Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάθε επιχείρηση στις μέρες μας είναι η προσέγγιση του σωστού κοινού. Εάν κάνεις μια λάθος επιλογή, ενδέχεται να σπαταλάς το διαφημιστικό σου budget σε χρήστες που δε βοηθούν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Μάλιστα, ένα από τα πιο συχνά λάθη στο branding είναι η απουσία ενός κοινού σημείου επαφής με τους χρήστες που στοχεύεις.
Για να αποφύγεις μια τέτοια δυσάρεστη κατάσταση, καλό θα ήταν να κάνεις μια ενδελεχή έρευνα για τον προσδιορισμό του κοινού σου πριν ασχοληθείς με το marketing. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τις τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μια πλήρη εικόνα των χρηστών που θα ενδιαφερθούν για την επιχείρησή σου.
#1 Κάνε μια Έρευνα Αγοράς
Το πρώτο βήμα για τον προσδιορισμό του κοινού είναι μια έρευνα αγοράς. Αυτή η διαδικασία θα σου φανερώσει πολλές πτυχές που θα σου φανούν χρήσιμες στο μέλλον, όπως είναι η τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα των συγκεκριμένων χρηστών. Όταν έχεις αυτά τα δεδομένα στη διάθεσή σου, θα απολαύσεις πιο αποδοτικά Google Ads, καθώς και διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Παράλληλα, αυτή η έρευνα δεν πρέπει να σταματάει ποτέ μιας και το κοινό σου εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου. Μια καλή ιδέα είναι να κάνεις ερωτήσεις και polls στα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μάθεις την άποψη των ακολούθων σου.
#2 Ανάλυσε τα Google Analytics της Ιστοσελίδας σου
Τα Google Analytics είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που μπορεί να σου φανερώσει ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως τι κοιτούν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου. Επιπλέον, τα Google Analytics έχουν πρόσβαση και σε επιπλέον πληροφορίες για τους χρήστες, μέσω των cookies. Για παράδειγμα, μπορείς να δεις την τοποθεσία, τη γλώσσα, τη συσκευή, ακόμα και το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιούν. Επίσης, μέσω των Google Analytics έχεις πρόσβαση και σε κάποια βασικά δημογραφικά στοιχεία, όπως είναι το φύλο, η ηλικία, και τα ενδιαφέροντα.
#3 Ερεύνησε τους Ανταγωνιστές σου
Η ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής στο marketing είναι τόσο αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς, όσο και της ανάλυσης του ανταγωνισμού. Εάν υπάρχουν εταιρείες που έχουν πολύχρονη εμπειρία στο χώρο, τότε οι πιθανότητες να γνωρίζουν το κοινό που αναζητάς είναι μεγάλες. Έτσι, μπορείς να μελετήσεις και να αναλύσεις τις στρατηγικές που ακολουθούν, μιας και θα σου δώσουν χρήσιμα στοιχεία για τους χρήστες που προσπαθείς να προσεγγίσεις.
#4 Δημιούργησε μια Persona
Η τεχνική της δημιουργίας της persona είναι πολύ βοηθητική στο marketing και στην ανάπτυξη των προωθητικών ενεργειών σου. Στην ουσία, μια persona είναι ένας φανταστικός χρήστης, που ενσωματώνει όλα τα δημογραφικά στοιχεία που έχει το κοινό σου. Με αυτόν τον τρόπο, σκέφτεσαι αν η καμπάνια θα αρέσει στην persona κι όχι σε ένα αφηρημένο κοινό. Μάλιστα, πολλοί ειδικοί σου προτείνουν να δώσεις όνομα στην persona και να βρεις μια φωτογραφία που την αντιπροσωπεύει, ώστε να σου δίνει την εντύπωση ενός πραγματικού ανθρώπου.
#5 Προσδιόρισε τα Δημογραφικά Στοιχεία του Υπάρχοντος Κοινού σου
Παρόλο που υπάρχουν πληροφορίες για το διαφημιστικό κοινό του Facebook και του Instagram, ενδέχεται να υπάρχουν σημαντικές διαφορές από επιχείρηση σε επιχείρηση. Ένα πρώτο βήμα για τον εντοπισμό αυτών των διαφορών είναι ο προσδιορισμός των δημογραφικών στοιχείων των πελατών σου. Για παράδειγμα, μπορείς να στείλεις μια απλή φόρμα με ένα newsletter, μέσα στην οποία οι χρήστες θα συμπληρώσουν κάποια στοιχεία τους.
#6 Κάνε μια Λίστα με τα Χαρακτηριστικά που Δεν Έχει το Κοινό σου
Μια πολύ ενδιαφέρουσα τεχνική είναι ο προσδιορισμός των χαρακτηριστικών που δε θέλεις να έχει το κοινό σου. Αποκλείοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, θα φτάσεις πιο κοντά στο κοινό που στοχεύεις μιας και η πιθανή ομάδα χρηστών θα έχει μικρύνει. Με το πέρασμα του χρόνου, μπορείς να προσθέτεις τέτοια αρνητικά χαρακτηριστικά και σιγά-σιγά να λάβεις το αποτέλεσμα που ψάχνεις.
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το κοινό σου, συμπλήρωσε τη φόρμα για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMΕ και να ξεκινήσεις άμεσα την έρευνα.