Το bounce rate αποτελεί ένα από τα metrics, που απασχολούν τους ειδικούς του marketing. Ενδεικτικά, αυτό το νούμερο φανερώνει πόσο επιτυχημένη είναι μια landing page σε μια καμπάνια Google Ads. Ωστόσο, είναι πολλοί εκείνοι που το βλέπουν στα analytics, αλλά δεν γνωρίζουν ακριβώς τί σημαίνει.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τι είναι το bounce rate, αλλά και πώς μπορείς να το μειώσεις.
Τι Είναι το Bounce Rate;
Το bounce rate είναι από τα metrics που εμφανίζονται στα analytics της ιστοσελίδας σου, αλλά και σε αυτά του e–mail marketing σου. Με αυτό τον όρο αναφερόμαστε σε κάθε επίσκεψη στην ιστοσελίδα σου, που κράτησε μόνο για ένα κλικ. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ο χρήστης μπήκε στην ιστοσελίδα σου, δεν βρήκε αυτό που έψαχνε, και αποχώρησε. Για το λόγο αυτό, όσο πιο μεγάλο είναι το bounce rate, τόσο πιο αποτυχημένη είναι και η landing page, που έχεις δημιουργήσει.
Το ποσοστό αυτό βγαίνει από τη διαίρεση των επισκέψεων της μιας σελίδας προς τον συνολικό αριθμό των επισκέψεων της ιστοσελίδας σου.
Πότε Είναι Σημαντικό το Bounce Rate;
Παρ’ όλα αυτά, το bounce rate δεν είναι σημαντικό για κάθε ιστοσελίδα. Υπάρχουν περιπτώσεις μάλιστα, που δεν έχει καθόλου σημασία. Πιο συγκεκριμένα, αν η σελίδα που ελέγχεις είναι ένα άρθρο ή ένα blog post, τότε δεν πρέπει να σε απασχολεί ένα υψηλό bounce rate. Πολλές φορές, τέτοιο περιεχόμενο παρουσιάζει bounce rate, που φτάνει μέχρι και το 100%.
Αντίθετα, το bounce rate αποτελεί σημάδι ότι η ιστοσελίδα σου χρειάζεται άμεσα redesign όταν:
- Έχεις ένα e-shop, όπου η πραγματοποίηση αγορών είναι ο στόχος της σελίδας, και
- Έχεις δημιουργήσει μια landingpage που τη χρησιμοποιείς στις καμπάνιες σου στα Google Ads.
Ενδεικτικά, ένα καλό bounce rate για ένα e-shop είναι γύρω στο 60%. Αν δεις πως το metric αυτό είναι αρκετά πιο υψηλό, θα πρέπει να κάνεις άμεσα διορθωτικές κινήσεις.
Πώς Μπορείς να το Μειώσεις;
Αν, λοιπόν, η ιστοσελίδα σου έχει ανάγκη μείωσης του bounce rate της, τότε θα πρέπει να δοκιμάσεις τις παρακάτω τεχνικές.
- Διαμόρφωσε Σωστά το Περιεχόμενό σου
Η πρώτη εντύπωση, που θα σχηματίσει ένας χρήστης μόλις μπει στην ιστοσελίδα σου είναι πολύ σημαντική. Αν με την πρώτη ματιά δεν εντοπίσει κάτι το ενδιαφέρον, τότε θα αποχωρήσει πολύ γρήγορα από τη σελίδα. Για να βοηθήσεις τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, προσπάθησε να δομήσεις σωστά την κάθε σελίδα σου. Χρησιμοποίησε κεφαλίδες, για να διαχωρίσεις τα τμήματα και για να τραβήξεις το βλέμμα. Στη συνέχεια, γράψε τις πληροφορίες σε λίστες, και χρησιμοποίησε εικόνες, συνδέσμους, και κουμπιά.
- Πρόσθεσε Οπτικοακουστικό Υλικό
Αν η ιστοσελίδα σου έχει ένα μεγάλο όγκο κειμένου, τότε ο τυχαίος επισκέπτης θα τρομάξει και θα αποχωρήσει. Για να το αποφύγεις αυτό, πρόσθεσε σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, που θα σπάει τη μονοτονία του κειμένου. Θυμήσου πως οι χρήστες στο Διαδίκτυο σκανάρουν τις σελίδες και δεν τις διαβάζουν. Έτσι, θέλεις να τους τραβήξεις την προσοχή, ώστε να σταματήσουν το σκανάρισμα και να διαβάσουν το περιεχόμενό σου.
- Αφαίρεσε τις Ημερομηνίες από τα BlogPosts
Αν το περιεχόμενο, που προωθείς με διαφημίσεις δεν αφορά νέα, τότε μπορείς να αφαιρέσεις τις ημερομηνίες. Υπάρχουν πολλά είδη περιεχομένου που είναι διαχρονικά. Ωστόσο, πολλοί χρήστες θα αποχωρίσουν από μια σελίδα αν δουν ότι το περιεχόμενο δημοσιεύτηκε πριν από κάποιο διάστημα. Φυσικά, θα πρέπει πάντα να προσέχεις και να ανανεώνεις το υλικό σου, ώστε να έχει πάντα τις πιο έγκυρες πληροφορίες.
- Εκμεταλλεύσου το πιο Επιτυχημένο Περιεχόμενό σου
Ένας απλός τρόπος, για να κρατήσεις τους χρήστες στην ιστοσελίδα σου είναι να εκμεταλλευτείς το επιτυχημένο σου περιεχόμενο. Για παράδειγμα, πρόσθεσε μια στήλη με παρόμοιο περιεχόμενο στο πλάι. Παράλληλα, τοποθέτησε συνδέσμους και στείλε τους χρήστες στις υπόλοιπες σελίδες σου.
Το bounce rate είναι από τα metrics, που απαιτούν ενδελεχή ανάλυση. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να μάθεις τι πρέπει να κάνεις, για να το μειώσεις.