Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ενεργοί χρήστες είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα στοιχεία για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Πολλοί όμως, δίνουν βάση στο e-shop design και δε μελετούν τους ενεργούς χρήστες του ηλεκτρονικού τους καταστήματος. Αυτοί οι χρήστες όμως, αποτελούν τη βάση των εσόδων και της επιτυχίας του προϊόντος. Γι’ αυτό και θα πρέπει πάντα να έχεις στο μυαλό σου το πώς θα προσελκύσεις ακόμα περισσότερους χρήστες.
Σε αυτό το άρθρο, εξηγούμε με περισσότερες λεπτομέρειες τι είναι οι ενεργοί χρήστες μιας ιστοσελίδας, μιας εφαρμογής ή ενός e-shop και αναλύουμε τα διαφορετικά είδη τους.
Τι Εννοούμε με τον Όρο Ενεργοί Χρήστες;
Ο όρος «ενεργοί χρήστες» είναι αρκετά διαδεδομένος και ενδεχομένως να τον έχεις ξανακούσει. Στην πραγματικότητα, οι ενεργοί χρήστες είναι οι μεμονωμένοι χρήστες που αλληλεπιδρούν με μια ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να μετρήσεις τους ενεργούς χρήστες με διάφορους τρόπους. Ωστόσο, οι δύο πιο συνηθισμένες μετρήσεις που πρέπει να γνωρίζεις είναι οι Ημερήσιοι Ενεργοί Χρήστες (DAU) και οι Μηνιαίοι Ενεργοί Χρήστες (MAU). Μπορείς να βρεις όλες αυτές τις πληροφορίες στα Google Analytics.
DAU και MAU: Ορισμός των Ενεργών Χρηστών
Το metric DAU είναι ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που αλληλεπιδρούν με την ιστοσελίδα σου σε μία συγκεκριμένη ημέρα. Αυτό το δεδομένο σου επιτρέπει να αξιολογήσεις την καθημερινή αλληλεπίδραση και να παρακολουθήσεις τη βραχυπρόθεσμη χρήση. Για παράδειγμα, μπορείς να μάθεις πόσοι χρήστες αλληλεπιδρούν καθημερινά με το e-shop σου.
Το metric MAU, από την άλλη πλευρά, αντιπροσωπεύει τον αριθμό των μοναδικών χρηστών που αλληλεπιδρούν με την ιστοσελίδα μέσα σε μια περίοδο 30 ημερών. Όπως φαντάζεσαι, είναι ένα ευρύτερο στατιστικό στοιχείο που αποκαλύπτει τη συνολική αλληλεπίδραση των χρηστών με τη σελίδα σου. Για παράδειγμα, αυτή η μέτρηση δείχνει πόσοι χρήστες έχουν κάνει την επιχείρησή σου κομμάτι της ζωής τους.
DAU vs. MAU: Ποιο Έχει Περισσότερη Σημασία;
Ένα πολύ συχνό ερώτημα αφορά ποιο από τα δύο παραπάνω metrics πρέπει να παρακολουθείς. Η αλήθεια είναι πως και τα δύο είναι απαραίτητα και μπορούν να σου προσφέρουν ανεκτίμητες πληροφορίες. Καθένα απ’ αυτά αξιολογεί άλλες πτυχές της ιστοσελίδας σου.
Συχνά, είναι χρήσιμο να εξετάζεις τα DAU και MAU σε σχέση μεταξύ τους. Για παράδειγμα:
- Υψηλός Δείκτης DAU/MAU: Αν παρατηρήσεις έναν υψηλό δείκτη DAU/MAU, τότε αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της βάσης χρηστών σου αλληλεπιδρά καθημερινά με την ιστοσελίδα σου. Αυτό είναι ξεκάθαρο σημάδι ότι οι προσπάθειές σου κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον τους. Στην ουσία είναι μια επιβεβαίωση πως οι στρατηγικές σου αποδίδουν.
- Χαμηλός Δείκτης DAU/MAU: Αν παρατηρήσεις ότι ο δείκτης DAU/MAU είναι χαμηλός, αυτό μπορεί να υποδεικνύει ένα πρόβλημα στη διατήρηση χρηστών. Εάν μάλιστα δεις και υψηλό bounce rate, τότε θα πρέπει να κάνεις άμεσα διορθωτικές κινήσεις. Οι στρατηγικές που θα ακολουθήσεις πρέπει να στοχεύουν στην προσέλκυση, αλλά και τη διατήρηση των χρηστών στην ιστοσελίδα σου.
Οι ενεργοί χρήστες είναι ανεκτίμητης αξίας για μια επιχείρηση. Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να ξεκινήσεις άμεσα τις προσπάθειές σου για την αύξησή τους. Επικοινώνησε με τους ειδικούς της SocialME για να βρεις τι δουλεύει για τη δική σου επιχείρηση. Μπες στη νέα χρονιά δυναμικά!