Όπως συμβαίνει στα social media, έτσι και το web design έχει τάσεις που εναλλάσσονται. Πέρυσι, είχαμε δει web design τάσεις, που απαιτούσαν μινιμαλισμό και ενίσχυση του accessibility. Ωστόσο, φέτος οι τάσεις θέλουν πιο ιδιαίτερο σχεδιασμό, που δίνει μια μοναδική νότα σε κάθε ιστοσελίδα. Πλέον, κάθε ιστοχώρος έχει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, που στοχεύει να προσελκύσει το κατάλληλο κοινό.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ποιες είναι οι πιο ενδιαφέρουσες τάσεις που έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής.
#1 Οριζόντιο Scrolling
Οι τάσεις στο web design απαιτούν την υιοθέτηση πρακτικών που ήταν ασυνήθιστες τα προηγούμενα χρόνια. Μια τέτοια τεχνική είναι το οριζόντιο scrolling για την αρχική σελίδα. Σύμφωνα με αυτό, οι χρήστες δεν πλοηγούνται πάνω και κάτω στην οθόνη, αλλά δεξιά και αριστερά. Επειδή η συγκεκριμένη τεχνική είναι αρκετά διαφορετική από το νοητικό μοντέλο του χρήστη, θα πρέπει να το βοηθήσεις όσο περισσότερο μπορείς. Τοποθέτησε μια εμφανή μπάρα ή βέλη στο κάτω μέρος της οθόνης, τα οποία θα επιτρέπουν στο χρήστη να κινηθεί οριζόντια.
#2 Γεωμετρικός Σχεδιασμός
Η ενσωμάτωση γεωμετρικών στοιχείων είναι μια διαχρονική πρακτική, που φέρνει καλαίσθητα αποτελέσματα στο web design. Ο γεωμετρικός σχεδιασμός μιας αρχικής σελίδας προσφέρει ένα οπτικό ενδιαφέρον στην ιστοσελίδα, ενώ χωρίζει το περιεχόμενο σε σαφείς ενότητες. Φέτος, η τάση που ξεχωρίζει είναι τα έντονα περιγράμματα που τονίζουν τα σχήματα που έχεις χρησιμοποιήσει. Ακόμα, μπορείς να πειραματιστείς με την ενσωμάτωση κύκλων, που αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχήματα στο web design.
#3 Ρετρό Γραμματοσειρές και Αισθητική
Η επιλογή της σωστής γραμματοσειράς είναι για πολλούς μια πρόκληση. Ανάλογα με το είδος της γραμματοσειράς που θα επιλέξεις, θα περάσεις ένα διαφορετικό μήνυμα για το brand σου. Οι τελευταίες τάσεις στο web design απαιτούν έντονες και ρετρό γραμματοσειρές, που τραβούν την προσοχή των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις θα παρατηρήσεις πως η έντονη γραμματοσειρά χρησιμοποιείται ως το βασικό γραφικό στοιχείο της αρχικής σελίδας. Μαζί με τη γραμματοσειρά, και η γενικότερη αισθητική της ιστοσελίδας είναι ρετρό.
#4 Εκτεταμένη Χρήση του Blur και του Noise
Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερες ιστοσελίδες ετοιμάζουν website backgrounds με έντονη χρήση του blur και του noise. Τα δύο αυτά στοιχείο προσθέτουν θόρυβο, παράσιτα, και θολούρα στην εικόνα. Ωστόσο, η βασική διαφορά με τις προηγούμενες χρονιές είναι ότι η θολούρα αυτή εφαρμόζεται σε γραφικά, κι όχι σε εικόνες. Το αποτέλεσμα από αυτή την τεχνική είναι πολύ στυλιζαρισμένο και εξαιρετικά καλαίσθητο για προβολή από φορητές συσκευές.
#5 Dark Mode
Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία του dark mode. Κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης πλέον, προσφέρει έκδοση σε dark mode, ενώ όλο και περισσότερες ιστοσελίδες το υιοθετούν. Μάλιστα, αυτή η τάση έχει περάσει και στην ανάπτυξη των e-shops. Σε κάθε περίπτωση, η ανάπτυξη μιας τέτοιας έκδοσης για την ιστοσελίδα σου θα σου φέρει πολλά οφέλη μια και πολλοί χρήστες δείχνουν προτίμησε σε αυτό.
#6 Ενδιαφέροντα Κινούμενα Στοιχεία
Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει άνοδο στη χρήση των κινούμενων στοιχείων μέσα στις αρχικές σελίδες. Για παράδειγμα, η χρήση GIFs και βίντεο στις αρχικές σελίδες είναι πολύ εκτεταμένη. Ωστόσο, οι τελευταίες τάσεις στο web design θέλουν λίγο πιο πολύπλοκα κινούμενα στοιχεία. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα γραφικά, που κινούνται κάθε φόρα που γίνεται scrolling. Ακόμα μια τάση που έχει ξεχωρίσει είναι τα κινούμενα στοιχεία τύπου parallax, τα οποία εμφανίζονται σταδιακά στην οθόνη.
#7 Ξεχωριστά Εικονίδια για το Ποντίκι
Τέλος, μια ενδιαφέρουσα τάση που μπορεί να ανανεώσει εύκολα μια ιστοσελίδα είναι η αλλαγή του κέρσορα του ποντικιού. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα μοναδικό εικονίδιο που να ανταποκρίνεται στο brand και την υπόλοιπη αισθητική της ιστοσελίδας σου. Είναι μια λεπτομέρεια, που πραγματικά θα κάνει τη διαφορά.
Τράβηξε το ενδιαφέρον των επισκεπτών της ιστοσελίδας με ενδιαφέρον web design. Συμπλήρωσε το φόρμα για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να της κάνεις άμεσα redesign.