Ένα από τα κυρίαρχα κινήματα των τελευταίων ετών είναι αυτό της οικολογίας. Οι χρήστες έχουν στραφεί προς τις επιχειρήσεις που υιοθετούν βιώσιμους τρόπους παραγωγής. Αυτό επίσης αντικατοπτρίζεται και στα social media πολλών επιχειρήσεων. Η οικολογία είναι ένα βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας πολλών εταιρειών και φροντίζουν να ενημερώνουν το κοινό τους για τις ενέργειες που πραγματοποιούν. Μεγάλες εταιρείες μάλιστα, επενδύουν στην έρευνα για βιώσιμες μεθόδους παραγωγής, τις οποίες επικοινωνούν στο κοινό με εκτενή δελτία τύπου.
Αν λοιπόν έχεις κι εσύ μια φιλοσοφία που σχετίζεται με την οικολογία και τη βιωσιμότητα, τότε έχει έρθει η στιγμή να κάνεις τις δημοσιεύσεις σου στα κοινωνικά δίκτυα να το αντικατοπτρίζουν.
Ποιοι Χρήστες Ενδιαφέρονται για την Οικολογία και τη Βιωσιμότητα;
Παρόλο που τα ζητήματα της οικολογίας και της βιωσιμότητας απασχολούν το ευρύ κοινό από τη δεκαετία του ’60, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια άνοδος. Πιο συγκεκριμένα, η γενιά των Millennial και της Generation Ζ, πιστεύουν ακράδαντα ότι όλες οι επιχειρήσεις έχουν ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και τα οικολογικά προβλήματα. Για το λόγο αυτό, είναι πολλοί οι καταναλωτές που επιλέγουν συνειδητά επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές.
Πως Μπορείς να Κερδίσεις Αυτούς τους Χρήστες
Εφόσον οι χρήστες με τις μεγαλύτερες οικολογικές ανησυχίες ανήκουν στις νεότερες γενιές, οι πλατφόρμες για να τους προσεγγίσεις είναι τα κοινωνικά δίκτυα. Οι καλύτερες τεχνικές για να αναδείξεις την επιχείρησή σου σε αυτό τον τομέα είναι οι παρακάτω:
#1 Τόνισε ότι η Βιωσιμότητα είναι στο Επίκεντρο της Φιλοσοφίας σου
Αν η επιχείρησή σου έχει στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της την οικολογία και τη βιωσιμότητα, τότε θα πρέπει η ιστοσελίδα και τα social media της να το αναδεικνύουν. Αρχικά, στο κομμάτι τις «Φιλοσοφίας» που έχεις γράψει στην ιστοσελίδα σου πρέπει να αναφέρεις το πώς θέλεις να συμβάλλεις στην προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, στο «About» κάθε κοινωνικού δικτύου πρέπει να αναφέρεις συνοπτικά τη φιλοσοφία σου. Η οικολογία θα πρέπει να γίνει μέρος του brand image σου.
#2 Καθησύχασε τους Χρήστες για την Προέλευση των Υλικών που Χρησιμοποιείς
Πρέπει να έχεις πάντα κατά νου ότι οι χρήστες θέλουν να μάθουν την προέλευση των προϊόντων και να είναι σίγουροι πως η παραγωγή είναι βιώσιμη. Έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο, φωτογραφίες, βίντεο ή κείμενο, στο οποίο θα εξηγείς από πού προέρχονται τα προϊόντα σου.
Αν για παράδειγμα, έχεις ένα e-shop που εμπορεύεται βιολογικά προϊόντα, μπορείς να επισκεφτείς τις βιοτεχνίες στις οποίες παράγονται αυτά. Με αυτό τον τρόπο, θα αναδείξεις την ποιότητα των προϊόντων καθώς καθησυχάζεις και τους εν δυνάμει καταναλωτές σου. Οι τεχνικές του attraction marketing μπορούν να υπογραμμίσουν με τον καλύτερο τρόπο όλα τα θετικά στοιχεία που θέλεις να επικοινωνήσεις.
#3 Μείωσε τη Χρήση Πλαστικού στη Συσκευασία και Αποστολή των Προϊόντων σου
Με την επικείμενη απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, πολλοί ευαισθητοποιημένοι πολίτες προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση αυτού του υλικού. Έτσι κι εσύ, μπορείς να ελαχιστοποιήσεις τη χρήση του πλαστικού σε όποια κομμάτια μπορείς. Αν έχεις ένα καφέ και πλέον χρησιμοποιείς μόνο χάρτινα καλαμάκια, τότε φωτογράφισε τους καφέδες που σερβίρεις και συνόδευσε τις αναρτήσεις με τα ανάλογα hashtag, όπως είναι το #plasticfree.
#4 Ενθάρρυνε την Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση των Παλιών Προϊόντων
Μια καμπάνια στα κοινωνικά δίκτυα που θα προσελκύσει τους χρήστες που εκτιμούν την οικολογία και τη βιωσιμότητα, αφορά στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση παλιών προϊόντων. Σαν επιχείρηση, μπορείς να διοργανώσεις συγκέντρωση παλιών και άχρηστων πραγμάτων με στόχο την ανακύκλωση. Επίσης, μπορείς να βρεις δημιουργικούς τρόπους για την επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων σου. Μια δημοφιλής πρακτική είναι η δημιουργία βίντεο που δείχνουν πώς μπορεί να γίνει αυτό. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να είσαι ειλικρινής και κάθε σου ενέργεια να έχει στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Η οικολογία και η βιωσιμότητα είναι δύο ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες.