Εάν έχεις μια επιχείρηση με ισχυρή ηλεκτρονική παρουσία, σίγουρα ψάχνεις να βρεις τους κατάλληλους τρόπους για να αυξήσεις την επισκεψιμότητά της. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει είτε με το ενισχυμένο UX, το SEO ή το PPC. Έχουμε ήδη μιλήσει για τους τρόπους που το UX βοηθάει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψουμε τα θετικά και τα αρνητικά των SEO και PPC, αλλά και ποιο από τα δύο είναι το πιο αποδοτικό.
SEO – Search Engine Optimization
Το SEO είναι διάφορες τεχνικές, οι οποίες στοχεύουν στο να φέρουν την ιστοσελίδα σου στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχει μάλιστα και μια ειδική κατηγορία, το local SEO, το οποίο στοχεύει στο να προσελκύσει το κομμάτι του κοινού σου που βρίσκεται στην περιοχή σου.
Τα Θετικά του
Συνοπτικά, τα θετικά στοιχεία του SEO είναι τα παρακάτω:
- Το SEO αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική,
- Έχει μικρό κόστος για την εφαρμογή του, ενώ παράλληλα θεωρείται ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους προώθησης σε σχέση με το κόστος του,
- Τα αποτελέσματα του SEO είναι εύκολα μετρήσιμα,
- Στην περίπτωση του local SEO μπορεί να συμβάλλει σε αυξημένες πωλήσεις και στα φυσικά καταστήματα,
- Από τη στιγμή που επιτευχθεί ένα καλό ranking, είναι εύκολο να διατηρηθεί,
- Ένα καλό ranking οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σε σχέση με τις πληρωμένες διαφημίσεις,
- Βοηθάει στην καθιέρωση του brand σου, μιας και ένα καλό ranking το κατατάσσει σαν αυθεντία στο μυαλό του χρήστη,
- Σου δίνει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σου.
Τα Αρνητικά του
Όλα τα παραπάνω είναι πολύ θετικά, αλλά το αυτό δεν σημαίνει πως το SEO δεν έχει και μειονεκτήματα. Πιο συγκεκριμένα:
- Το SEO απαιτεί μεγάλο κόπο και αυθεντία για να εφαρμοστεί σωστά. Υπάρχει το technical SEO, το On-page SEO και το Off-page SEO, τα οποία έχουν δικούς τους ξεχωριστούς κανόνες,
- Τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα και θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να δεις απόδοση της επένδυσής σου (ROI).
- Οι κανόνες του SEO είναι παγιωμένοι, που σημαίνει πως δεν μπορείς να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο, αν διαπιστώσεις ότι δεν δουλεύει,
- Υπάρχουν πολλά περιθώρια λάθους, όπως είναι να έχεις βελτιστοποιήσει το SEO για λάθος λέξεις κλειδιά,
- Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αλλάζουν συχνά κι έτσι θα πρέπει να αλλάζει ανάλογα και το SEO.
PPC – Pay Per Click
Το PPC είναι οι πληρωμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται στο πάνω μέρος μιας αναζήτησης πριν από τα οργανικά αποτελέσματα. Για τη διαφήμιση αυτή χρεώνεσαι μόνο όταν ένας χρήστης κάνει κλικ πάνω της.
Τα Θετικά του
Όπως το SEO, έτσι και το PPC έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Ενδεικτικά, τα πλεονεκτήματα του PPC είναι:
- Τοποθετείται πάντα στην κορυφή της σελίδας, ένα μέρος δηλαδή που ο χρήστης θα δει πάντα,
- Ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του brand σου, αφού ο χρήστης βλέπει συνέχεια τη διαφήμισή σου,
- Τα αποτελέσματα του PPC στο ROI είναι άμεσα,
- Έχεις τη δυνατότητα να κάνεις και διαφημίσεις με εικόνες,
- Έχεις τη δυνατότητα να ορίσεις το κόστος του κάθε κλικ στη διαφήμιση,
- Οι αναπροσαρμογές στις λέξεις κλειδιά και στο bidding πραγματοποιούνται εύκολα.
Τα Αρνητικά του
Από την άλλη μεριά όμως, το PPC έχει και αυτό τα αρνητικά του. Συνοπτικά, αυτά είναι:
- Η δημιουργία μιας επιτυχημένης καμπάνιας είναι περίπλοκη,
- Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, μιας και απαιτεί καθημερινή παρακολούθηση και αναπροσαρμογή,
- Αν δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις, μπορεί να γίνει μια σπάταλη στρατηγική εξαιτίας των πολλών κλικ.
Ποιο από τα Δύο είναι Καλύτερο;
Όπως κατάλαβες από τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα και των δύο στρατηγικών, πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Για το λόγο αυτό, κανένα από τα δύο δεν είναι το καλύτερο. Το πιο χρήσιμο για την επιχείρησή σου θα κριθεί από τον στόχο που έχεις θέσει. Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα, το ιδανικό είναι να γίνει ένας συνδυασμός του SEO και του PPC.
Αν ενδιαφέρεσαι για άμεση και αξιόπιστη εφαρμογή του SEO και του PPC, συμπλήρωσε την φόρμα κι ένας ειδικός της SocialMe θα επικοινωνήσει μαζί σου άμεσα.