Digital Marketing Checklist για Ξενοδοχεία
Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις, που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου, για να σχεδιάσεις το marketing plan σου. Η βασικότερη ερώτηση, στην οποία σου ζητάμε να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή, σχετίζεται με το ποιο είναι το Hotel Brand σου. Πρόκειται για την εταιρική ταυτότητα του ξενοδοχείου σου, η οποία θα πρέπει να ορίζει τους στόχους και τους τρόπους λειτουργίας σου.
Κάθε ξενοδοχείο, που θέλει να είναι επιτυχημένο, οφείλει να χτίσει το Brand του. Αυτό μπορεί να το καταφέρει μελετώντας τους εξής δυο παράγοντες:
- Ποιο είναι το μήνυμα, που θέλεις να επικοινωνήσει το Brand σου
- Ποια είναι η βασική αγορά και ποιο το κοινό-στόχος, που θα απευθυνθείς
Εάν δε γνωρίζεις ποια θέλεις να είναι η φωνή σου (voice) και ποιος θέλεις να την ακούσει, είναι πολύ δύσκολο να εκτοξεύσεις τις πωλήσεις σου. Αυτά τα δύο σημεία εστίασης θα καθορίσουν όλες τις στρατηγικές του marketing σου. Μάλιστα, ο ένας παράγοντας σχετίζεται άμεσα με τον άλλον. Το μήνυμα του Brand σου (Hotel Brand message), που τελικά θα επιλέξεις, θα επηρεάσει το είδος των επισκεπτών, που θα προσελκύσεις.
Για παράδειγμα, αν θέλεις το ξενοδοχείο σου να είναι μοντέρνο και πλούσιο σε καινοτομίες, θα πρέπει να εστιάσεις κυρίως σε νέους ταξιδιώτες, ζευγάρια και μοντέρνες οικογένειες. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες, που επηρεάζουν τους πελάτες σου, όπως η τοποθεσία του ξενοδοχείου σου, το μέγεθός του, οι υπηρεσίες του ή το κόστος. Όλοι αυτοί οι παράγοντες όμως, θα πρέπει να συνδέονται αρμονικά και να υπηρετούν ένα δυναμικό ενιαίο Brand.
Ας μη μένουμε όμως, σε παραδείγματα και πάμε να δούμε τους βασικότερους στόχους και πώς συνδέονται με ένα αντίστοιχο Brand message.
1) Value Seekers
Δίνουν πολύ σημασία στο ταξίδι τους και το χρειάζονται πολύ. Θέλουν να αξιοποιήσουν όσο περισσότερο μπορούν την ταξιδιωτική εμπειρία και να την απολαύσουν. Συχνά ταξιδεύουν με μικρά παιδιά, έχουν μεσαίο εισόδημα και κυμαίνονται μεταξύ των ηλικιών 25-34 ετών. Βασίζονται σε κριτικές, για να τους βοηθήσουν να βρουν αυτό που χρειάζονται. Κατά προτίμηση, θα αναζητήσουν ένα ξενοδοχείο κοντά στην παραλία και θα θέλουν να κερδίσουν επιπλέον παροχές.
2) Luxury Travellers
Επικεντρώνονται στην απόλαυση και είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, προκειμένου να ζήσουν την απόλυτη εμπειρία. Αυτό το κοινό χωρίζεται σε δυο κατηγορίες. Η πρώτη είναι κυρίως ζευγάρια ηλικίας 25-49 ετών, με μεσαίο εισόδημα, που αναμένουν να ζήσουν μια ξεχωριστή πολυτελή εμπειρία. Συνήθως, αφορμή είναι μια ξεχωριστή περίσταση, όπως το ταξίδι του μέλιτος, μια επέτειος ή ένα σημαντικό milestone στη ζωή τους. Αυτό το κοινό αναζητά ξενοδοχεία σε πόλεις, που είναι ζεστές και παράκτιες και έχει την τάση να εξετάζει σχολαστικά τις διαδικτυακές κριτικές.
Η δεύτερη κατηγορία ανήκει σε ευκατάστατους ανθρώπους ηλικίας 35 και άνω, με υψηλό εισόδημα. Συνήθως, αυτό το κοινό αναζητεί all inclusive παροχές και concierge services. Για να μπορέσεις να το προσεγγίσεις, χρειάζεσαι ένα πολύ δυνατό Hotel Marketing.
3) Social Travellers
Κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι να μοιράζονται εμπειρίες και να αλληλοεπιδρούν με άλλους. Συνήθως, ταξιδεύουν με φίλους ή οικογένειες. Πρόκειται για ομάδες ατόμων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται παιδιά σε αυτές, οπότε εκτιμούν υπηρεσίες, όπως η φύλαξη των παιδιών. Έχουν κυρίως μεσαίο έως υψηλό εισόδημα. Δεν είναι το κοινό που θα εστιάσει αποκλειστικά στις κριτικές. Κινητήριος παράγοντας και decision maker σε αυτό το κοινό είναι αποκλειστικά το word of mouth. Δηλαδή επηρεάζονται κατά κόρον από τις συστάσεις φίλων τους. Οι ηλικίες κυμαίνονται από 25-49 ετών.
4) Independent Travellers
Θέλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο στο ταξίδι τους. Τους αρέσει η αναζήτηση νέων πολιτισμών και τοποθεσιών. Θέλουν να ζήσουν την περιπέτεια και τη διαφορετικότητα. Αγαπούν να ταξιδεύουν μόνοι, αλλά λατρεύουν να αλληλοεπιδρούν με άλλους ταξιδιώτες και να γνωρίζουν γηγενείς ανθρώπους. Μπορεί να έχουν από πολύ χαμηλό έως πολύ υψηλό εισόδημα και είναι σχετικά νέοι. Είναι πολύ πιθανόν να μοιραστούν κριτικές στα social media.
5) Researchers
Γι’ αυτό το κοινό πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα την εμπειρία τους, κατά τη διαδικασία της κράτησης. Θέλουν να εξασφαλίσουν ότι η εμπειρία τους είναι τόσο καλή, όσο θα μπορούσε να είναι. Δε διερευνούν μόνο διεξοδικά τον προορισμό και τη διαμονή τους, αλλά και εστιατόρια και δραστηριότητες. Επειδή, η αναζήτηση τους είναι συνεχόμενη χρησιμοποιούν ως κύριο μέσο το κινητό. Πρόκειται για κοινό μεσαίου εισοδήματος. Συνήθως είναι ζευγάρια ή μικρή παρέα φίλων ηλικίας 23-49 ετών. Κάθε στάδιο του ταξιδιού τους σχεδιάζεται μέσα από κριτικές άλλων ταξιδιωτών από διάσημες πλατφόρμες όπως το TripAdvisor.
6) Habitual Travellers
Ψάχνουν την απλότητα και την ευκολία στο ταξίδι τους. Συνηθίζουν να ταξιδεύουν στους ίδιους προορισμούς επανειλημμένα. Τοποθετούν περισσότερη βαρύτητα στη χαλάρωση από τις δραστηριότητες και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 35-64 ετών. Αυτό το κοινό συνήθως έχει χαμηλότερο εισόδημα.
Είσαι έτοιμος να διαμορφώσεις το δικό σου Hotel Brand και να ανακαλύψεις το ιδανικό κοινό στόχο σου; Η SocialMe προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Hotel Marketing και μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις άμεσα τις πωλήσεις σου!
Επικοινώνησε άμεσα μαζί μας κι αύξησε τις πωλήσεις σου!