Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αλλάξει τον τρόπο που ψωνίζουν οι καταναλωτές. Πλέον, έχουν αμέτρητες επιλογές για αγορές, χωρίς να χρειαστεί να βγουν απ’ το σπίτι. Έτσι, εάν ψάχνεις μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, ίσως σκέφτεσαι να δημιουργήσεις ένα e-shop. Πριν το κάνεις αυτό όμως, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι θα συναντήσεις πολύ ανταγωνισμό ανεξάρτητα απ’ τη βιομηχανία σου.
Σ’ αυτό το άρθρο, σου επισημαίνουμε ορισμένα πράγματα που θα πρέπει να έχεις σκεφτεί και να αποφασίσεις όταν αποφασίσεις να κάνεις το δικό σου e-shop.
#1 Δώσε Προσοχή στον Κατάλογο των Προϊόντων σου
Η καρδιά του e-shop σου θα είναι τα προϊόντα που θα πουλάς. Μάλιστα, αυτά είναι κι ένα βασικό στοιχείο διαφοροποίησης από τους ανταγωνιστές. Εάν για παράδειγμα, ονειρεύεσαι ν’ ανοίξεις ένα e-shop με ρούχα, θα πρέπει να βρεις κάτι που να σε ξεχωρίζει. Για παράδειγμα, μπορεί να παρατηρήσεις ότι δεν υπάρχουν αρκετά e-shops με sustainableκαι οικολογικά ενδύματα.
#2 Επιλογή των Στοιχείων του Branding
Ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να σκεφτείς από πριν είναι το brandingτου e-shop σου. Μ’ αυτόν τον όρο, εννοούμε το όνομα, το λογότυπο, τη χρωματική παλέτα, τις γραμματοσειρές κι όλα τα στοιχεία που καθορίζουν την ταυτότητα της επιχείρησής σου. Το πρώτο βήμα για επιτυχημένο branding είναι να προσδιορίσεις ποιο είναι το όραμά σου γι’ αυτό το e-shop.
#3 Επιλογή της Κατάλληλης Πλατφόρμας E-commerce
Η αλήθεια είναι πως στην αγορά υπάρχουν δεκάδες πλατφόρμες, στις οποίες μπορείς να φτιάξεις το e-shop σου. Κάθε μια απ’ αυτές έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και γι’ αυτό θα πρέπει να τις μελετήσεις προσεκτικά. Στην περίπτωση που δε γνωρίζεις καλά απ’ αυτά, ζήτα τη βοήθεια κάποιου ειδικού.
#4 Σχεδιασμός ενός Εύχρηστου E-shop
Η έννοια της ευχρηστίας αφορά την άνεση που έχει ένας χρήστης κατά την πλοήγηση σε μια ιστοσελίδα. Έτσι, στο e-shop σου θέλεις οι χρήστες να μπορούν να βρουν εύκολα το προϊόν που ψάχνουν και να ολοκληρώνουν χωρίς κωλύματα την αγορά τους. Η ευχρηστία είναι συνήθως ο κρυφός λόγος, για τον οποίο πολλά e-shops δεν έχουν την αναμενόμενη επιτυχία.
#5 Έμφαση στην Ασφάλεια των Συναλλαγών
Μέσα στο e-shop θα πραγματοποιούνται χρηματικές συναλλαγές. Γι’ αυτό και είναι σημαντική η διασφάλιση των προσωπικών στοιχείων των χρηστών. Ενδεικτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το πρωτόκολλο SSL και διάφορες άλλες τεχνικές που θα κρατήσουν τους hackers μακριά από τα ευαίσθητα στοιχεία.
#6 Δημιουργία μιας Στρατηγικής Marketing
Αφού έχεις αποφασίσει για το τεχνικό κομμάτι του e-shop σου, πρέπει να αποφασίσεις και έναν τρόπο προώθησής του. Το digitalmarketing αποτελεί την καλύτερη λύση για τα e-shops, καθώς μπορείς να βρεις πελάτες από ολόκληρη τη χώρα, ακόμα κι από το εξωτερικό. Ωστόσο, για να πετύχεις, καλό θα ήταν να έχεις δημιουργήσεις ένα συγκεκριμένο πλάνο που θα σε οδηγεί σε κάθε βήμα.
#7 Καλή Εξυπηρέτηση Πελατών
Τέλος, δεν πρέπει να αμελήσεις την εξυπηρέτηση πελατών. Κατά τη λειτουργία του e-shop σου, θα αντιμετωπίσεις διάφορα θέματα. Γι’ αυτό και θα πρέπει να είσαι στη διάθεση των πελατών σου. Η καλή εξυπηρέτηση θα τους πείσει να γίνουν πιστοί πελάτες του e-shop σου.
Επικοινώνησε με τους ειδικούς της SocialME για να βάλεις τις σωστές βάσεις για τη δημιουργία του e-shop σου!