Τα τελευταία χρόνια, τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός e-shop. Αρχικά, είναι ιδανικές πλατφόρμες για την προώθηση των προϊόντων σου. Την ίδια στιγμή, με τη λειτουργία Facebook Shops, έχεις τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις και πωλήσεις μέσα από αυτές τις πλατφόρμες.
Ωστόσο, στα social media έχεις ακόμα μια σημαντική ευκαιρία, η οποία είναι η επικοινωνία με τους πελάτες σου. Τα άμεσα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα, όπως μέσω του Messenger και του Viber, αποτελούν πλέον μια στρατηγική που έχει να σου προσφέρει πολλά οφέλη. Παρακάτω, θα ανακαλύψεις πώς τα άμεσα μηνύματα συμβάλλουν στην καλή εξυπηρέτηση των πελατών σου και στη δημιουργία περισσότερων πωλήσεων.
#1 Είναι Ένας Γρήγορος Τρόπος Επικοινωνίας
Πλέον, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μέρος της καθημερινότητας κάθε χρήστη. Για αυτό το λόγο, η εξυπηρέτηση πελατών μέσω άμεσων μηνυμάτων είναι ένας από τους πιο βολικούς και γρήγορους τρόπους επικοινωνίας. Κάθε χρήστης μπορεί να στείλει την απορία του άμεσα, χωρίς να πρέπει να ψάξει κάποια φόρμα επικοινωνίας ή ένα e-mail. Μάλιστα, για ορισμένες συχνές ερωτήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο social media automation για να κάνεις τη διαδικασία ακόμα πιο άμεση.
#2 Αυξάνει την Ικανοποίηση των Πελατών σου
Ακόμα, τα άμεσα μηνύματα ενισχύουν την ικανοποίηση των πελατών σου επειδή είναι τόσο πρακτικά. Με τη χρήση τους, δε χρειάζεται να περιμένουν στο ακουστικό μέχρι να ελευθερωθεί κάποια γραμμή στην εξυπηρέτηση πελατών. Παράλληλα, δεν απαιτείται να ελέγχουν το e-mail τους μήπως τους ήρθε κάποια απάντηση. Εφόσον η επικοινωνία γίνεται μέσα στα κοινωνικά δίκτυα, θα ενημερωθούν άμεσα τη στιγμή που θα λάβουν απάντηση. Αυτό δημιουργεί ένα θετικό συναίσθημα που ενισχύει τη σχέση που έχεις χτίσει με το κοινό σου.
#3 Προσθέτει Στοιχεία Προσωποποίησης στην Εξυπηρέτηση Πελατών
Με τα άμεσα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα, μπορείς εύκολα να προσθέσεις στοιχεία προσωποποίησης στην εξυπηρέτηση πελατών. Για παράδειγμα, μπορείς να προσαρμόσεις το ύφος που χρησιμοποιείς, ώστε να κάνεις την επικοινωνία ευκολότερη, ανάλογα με την κάθε περίπτωση. Εάν το κοινό σου αισθανθεί πως καταλαβαίνεις τις ανάγκες του, τότε θα δημιουργήσεις μια δυνατή σχέση εμπιστοσύνης που θα σε ωφελήσει μελλοντικά.
#4 Αποτελεί Έναν Καινούργιο Τρόπο για Lead Generation
Το lead generation είναι σημαντικό για τη δημιουργία πωλήσεων σε ένα e-shop. Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων και των άμεσων μηνυμάτων σε αυτήν τη διαδικασία. Ενδεικτικά, μπορείς να δημιουργήσεις μια καμπάνια που αξιοποιεί το drip marketing, για να προσελκύσεις το ενδιαφέρον των χρηστών και να κερδίσεις μελλοντικούς πελάτες.
#5 Προσεγγίζει Ένα Ευρύ Κοινό
Το μεγάλο πλεονέκτημα των κοινωνικών δικτύων είναι ότι έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια χρήστες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες καθημερινά. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να βρεις κοινό που θα ενδιαφερθεί για το e-shop σου, ανεξάρτητα από τα προϊόντα που προσφέρεις. Επιπλέον, με τα άμεσα μηνύματα, αφήνεις αυτούς τους χρήστες να σε προσεγγίσουν από μόνοι τους. Φυσικά, κάθε πλατφόρμα έχει συγκεντρώσει διαφορετικούς χρήστες, κι έτσι, θα πρέπει να μελετήσεις για να βρεις ποια είναι η καλύτερη για την περίπτωσή σου.
#6 Διευκολύνει την Πραγματοποίηση Πωλήσεων
Τα άμεσα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι απλά ένας τρόπος για την επίλυση διάφορων ζητημάτων που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών. Πολλοί χρήστες θα τα χρησιμοποιήσουν για να ζητήσουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που έχεις προσθέσει στα κοινωνικά δίκτυα, όπως είναι η τιμή και οι διαστάσεις. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, θα θελήσουν να πραγματοποιήσουν την αγορά άμεσα. Σε αυτήν την περίπτωση, ένα μήνυμα μπορεί να τους παραπέμψει χωρίς καθυστέρηση στην ανάλογη σελίδα για την πραγματοποίηση της αγοράς.
Η χρήση των κοινωνικών δικτύων και των άμεσων μηνυμάτων στην εξυπηρέτηση πελατών αποτελεί πλέον ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να έρθεις σε επικοινωνία με την ομάδα της SocialMe και να μάθεις τι πρέπει να κάνεις για να αναδείξεις το e-shop σου.