Αν βρεθείς σε ένα meeting μεταξύ μιας ομάδας marketing και δεν έχεις ένα λεξικό μπροστά σου θα νομίζεις ότι μιλάνε κινέζικα. Ως επιχειρηματίας δεν έχεις το χρόνο να σπουδάσεις την επιστήμη του Marketing αλλά μπορείς να γνωρίζεις τους βασικούς όρους της ορολογίας του Marketing. Μαθαίνοντας λοιπόν την ορολογία, θα μπορέσεις να συνεργαστείς ευκολότερα με την εξειδικευμένη ομάδα, που έχει αναλάβει την προώθηση της επιχείρησης σου.
Για αυτό το λόγο αναζητήσαμε τις σημαντικότερες ορολογίες που σχετίζονται άμεσα με το Marketing και δημιουργήσαμε αυτό το άρθρο-λεξικό που μπορεί να σου φανεί εξαιρετικά χρήσιμο!
Ας αρχίσουμε λοιπόν…
1) Ορολογίες Επιχειρήσεων
- B2B: Business to Business
Όταν μια επιχείρηση πραγματοποιεί εμπορικές συναλλαγές με άλλη επιχείρηση. Δηλαδή, ο βασικός πελάτης μιας επιχείρησης είναι άλλες επιχειρήσεις είτε σε μορφή προϊόντων, είτε σε μορφή υπηρεσιών.
- B2C: Business to Consumer
Όταν μια επιχείρηση έχει ως βασικό πελάτη τον καταναλωτή. Πρόκειται για το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ανεξαρτήτως αγαθού, δηλαδή από προϊόντα μέχρι και οποιαδήποτε υπηρεσία.
(κάτι αντίστοιχο που να περιγράφει με εικόνα την διαφορά του b2b και του b2c
- NPS: Net Promoter Score
Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αξιολογεί την ικανοποίηση των πελατών με μια κλίμακα από το 0 έως το 10. Σκοπός του NPS είναι να γνωρίζουμε ποσό πιθανόν είναι πελάτης να προώθηση τον brand μας σε κάποιον άλλο.
- ROI: Return On Investment
Είναι η αναλογία του κέρδους που προκύπτει από μια επιχειρηματική κίνηση σε σχέση με το ποσό που έχει δαπανηθεί. Στο marketing χρησιμοποιείται για να προσεγγίσουμε το κέρδος μιας διαφήμισης σε σχέση με το ποσό που δόθηκε για να πραγματοποιηθεί.
- CTA: Call to Action
Είναι η προτροπή προς το ενδιαφερόμενο ενός δυνητικού πελάτη να πραγματοποιήσει κάποια επιθυμητή ενέργεια. Ενέργειες όπως να κάνει αίτηση, να αγοράσει ένα προϊόν ή να αφήσει τα στοιχεία του. Το CTA συνήθως παίρνει την μορφή ενός κουμπιού ή ενός κειμένου που παραπέμπει να πατήσει κάποιον σύνδεσμο.
2) Ορολογίες Marketing
- CTR: Click Through Rate
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό δείκτη που μετρά τον συνολικό αριθμό των ατόμων που επισκέπτονται τη σελίδα διαιρούμενο με τον αριθμό που κάνουν κλικ και μεταβαίνουν στο επόμενο βήμα. Το CTR συνεπώς, μας βοηθάει να δούμε το πόσους πραγματικά αξιοποιήσαμε από το σύνολο των χρηστών που ήρθε στην ιστοσελίδα μας.
- SEO: Search Engine Optimization
Πρόκειται για το σύνολο των τεχνικών, που χρησιμοποιούν marketeers και developers, για να βοηθήσουν μια ιστοσελίδα να ανέβει κατάταξη οργανικά (δηλαδή χωρίς να χρησιμοποιεί διαφημίσεις) στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google, Bing, Yahoo
- SEM: Search Engine Marketing
Περιλαμβάνει την αύξηση της προνομιακής κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, με τη δημιουργία διαφημίσεων (επί πληρωμή).
- PPC: Pay Per Click
Είναι μια από τις πιο συχνές μεθόδους πληρωμής μιας διαφήμισης. Ο marketeer σε αυτή την περίπτωση δημιουργεί μια διαφήμιση κατά την οποία χρεώνεται μόνο σε περίπτωση που κάποιος χρήστης κάνει click.
- BP: Buyer Persona
Είναι η αναπαράσταση του προφίλ (χαρακτηριστικά και συμπεριφορές) ενός ιδανικού πελάτη για μια επιχείρηση. Η Byer Persona (hyperlink στο άλλο άρθρο) δημιουργείται έπειτα από έρευνα στους ήδη υπάρχοντες πελάτες και βοηθάει τους marketeers να ορίσουν καλύτερα το κοινό στόχο και να βελτιώσουν την τοποθέτηση τους στις διαφημίσεις.
3) Ορολογίες Διαδυκτιακής Ιστοσελίδας
- UX: User Experience
Καθορίζει το πως ένας χρήστης αλληλεπιδρά σε μια ιστοσελίδα που περιηγείται. Ουσιαστικά πως τα χρώματα, ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο επηρεάζουν την εμπειρία ενός χρήστη και τον οδηγούν να πραγματοποιήσει μια επιθυμητή ενέργεια. Σκοπός ενός Marketeer και ενός Web Developer είναι να κάνει δοκιμές του UX, ώστε να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που οι χρήστες θα μετατρέπονται σε πελάτες.
- UI: User Interface
Περιλαμβάνει όλα τα σημεία τα οποία μια ιστοσελίδα δίνει την δυνατότητα να αλληλεπιδράσει ο χρήστης μαζί της με οποιοδήποτε τρόπο. (γραφικά, οπτικά στοιχεία, visuals ).
- LP: Landing Page
Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένες σελίδες μια ιστοσελίδας οι οποίες έχουν μοναδικό στόχο να μετατρέψουν άγνωστους επισκέπτες σε δυνητικούς πελάτες. Μια Landing Page προτρέπει ένα χρήστη να αγοράσει ένα προϊόν ή να αφήσει τα στοιχεία επικοινωνίας του. Συνήθως οι Landing Page προσφέρουν ένα δωρεάν υλικό όπως ebooks με αντάλλαγμα τα στοιχεία επικοινωνίας του ενδιαφερόμενου επισκέπτη. Ο Marketeer από τις Landing Page συλλέγει επαφές χρηστών που έπειτα θα προσεγγίσει μέσα από πολλαπλά κανάλια (social media, τηλέφωνο, συνάντηση) για να τους μετατρέψει σε πελάτες.
Επείδη μπορεί να σου φαίνονται πολλά… η SocialMe είναι εδώ για να σε βοηθήσει με τo Digital Marketing της επιχείρησης σου. Δώσε έμφαση στη δουλειά σου και άσε πάνω μας το Marketing. Επικοινώνησε μαζί μας για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες