Στην περίπτωση του digital marketing, είτε πρόκειται για κάποιο blog post, είτε για κάποια δημοσίευση σε social media, ένα πράγμα είναι σίγουρο – το περιεχόμενο θα πρέπει να συνοδεύεται από κάποια εικόνα.
Παράλληλα, με την αισθητική που προσφέρουν οι εικόνες αυτές, έχουν την δυνατότητα να επηρεάσουν και το SEO μιας ιστοσελίδας. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τις εικόνες μας, για τα καλύτερα αποτελέσματα. Με λίγα λόγια, πώς θα κάνουμε τις εικόνες πιο SEO Friendly!
1) Προσοχή στην Ονομασία του Αρχείου
Όταν τραβάμε μια φωτογραφία, ή την κατεβάζουμε από κάποια ιστοσελίδα με stock, το πιο πιθανό είναι ότι έχει ένα όνομα με γράμματα και αριθμούς. Καλό θα ήταν, πριν την ανεβάσουμε στο άρθρο μας να αλλάξουμε αυτήν την ονομασία, σε κάτι σχετικό με το άρθρο. Το όνομα θα πρέπει να είναι γραμμένο σε greeklish και να είναι περιγραφικό. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολύνεις τη Google να καταλάβει το θέμα της φωτογραφίας, ώστε να μπορεί να την προβάλει σε ανάλογες αναζητήσεις.
2) Ονομασία της Εικόνας με τη Λέξη Κλειδί
Είναι λογικό πως η εικόνα που θα χρησιμοποιήσεις στο άρθρο σου θα έχει όνομα με τη λέξη κλειδί του άρθρου. Όπως και στο όνομα αρχείου, φρόντισε η ονομασία να είναι περιγραφική και να δίνει συνοπτικά το θέμα του άρθρου. Το όνομα αυτό δε διευκολύνει τόσο την Google, όσο λειτουργεί βοηθητικά για το χρήστη. Αν επιλέξει να αποθηκεύσει την εικόνα, τότε αυτό θα γίνει με αυτήν την ονομασία. Επίσης, σε αρκετές ιστοσελίδες, η ονομασία εμφανίζεται αν ο χρήστης περάσει το ποντίκι πάνω από την εικόνα.
3) Alt-text που να Περιλαμβάνει τη Λέξη Κλειδί
Το Alt-text (ή αλλιώς Εναλλακτικό Κείμενο) θα εμφανιστεί, αν για κάποιο λόγο δε μπορεί να εμφανιστεί η ίδια η εικόνα. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να είναι αρκετά περιγραφικό, περισσότερο απ’ ότι ο τίτλος. Στο Alt-text καλό θα ήταν να συμπεριλάβεις τη λέξη κλειδί, μιας και είναι ένα από τα στοιχεία, που επηρεάζουν το SEO.
4) Χρησιμοποίησε Λεζάντες
Η λεζάντα λειτουργεί τόσο ως εργαλείο που βελτιστοποιεί το SEO, όσο λειτουργεί και βοηθητικά για το χρήστη. Σε διάφορες μελέτες που έχουν γίνει, έχει διαπιστωθεί ότι όταν μια εικόνα έχει λεζάντα, τότε αυτή διαβάζεται έως και 300% φορές περισσότερο από το ίδιο το κείμενο του άρθρου. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η λεζάντα θα πρέπει να είναι και αυτή περιγραφική και αν είναι δυνατόν να περιλαμβάνει και τη λέξη κλειδί.
5) Ταχύτητα Φόρτωσης της Εικόνας
Ένα σημαντικό κομμάτι, για να είναι οι εικόνες πιο SEO Friendly και να βελτιστοποιήσεις το SEO σου, είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Αν έχεις χρησιμοποιήσει εικόνες μεγάλου μεγέθους, τότε σίγουρα η ταχύτητα φόρτωσης θα είναι μικρή. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλη αναμονή, πράγμα που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο. Έτσι, κάθε εικόνα θα πρέπει να είναι αποθηκευμένη για χρήση στο Διαδίκτυο. Τα προτεινόμενα είδη αρχείου είναι τα jpeg και τα png, αφού προσφέρουν μικρό μέγεθος εικόνων, με σχετικά μεγάλη ευκρίνεια.
6) Δημιουργία XML Image Sitemap
Με τον ίδιο τρόπο που το sitemap επηρεάζει θετικά το SEO, έτσι και το image sitemap λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο για τις εικόνες. Έτσι, θα διευκολυνθούν οι μηχανές αναζήτησης, ώστε να αναγνωρίζουν πιο εύκολα το θέμα των εικόνων που έχεις στην ιστοσελίδα σου. Μπορείς να προσαρμόσεις το ήδη υπάρχον sitemap σου, ή να δημιουργήσεις ένα καινούριο, μόνο για τις εικόνες.