχωρίσουν, συγκεντρώνοντας αυξημένη προσοχή από το κοινό-στόχο σου. Λιγότεροι διαφημιζόμενοι, περισσότερες εμφανίσεις, περισσότερες πωλήσεις, γι αυτούς που έχουν ένα σοβαρό πλάνο προώθησης.
Μην ξεχνάς: ένας δυνητικός πελάτης καλύπτει την όποια ανάγκη του με εκείνον που του έρχεται στο μυαλό, όταν προκύπτει η ανάγκη. Θέλει υπολογιστή και σκέφτεται το Plaisio. Θέλει να φάει burger και αναζητά ένα Goody’s Burger House. Θέλει ρούχα και μπαίνει στο πρώτο H&M που θα βρει μπροστά του.
Διατηρώντας συνεπείς διαφημιστικές προσπάθειες, εξασφαλίζεις ότι το προϊόν σου παραμένει στο προσκήνιο του μυαλού των καταναλωτών, καθιστώντας λιγότερο πιθανό να στραφούν προς τους ανταγωνιστές που έχουν σιωπήσει κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου χαλάρωσης. Στατιστικά το 80% των πωλήσεων γίνεται μεταξύ τις 5ης και 12ης φοράς του Follow up.
5. Η διαφήμιση δεν αφορά μόνο τους δυνητικούς πελάτες
Βέβαια, η διαφήμιση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών δεν αφορά μόνο την προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και τη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων.
Συνεχίζοντας να ασχολείσαι με την βάση του πιστού πελατειακού σου κοινού, ενισχύεις την παρουσία του προϊόντος σου και τους υπενθυμίζεις την αξία που προσφέρεις σε αυτούς όλο τον χρόνο.
Οι αποκλειστικές καλοκαιρινές προσφορές και οι ανταμοιβές πιστότητας είναι μόνο δύο παραδείγματα που μπορούν να ενισχύσουν το δεσμό μεταξύ της εταιρείας σου και των πελατών της, ενισχύοντας την αφοσίωσή τους και ενθαρρύνοντας την πιθανότητα να παραμείνουν πελάτες μελλοντικά.
Επιπλέον, η διατήρηση μιας ενεργής διαφημιστικής παρουσίας δείχνει τη δέσμευσή σου για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, ακόμη και σε περιόδους που οι άνθρωποι μπορεί να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και λιγότερες δαπάνες στο μυαλό τους.
6. Αγοράζει ο κόσμος πιο εύκολα το καλοκαίρι
Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι συνώνυμο της χαλάρωσης και της εξερεύνησης. Οι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί σε νέες εμπειρίες και περιπέτειες, καθιστώντας τες μια κατάλληλη περίοδο για την εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών.
Ευθυγραμμίζοντας τη διαφήμισή σου με το πνεύμα των διακοπών και της αναψυχής, μπορείς να αξιοποιήσεις τα θετικά συναισθήματα που συνδέονται με αυτή την εποχή του έτους.
Μια καλή διαφημιστική καμπάνια μπορεί να έχει απήχηση στους δυνητικούς αλλά και υφιστάμενους πελάτες, εμπνέοντάς τους να δοκιμάσουν κάτι νέο, που εσύ μπορείς να προσφέρεις μέσω του brand σου.
Συνοψίζοντας
Συνεπώς, καθώς οι καλοκαιρινές διακοπές βρίσκονται σε εξέλιξη, θα πρέπει να αντισταθείς στην παρόρμηση να διακόψεις τις διαφημιστικές σου προσπάθειες.
Αγκαλιάζοντας αυτή την εποχή με προσαρμοσμένες καμπάνιες, διασφαλίζεις ότι η επιχείρηση σου θα εκμεταλλευτεί τους ρυθμούς της εποχής, θα ενισχύσει τη θέση της στην αγορά και θα καλλιεργήσει μόνιμες σχέσεις τόσο με τους υπάρχοντες όσο και με τους δυνητικούς πελάτες.
Να θυμάσαι, η πιο ηλιόλουστη εποχή μπορεί να είναι μια εξαιρετική στιγμή για να δώσεις λίγο φως στο brand σου και η ομάδα της SocialME είναι έτοιμη να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις σου άμεσα και μακροχρόνια.
Είμαστε πάντα στη διάθεσή σου, για να στήσουμε μαζί ένα οργανωμένο και σοβαρό πλάνο marketing για το brand ή την ιστοσελίδα σου. Στείλε μας ένα μήνυμα ή επίλεξε κάποιον άλλον τρόπο επικοινωνίας μαζί μας, για να σε καθοδηγήσουμε.