To αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ είναι ένας σχετικά καινούργιος όρος στο πεδίο του διαδικτυακού μάρκετινγκ που αφορά την αυτοματοποίηση διαφόρων λειτουργιών μάρκετινγκ με την χρήση online εργαλείων και προγραμμάτων. Ενδεικτικά, το αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ περιλαμβάνει διεργασίες όπως:
- Tις αυτόματες απαντήσεις και ειδοποιήσεις email
- Το καλύτερο targeting πελατών με βάση δεδομένα από διαδικτυακές έρευνες και αυτόματες συλλογές δεδομένων
- Tη δημιουργία και διαχείριση καμπανιών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης π.χ Facebook και Twitter με λίγα κλικ.
- Την αυτόματη αποστολή voicemails
- Tη δημιουργία referrals και προγραμμάτων για affiliate συνεργάτες
- Την δημιουργία γεγονότων όπως διαδικτυακά σεμινάρια, ειδικά βίντεο με πρόσκληση, ή πολυμέσων.
- Την αποδοχή και επεξεργασία ηλεκτρονικών πληρωμών π.χ “προσθήκη στο καλάθι”
- Την δημιουργία διαδραστικών εφαρμογών που ενισχύουν την αλληλεπίδραση του χρήστη με την επιχείρηση
- Την δημιουργία διαφημίσεων, κουπονιών και άλλων προωθητικών ενεργειών.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της χρήσης αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με μια σχετική έρευνα της Ve Interactive, το αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ χρησιμοποιείται από σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις διαδικτυακά (ποσοστό 49%) ενώ 80% των επιχειρήσεων που το χρησιμοποιούν έχουν δηλώσει αύξηση των leads τους, ως αποτέλεσμα της χρήσης αυτοματοποιημένων μάρκετινγκ διαδικασιών. Τα πιθανά οφέλη και οι λόγοι χρήσης αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ περιλαμβάνουν:
- Την εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου και χρήματος για προωθητικές ενέργειες
- Την γρηγορότερη εξυπηρέτηση πελατών
- Την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των πλάνων email μάρκετινγκ
- Την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας πλάνων μάρκετινγκ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Την αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας με λίγα απλά βήματα.
- Την γρηγορότερη επεξεργασία του κύκλου πωλήσεων
- Την άμεση και καλύτερη οργάνωση οικονομικών πόρων για προωθητικές ενέργειες
- Την καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία μεταξύ των στελεχών και μελών της ομάδας μάρκετινγκ σας
Ανεξαρτήτως του αν είστε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, υπάρχουν εργαλεία αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ για κάθε περίπτωση και για κάθε budget. Το θέμα είναι ότι τα περισσότερα εργαλεία εστιάζουν σε ορισμένες μόνο περιοχές π.χ email καμπάνιες οπότε ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε 2 ή και περισσότερα εργαλεία για να καλύψετε τις ανάγκες σας. Ωστόσο, υπάρχουν εργαλεία που καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες ταυτόχρονα όπως:
No 1. Clickfunnels. H Clickfunnels είναι μια πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων η οποία έχει ως στόχο την κάλυψη των αναγκών μιας διαδικτυακής επιχείρησης μέσω διαφόρων funnel πωλήσεων. Τα funnel πωλήσεων είναι διάφορες προωθητικές ενέργειες με βάση την διαδικασίας/κύκλο που περνούν οι πελάτες από το αρχικό στάδιο της επίσκεψης μέχρι και το τελικό στάδιο της πώλησης. Η πλατφόρμα καλύπτει την εύκολη δημιουργία και μορφοποίηση μιας landing page, την δημιουργία ανακοινώσεων για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, την δημιουργία webinars, την δημιουργία φόρμας συνδρομής μέσω email, την δημιουργία λιστών email, κ.α. Μπορείτε να δοκιμάσετε την πλατφόρμα δωρεάν για 14 μέρες και μετά να αναβαθμίσετε σε πληρωμένα συνδρομή των $97/μήνα (για μικρές επιχειρήσεις) ή $297/μήνα για περισσότερες επιλογές και άμεση υποστήριξη (για μεγάλες επιχειρήσεις).
No 2: To Mailchimp. To Mailchimp είναι ίσως η πιο ιστορική και δημοφιλής πλατφόρμα δημιουργίας και εφαρμογής μαζικών email καμπανιών ή οποία τα τελευταία δέκα χρόνια έχει επεκτείνει την γκάμα των προϊόντων της και σε άλλες αυτόματες προωθητικές ενέργειες όπως την δημιουργία και μορφοποίηση landing pages, την επαναστοχοποιήση leads μέσω Google Ads, την αυτόματη διαχείριση πελατών που έχουν εγκαταλείψει το καλάθι τους μέσω email ειδοποιήσεων, τις αυτόματες ευχαριστίες μετά από παραγγελία κ.α. Υπάρχει δωρεάν πακέτο με περιορισμένες δυνατότητες που καλύπτει την αποστολή 12000 email ανά μήνα. Εάν ωστόσο είστε επιχείρηση με αυξημένους συνδρομητές και ανάγκες, είναι καλό να επενδύσετε στο επαγγελματικό πακέτο των $10 ή των $199/μήνα (για πλήρη πρόσβαση σε χαρακτηριστικά).
Άλλες αξιόλογες πλατφόρμες που μπορείτε να δοκιμάσετε με διαφορετικές δυνατότητες και κόστος η κάθε μία είναι οι: Marketo, η Intercom, η Pardot και η Hubspot. Το μόνο θέμα είναι ότι η υποστήριξη που παρέχουν οι περισσότερες πλατφόρμες είναι μόνο στα αγγλικά οπότε εάν δεν γνωρίζετε πολύ καλά αγγλικά, είναι καλύτερα να προσλάβετε κάποιον ελεύθερο επαγγελματία που θα μπορεί να αναλάβει την διαχείριση τους με χαμηλό κόστος.
Να θυμάστε ότι το αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ είναι χρήσιμο ως ένα σημείο αλλά δεν μπορεί να αποκαταστήσει πλήρως τον ανθρώπινο παράγοντα όσον αφορά τις διαδικασίες μάρκετινγκ. Μπορεί να σας λύνει τα χέρια σε μεγάλο βαθμό, αλλά σαφώς όλα πρέπει να περάσουν από ανθρώπινη αξιολόγηση για πιο εξατομικευμένα και έγκυρα αποτελέσματα.
Εάν χρειάζεστε οποιαδήποτε βοήθεια σχετικά με την διευκόλυνση της διαδικασίας μάρκετινγκ της επιχείρησης σας, με στόχο την αύξηση πωλήσεων χωρίς την αύξηση δαπανών, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερα.