Το email marketing είναι ικανό να αποφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Με τον σωστό σχεδιασμό της στρατηγικής του, θα απολαύσεις επιπλέον κέρδη από αυτή την κλασική πλατφόρμα. Φυσικά, για να είναι επιτυχημένη η στρατηγική αυτή θα πρέπει να ελέγχεις συχνά τα analytics από τις καμπάνιες που στέλνεις. Τα analytics, θα σου δώσουν να καταλάβεις αν υπάρχει ανάγκη για αλλαγές και σε ποιο σημείο μπορεί να αποτυγχάνει το email. Σε αυτό το άρθρο, σου εξηγούμε ποια είναι τα ποιο σημαντικά metrics που πρέπει να ελέγχεις μετά από κάθε καμπάνια σου.
#01 Click Through Rate στο Call to Action
Κάθε newsletter που στέλνεις έχει έναν σκοπό, ο οποίος εκφράζεται από το call to action που έχεις βάλει. Αυτό μπορεί να είναι είτε κάποιος σύνδεσμος, είτε ένα κουμπί. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο χρήστης πρέπει να το πατήσει για να μεταφερθεί στη σελίδα που είναι ο στόχος σου. Το click through rate στο call to action που έχεις βάλει, θα σου δείξει το πόσο ελκυστικό είναι το τελευταίο στον παραλήπτη. Αν το ποσοστό είναι μικρό, δοκίμασε να αλλάξεις την τοποθεσία του call to action, να το κάνεις πιο εμφανές, ή να αλλάξεις το κείμενό του.
#02 Conversion Rate
Ένα βήμα πιο πέρα από το click through rate είναι το conversion rate. Το ποσοστό αυτό σου δείχνει, όχι πόσους πάτησαν πάνω στο call to action, αλλά πόσοι ολοκλήρωσαν την ενέργεια που είχες ως στόχο. Αν το click through rate σου είναι υψηλό, αλλά το conversion rate είναι χαμηλό, καλό θα ήταν να ελέγξεις και να σχεδιάσεις εκ νέου την landing page. Με αυτή την κίνηση θα εντοπίσεις σιγά-σιγά τι πείθει τους χρήστες να ολοκληρώσουν την ενέργεια που θέλεις.
#03 ROI (Return on Investment)
Για το email marketing διαθέτεις ένα συγκεκριμένο budget. Επειδή όμως ο στόχος του marketing είναι η παραγωγή κέρδους, θα πρέπει να είσαι σε θέση να γνωρίζεις το πόσο αποδοτικό είναι, δηλαδή το ROI της καμπάνιας. Σε συνδυασμό με το conversion rate, μπορείς να ανακαλύψεις αν χρειάζεται να κάνεις αλλαγές στην καμπάνια ή να μειώσεις το ποσό που ξοδεύεις για κάθε μία.
#04 A/B Testing
Για να βρεις τον πιο αποδοτικό σχεδιασμό για το newsletter σου, θα πρέπει να δοκιμάζεις διαφορετικά πράγματα, είτε στην τοποθέτηση των στοιχείων, είτε στον τρόπο έκφρασης. Ένας καλός τρόπος για να το κάνεις αυτό, είναι με την τεχνική του A/B testing, που σου επιτρέπει να έχεις κάποια συγκριτικά αποτελέσματα. Έτσι, μπορεί να παρατηρήσεις μεγαλύτερο open rate για ένα συγκεκριμένο subject line, όμως μεγαλύτερο click through rate για ένα διαφορετικό κείμενο.
#05 Ανάπτυξη της Λίστας
Όσο περισσότερους εγγεγραμμένους έχεις στη λίστα σου, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το conversion rate που παρατηρείς. Οπότε, ένας από τους μόνιμους στόχους σου θα πρέπει να είναι να δημιουργείς καινούργια leads. Οι προσπάθειές σου αυτές, μπορούν να μετρηθούν από τον ρυθμό ανάπτυξης της λίστας σου.
#06 Διαμοιρασμός στα Κοινωνικά Δίκτυα
Τα social media είναι κλειδί στην επιτυχία του marketing της επιχείρησής σου. Εξαιτίας αυτού, θα πρέπει να έχεις συμπεριλάβει μέσα στο newsletter σου και κουμπιά για τον εύκολο διαμοιρασμό του περιεχομένου στα social media. Αν παρατηρήσεις έναν μεγάλο αριθμό, τότε καταλαβαίνεις πως το περιεχόμενό σου είναι ποιοτικό και ενδεχομένως να προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
#07 Bounce Rate
Το bounce rate, σου δείχνει το ποσοστό των email που δεν κατάφεραν να παραδοθούν και επέστρεψαν στον πάροχό σου. Αν το bounce rate σου είναι υψηλό, τότε υπάρχει κίνδυνος τα email σου να πηγαίνουν κατευθείαν στον φάκελο των spam. Εντόπισε όλους εκείνους του συνδρομητές που είναι υπεύθυνοι για το hard bounce, δηλαδή έδωσαν λάθος διευθύνσεις email ή διαγράφουν απευθείας τα email, και διάγραψέ τους από τη λίστα σου.
#08 Open Rate
Το open rate, σου δείχνει το ποσοστό των χρηστών που άνοιξε το email σου. Για να ανεβάσεις αυτό το ποσοστό, δοκίμασε διαφορετικά subject lines.
Ένας ειδικός της SocialMe θα αξιολογήσει τα analytics των Email σου και θα προτείνει τις καλύτερες λύσεις.
Ξεκλείδωσε τις δυνατότητες του Email Marketing συμπληρώνοντας την φόρμα.