Το brand loyalty είναι ένα κομμάτι, που απασχολεί όλες τις επιχειρήσεις εδώ και χρόνια. Ουσιαστικά, αναφέρεται στην προτίμηση του κοινού σχετικά με μια επιχείρηση. Για παράδειγμα, κάθε καταναλωτής επιλέγει μια συγκεκριμένα μάρκα γάλατος από όλες τις υπόλοιπες. Αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα της συνήθειάς του, της ποιότητας του προϊόντος, αλλά και της φιλοσοφίας της επιχείρησης.
Ωστόσο, με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αγορά έχει γίνει ακόμα πιο απαιτητική. Το τελευταίο διάστημα κάθε καταναλωτής μπορεί να βρει αμέτρητες επιχειρήσεις, που του προσφέρουν το προϊόν, που επιθυμεί να αγοράσει. Έτσι, σε αυτήν την αγορά, το brand loyalty είναι αυτό, που θα παίξει καθοριστικό ρόλο.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις ποιες τεχνικές θα ενισχύσουν το brand loyalty και θα σου δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
#1 Πρόσφερε Πάντα την Καλύτερη Δυνατή Ποιότητα
Ο πρώτος και πιο σημαντικός λόγος, που κάνει τους καταναλωτές να προτιμούν την ίδια μάρκα είναι η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών. Για το λόγο αυτό, πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή στο τελικό αποτέλεσμα, που θα λάβει ο πελάτης σου. Αν μείνει ευχαριστημένος από το προϊόν ή την υπηρεσία σου, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιστρέψει στο e-shop σου για περισσότερες αγορές. Μόλις τον κερδίσεις με την ποιότητα που προσφέρεις, μπορείς να το θεωρήσεις ως έναν οπαδό του brand σου.
#2 Δώσε Σημασία στην Εμπειρία του Χρήστη
Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η εμπειρία του χρήστη ή customer experience είναι καθοριστικής σημασίας. Φυσικά, κι ένα κατάστημα λιανικής πρέπει να παρέχει την καλύτερη εμπειρία χρήστη. Ωστόσο, σε ένα φυσικό κατάστημα ο πελάτης μπορεί να δει τα προϊόντα, ακόμα κι όταν η εμπειρία αυτή δεν είναι η καλύτερη. Σε ένα e-shop όμως, η ευχρηστία κάνει μεγάλη διαφορά. Αν οι σελίδες δε φορτώνουν και ο χρήστη δεν μπορεί να βρει πώς να ολοκληρώσει τις ενέργειες, τότε δεν θα παραμείνει στην ιστοσελίδα.
#3 Δημιούργησε μια Συνεκτική Εικόνα για το Brand σου
Το branding είναι μια παγιωμένη πρακτική, που διαμορφώνει την εικόνα και την εμφάνιση της επιχείρησης σου. Είναι αυτό, που βλέπουν οι δυνητικοί σου πελάτες και ο τρόπος με τον οποίο την αντιλαμβάνονται και τη θυμούνται. Έτσι, αν δεν έχεις ασχοληθεί με το branding, θα πρέπει άμεσα να καταπιαστείς με αυτό. Ένα στοιχείο μάλιστα, που θα ενισχύσει το brand loyalty είναι το brand storytelling, δηλαδή η ιστορία και η φιλοσοφία της επιχείρησης. Πλέον, οι περισσότεροι καταναλωτές ψάχνουν για επιχειρήσεις με παρόμοια φιλοσοφία με τη δική τους.
#4 Δώσε Επιπλέον Κίνητρα στους Πελάτες σου
Ένας εύκολος τρόπος, για να κάνεις τους πελάτες σου να επιστρέψουν στο e-shop σου και να πραγματοποιήσουν περισσότερες αγορές είναι με την παροχή διάφορων κινήτρων. Για παράδειγμα, μπορείς να τους κάνεις δώρο το έξοδα αποστολής μετά από ένα συγκεκριμένο ποσό ή να τους παρέχεις κάποια έκπτωση. Μπορείς εύκολα να επικοινωνήσεις αυτές τις προσφορές με τη χρήση διάφορων pop–up, κατά τη διάρκεια της πλοήγησης του χρήστη. Τα εργαλεία αυτά είναι πολύ γνωστά για την αποδοτικότητα τους, κι έτσι πρέπει να επωφεληθείς από τη χρήση τους.
#5 Γίνε Γνωστός στη Βιομηχανία σου
Ένας ακόμα τρόπος, για να προσελκύσεις πελάτες, αλλά και για να ενισχύσεις το brand loyalty είναι να καθιερώσεις την επιχείρηση σου ως την καλύτερη της βιομηχανίας. Η συγκεκριμένη τεχνική απαιτεί αρκετό χρόνο και κόπο για να υλοποιηθεί, ωστόσο σου φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια εικόνα, που προσπαθεί να βοηθήσει τους καταναλωτές, χωρίς να φαίνεται ότι προσπαθεί να πουλήσει. Τα social media είναι οι καλύτερες πλατφόρμες για μια τέτοια στρατηγική.
Το brand loyalty είναι αυτό που θα κάνει τους πελάτες σου να επιστρέφουν στο e-shop σου και να κάνουν κι άλλες αγορές. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να ξεκινήσεις να το ενισχύεις άμεσα.