Το video είναι το περιεχόμενο που κυριαρχεί σε όλες τις πλατφόρμες και αυτό φαίνεται καθαρά από τις τάσεις στα social media. Ένα από τα τελευταία είδη με τεράστιο engagement rate είναι το Facebook live. Με αυτή τη λειτουργία του Facebook μπορείς να κάνεις live streaming με ένα video που διαρκεί έως και 240 λεπτά. Φυσικά, μια τόσο μεγάλη διάρκεια θα κουράσει τους θεατές σου και γι’ αυτό δεν σου το προτείνουμε.
Το Facebook live είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο, με το οποίο μπορείς να δώσεις ένα πρόσωπο στην επιχείρησή σου. Σε αυτό το άρθρο, θα βρεις όλα τα μυστικά για να εφαρμόσεις επιτυχημένα το Facebook live και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου.
#1 Συγκέντρωσε Υλικό από το Κοινό σου
Αρχικά, κάθε live που σχεδιάζεις να πραγματοποιήσεις θα πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο πλάνο. Παρακολούθησε τις συζητήσεις του κοινού σου και σημείωσε τις απορίες που εκφράζουν σχετικά με την επιχείρησή σου. Επίσης, συγκέντρωσε όλες τις παρατηρήσεις που γίνονται στα σχόλια των αναρτήσεών σου. Τα σχόλια και οι απορίες θα αποτελέσουν τον σκελετό του Facebook live που θα πραγματοποιήσεις. Παράλληλα, θα πρέπει να κρατήσεις και ορισμένο χρόνο κενό, για να μπορέσεις να απαντήσεις σε ερωτήσεις που θα σου γίνουν την ώρα του live.
Ένα εργαλείο social media monitoring θα σου φανεί πολύτιμο στον εντοπισμό όλων των συζητήσεων που σχετίζονται με την επιχείρησή σου.
#2 Προώθησε το Live από πριν
Αν θέλεις να κάνεις ένα Facebook live, τότε είναι μια καλή ιδέα να το προωθήσεις αρκετές μέρες πριν. Δημιούργησε ένα ελκυστικό banner και προώθησέ το σε όλες σου τις πλατφόρμες. Μπορείς μάλιστα να χρησιμοποιήσεις και ένα Facebook Ad για να προσελκύσεις περισσότερους χρήστες. Ακόμα μια καλή τακτική για την προώθηση του live σου είναι να χρησιμοποιήσεις κάποιον influencer. Σε κάθε περίπτωση, μην αφήσεις το κοινό χωρίς καμία ενθάρρυνση.
#3 Χρησιμοποίησε Καλό Εξοπλισμό
Πριν πραγματοποιήσεις το live είναι σημαντικό να προμηθευτείς μια καλή κάμερα κι ένα καλό μικρόφωνο. Τόσο η εικόνα όσο και ο ήχος πρέπει να φαίνονται επαγγελματικά. Ακόμα ένα τεχνικό κομμάτι που πρέπει να σχεδιάσεις προσεκτικά είναι ο φωτισμός. Προμηθεύσου ένα φωτιστικό δαχτυλίδι, όπως αυτά που χρησιμοποιούν οι vlogger, ώστε η εικόνα και τα χρώματά της να είναι τα καλύτερα δυνατά. Παράλληλα, επίλεξε ένα background που να αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σου. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να ανησυχείς αν δεν είναι τέλεια τακτοποιημένο. Τέτοιες λεπτομέρειες κάνουν τεράστια διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
#4 Επίλεξε τη Σωστή Μέρα και Ώρα
Για το Facebook live, τις αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και για τις καμπάνιες του email marketing, πρέπει να εντοπίσεις την καλύτερη μέρα και ώρα. Η συγκεκριμένη απόφαση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού σου. Για παράδειγμα, αν τα προϊόντα σου απευθύνονται σε εργαζόμενους, το live δεν θα έχει ανταπόκριση αν το προγραμματίσεις μέσα σε εργάσιμες ώρες. Επίσης, το Σάββατο γενικά δεν είναι καλή μέρα, καθώς οι χρήστες δεν περνούν πολλή ώρα στο Διαδίκτυο. Οι καλύτερες επιλογές είναι οι απογευματινές ώρες στην αρχή ή το τέλος της εβδομάδας.
#5 Αλληλεπίδρασε με τους Θεατές σου σε Πραγματικό Χρόνο
Εφόσον έχεις δημιουργήσει έναν σκελετό για τη θεματολογία που θέλεις να καλύψεις την ώρα του video streaming, δεν έχεις λόγο να ανησυχείς για τη ροή. Παράλληλα όμως με το πλάνο σου, θα πρέπει να διαβάζεις και όλα τα μηνύματα κατά τη διάρκεια του live. Ανάφερε ένα σύντομο χαιρετισμό στους χρήστες που μπαίνουν και ευχαρίστησέ τους για τον χρόνο τους. Επίσης, αν σου γίνονται ερωτήσεις, φρόντισε να απαντήσεις κατά την ώρα του live. Αυτή η αλληλεπίδραση είναι που θα δημιουργήσει μια πιο προσωπική σχέση με τους χρήστες.
Το Facebook live είναι ένας εύκολος τρόπος για να δείξεις την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σου.
Συμπλήρωσε τη φόρμα για να μάθεις τι χρειάζεσαι για επιτυχημένα live από τους ειδικούς της SocialMe.