Το επιτυχημένο web design είναι αυτό που θα κάνει την ιστοσελίδα σου να σου αποφέρει τα αποτελέσματα που αναζητάς. Αν έχεις e-shop, θα σου φέρει πωλήσεις, ενώ αν έχεις ξενοδοχείο, θα συμβάλλει στην αύξηση των κρατήσεων. Σε κάθε περίπτωση, είναι όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν μια ολοκληρωμένη ιστοσελίδα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των χρηστών της.
Ο πιο σίγουρος τρόπος, για να αυξήσεις την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας ή του e-shop σου είναι να αξιοποιήσεις τις αρχές της ψυχολογίας. Αυτοί οι κανόνες σου εξηγούν πώς μπορείς να κινήσεις το ενδιαφέρον των χρηστών, αλλά και να τους καθοδηγήσεις, ώστε να ολοκληρώσουν την ενέργεια που θέλεις. Μάλιστα, με τη σωστή εφαρμογή τους, μπορείς να ενισχύσεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου, πράγμα σημαντικό στην περίπτωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις πώς οι αρχές της ψυχολογίας θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μια εντυπωσιακή και επιτυχημένη ιστοσελίδα.
Η Ψυχολογία των Χρωμάτων
Το χρώμα είναι ένα στοιχείο που παίζει αδιαμφισβήτητο ρόλο στην εντύπωση που αφήνει η ιστοσελίδα σου στο κοινό σου. Έτσι, η επιλογή του κυρίαρχου χρώματος πρέπει να γίνεται μετά από προσεκτική μελέτη. Φυσικά, δεν πρέπει να αμελήσεις το branding σου και τη χρωματική παλέτα, που έχεις επιλέξει για αυτό.
Για να σε διευκολύνουμε, παρακάτω θα δεις το μήνυμα που στέλνουν ορισμένα χρώματα:
Μπλε – ασφάλεια, εμπιστοσύνη, και ειλικρίνεια.
Κίτρινο – Αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση, και λογική.
Κόκκινο – Πάθος, ενεργητικότητα, και ενθουσιασμός.
Πράσινο – Ανάπτυξη, φυσικότητα, και οικολογία.
Μαύρο – Επισημότητα, πολυτέλεια, και φινέτσα.
Η Επίδραση της Σωστής Τοποθέτησης
Το επόμενο στοιχείο που δρα καθοριστικά στην ψυχολογία των χρηστών μιας ιστοσελίδας είναι η διαμόρφωση της κάθε σελίδας. Ουσιαστικά, δεν αρκεί να τοποθετήσεις όλα τα στοιχεία στη σωστή σειρά. Θα πρέπει να αξιοποιήσεις το λευκό χώρο, ώστε να δώσεις δομή στη σελίδα σου και να κάνεις κάθε στοιχείο να ξεχωρίσει. Με αυτόν τον τρόπο, ξεκουράζεις τα μάτια των χρηστών και ευνοείς την παραμονή τους στην ιστοσελίδα σου.
Η Σημασία του Περιεχομένου
Εκτός από το πώς βλέπει ένα χρήστης την ιστοσελίδα σου, το τι βλέπει είναι εξίσου σημαντικό. Για το λόγο αυτό, το website personalization έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές σήμερα. Για να το πετύχεις αυτό, αξιοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη και τα υπόλοιπα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου, ώστε να προσφέρεις μια εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε χρήστη.
Το Μήνυμα της Γραμματοσειράς
Όπως μπορείς να φανταστείς, το είδος της γραμματοσειράς παίζει ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβάνεται ένας χρήστης μια ιστοσελίδα. Άλλες έχουν ένα πιο φιλικό και μοντέρνο αποτέλεσμα, ενώ άλλες είναι σοβαρές και προσδίδουν εγκυρότητα στο περιεχόμενό σου. Σε κάθε περίπτωση, θυμήσου να αξιοποιήσεις και τον κενό χώρο μεταξύ των γραμμών και των χαρακτήρων για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τεχνικές για την Επίτευξη Πωλήσεων
Στην περίπτωση που έχεις e-shop, θέλεις το web design να διευκολύνει τις πωλήσεις. Έτσι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ψυχολογία για να βοηθήσεις το κοινό σου να ολοκληρώσει τις αγορές του. Μερικές από τις τεχνικές που μπορείς να ακολουθήσεις είναι:
#1 Μείωσε τον Αριθμό των CTA
Σύμφωνα με το παράδοξο της επιλογής, όταν ένας χρήστης έχει πολλές διαθέσιμες επιλογές, ενδεχομένως να μην διαλέξει καμία από αυτές. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να μειώσεις τα CTA που υπάρχουν στη σελίδα των προϊόντων σου. Ο χρήστης χρειάζεται μόνο ένα κουμπί, κι αυτό είναι το «Προσθήκη στο Καλάθι».
#2 Εμφάνισε το πιο Ακριβό Προϊόν Πρώτο
Κάθε χρήστης έχει την τάση να θυμάται το πρώτο και το τελευταίο αντικείμενο σε μια λίστα. Έτσι, είναι σημαντικό να τοποθετείς σε αυτές τις κρίσιμες θέσεις προϊόντα που θέλεις να πουλήσεις. Για παράδειγμα, όρισε να εμφανίζονται πάντα τα προϊόντα με κατάταξη φθίνουσας τιμής, ώστε η πρώτη θέση να ανήκει στο πιο ακριβό.
Το επιτυχημένο web design είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως είναι οι αρχές της ψυχολογίας. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να μάθεις τι πρέπει να κάνεις.