Αρχικά ας δούμε γρήγορα τι σημαίνει στη πραγματικότητα η λέξη Keyword, ώστε να εμβαθύνουμε σε τεχνικές για να βρίσκουμε τα κατάλληλα keyword. Η λέξη Keyword στα ελληνικά μεταφράζεται ως λέξη-κλειδί και πρόκειται για τη διαδικασία της ανακάλυψης λέξεων και φράσεων που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης με απώτερο σκοπό τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου γύρω από αυτούς τους όρους. Η έρευνα των Keyword είναι πολύ σημαντική γιατί επηρεάζει το SEO (την οργανική προσέλκυση χρηστών), την εύρεση θεμάτων περιεχομένου για το blog και γενικότερα δίνει μια εικόνα για το τι ζητάει η αγορά.
Πως όμως μπορούμε να βρούμε αυτά τα Keyword;
Για να βρούμε τα κατάλληλα Keywords ακολουθούμε μια διαδικασία ανεύρεσης τους μέσα από διαδικτυακά εργαλεία, μάλιστα μερικά από αυτά τα χρησιμοποιείς και στην καθημερινότητα σου. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε εύκολους τρόπους και εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν.
Βήμα 1: Δημιουργείς λίστες με θεματικές
Ας φέρουμε για παράδειγμα την SocialMe, είμαστε μια digital agency που θέλει να βρει τα κατάλληλα keywords για να χτίσει τόσο το SEO της όσο και το blog της, προσελκύοντας νέους πελάτες.
Αρχικά φτιάχνουμε την λίστα με θεματικές που σχετίζονται με τη δραστηριότητα μας:
- Digital Marketing
- Social Media
- PPC
- Content Marketing
- Email Marketing
- Website development
- Copywriting
Προσοχή οι παραπάνω λέξεις θεωρούνται θεματικές (topics) όχι λέξεις κλειδιά (keywords). Είναι αρκετά γενικές και είναι πολύ δύσκολο κάποιος να τις χτυπήσει λόγω του τεράστιου ανταγωνισμού σε παγκόσμια κλίμακα.
Βήμα 2: Χρησιμοποιείς τις προτάσεις της Google και του Youtube
Αξιοποιώντας αυτές τις θεματικές πηγαίνεις στη Google και τις χτυπάς μια – μια για να δεις τι προτεινόμενα αποτελέσματα σου βγάζει. Στο παράδειγμα μας χτυπώντας τον όρο PPC βλέπουμε τα παρακάτω αποτελέσματα.
Γιατί είναι χρήσιμα αυτά τα αποτελέσματα; Διότι η google μας προτείνει τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις, συνεπώς και μας δίνει λέξεις οι οποίες συνδέονται με τις θεματικές μας και σχηματίζουν ενδιαφέροντα keywords. Σε αυτή τη περίπτωση, αν θέλαμε να βάλουμε τον όρο “PPC” στο site μας καλό θα ήταν να τον συνδέσουμε με τον όρο “Specialist”. Με αυτό το τρόπο η SocialMe θα εμφανιζόταν περισσότερες φορές στις αναζητήσεις των χρηστών.
Παρομοίως κάνουμε και στο Youtube.
Βήμα 3: Ψάχνουμε για Keywords στα Related αποτελέσματα της Google
Αφού πατήσεις search στη google πέρα από την λίστα με τα αποτελέσματα που θα σου εμφανίσει, μπορείς να πας στο τέλος της σελίδας και να παρατηρήσεις σχετικές αναζητήσεις που προτείνει η google. Για παράδειγμα αν πληκτρολογήσουμε τον όρο “Content Marketing”, θα δούμε τις εξής σχετικές αναζητήσεις:
Εύκολα καταλαβαίνουμε ότι ένα άρθρο που θα περιέχει το “content marketing examples” και το “content marketing case studies” θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή για το blog μας, καθώς θα έπαιρνε περισσότερη απήχηση.
Αν θέλεις να δώσεις περισσότερη έμφαση στο SEO σου και να επενδύσεις σε χρήσιμα keywords για να αυξήσεις ακόμα περισσότερο τους επισκέπτες σου και τις πωλήσεις σου, τότε καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσεις πιο επαγγελματικά εργαλεία. Σε αυτή τη περίπτωση, θα χρειαστεί να διαβάσεις περισσότερα πράγματα για την επιστήμη των keywords για να μπορείς να αποκωδικοποιήσεις τα αποτελέσματα και να στοχεύσεις καλύτερα.
Μερικά πολύ χρήσιμα διαδικτυακά εργαλεία για ανεύρεση keyword είναι τα εξής:
- Semrush
- Ubersuggest
- Keywords Everywhere
- KW Finder
- Rank Ranger
- WordTracker
- Keyword Planner
Αν επιθυμείς να αξιοποιήσεις τη δύναμη που έχουν αυτά τα εργαλεία και να χτίσεις δυνατό SEO για την ιστοσελίδα σου με στοχευμένα keywords επικοινώνησε με τους ειδικούς της SocialMe! Η ομάδα μας θα σε βοηθήσει να προσελκύσεις περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου!