Τα social media πλέον αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για να προωθήσεις την επιχείρησή σου σε όσο περισσότερους χρήστες γίνεται. Ωστόσο, είναι συχνό φαινόμενο να μην μπορείς να ερμηνεύσεις τα metrics κι έτσι να μην μπορείς να αξιολογήσεις την επιτυχία των προσπαθειών σου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα μοναδικά νούμερα που είναι εύκολα κατανοητά είναι τα likes και τα follows που έχει η σελίδα σου στο Facebook. Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση θα έχεις παρατηρήσει πως αυτοί οι δύο αριθμοί διαφέρουν. Για το λόγο αυτό, σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποια είναι η διαφορά του like και του follow, όπως και ποιο είναι προτιμότερο.
Ποια είναι η Διαφορά του Like και του Follow
Όπως έχεις ήδη καταλάβει, ένας χρήστης του Facebook μπορεί να ακολουθήσει τη σελίδα σου χωρίς να έχει κάνει like. Αντίθετα, ένας άλλος χρήστης μπορεί να κάνει like στη σελίδα, αλλά να μην έχει κάνει follow. Έτσι, τα likes και τα follows λειτουργούν αυτόνομα ώστε κάθε χρήστης να βλέπει το περιεχόμενο που του αρέσει περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, τόσο τα likes όσο και τα follows δείχνουν το ενδιαφέρον του κοινού για τις δημοσιεύσεις σου. Η βασική διαφορά αυτών των δύο είναι:
- Το Facebook like είναι ένα τρόπος για τους χρήστες να δηλώσουν στον κύκλο τους ότι είναι υποστηρικτές και fan της επιχείρησής σου.
- Το Facebook follow δείχνει ενδιαφέρον για τις δημοσιεύσεις και τα νέα σου, χωρίς όμως αυτό να φαίνεται στο προφίλ του χρήστη.
Όποιος κι αν είναι ο τρόπος που το κοινό ακολουθεί τη σελίδα σου, θα πρέπει πάντα να φροντίζεις να του προσφέρεις ποιοτικό περιεχόμενο. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αυξήσεις την επισκεψιμότητα των social media σου, κερδίζοντας περισσότερους νέους ακόλουθους.
Πιθανές Περιπτώσεις
Εφόσον αυτές οι δύο λειτουργίες του Facebook είναι αυτόνομες, θα παρατηρήσεις ορισμένες διαφορετικές περιπτώσεις χρηστών. Πιο αναλυτικά, ανάμεσα στο κοινό σου θα βρεις τις παρακάτω περιπτώσεις:
Ούτε like, ούτε follow
Οι περισσότεροι χρήστες του Facebook που δεν γνωρίζουν ακόμα για την επιχείρησή σου ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Ανάμεσα σε αυτούς τους χρήστες θα βρεις και το πιθανό κοινό σου. Έτσι, οι περισσότερες προσπάθειές σου στο social media marketing επικεντρώνονται σε στρατηγικές για την προσέγγισή τους. Φυσικά, σε αυτούς ανήκουν και όλοι όσοι έχουν κάνει unlike και unfollow.
Like και το προεπιλεγμένο follow
Όταν ένας χρήστης του Facebook πατάει το κουμπί like, τότε ο αλγόριθμος του Facebook επιλέγει αυτόματα και το follow. Αν δεν αλλάξει αυτό χειροκίνητα, ο χρήστης παραμένει και στους ακόλουθούς σου. Αυτό σημαίνει πως οι δημοσιεύσεις σου θα εμφανίζονται στις ενημερώσεις του. Ωστόσο, η συχνότητα εμφάνισής τους, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το engagement του χρήστη. Αν για παράδειγμα, σχολιάζει συχνά κάτω από τις δημοσιεύσεις σου, τότε το Facebook θα του δείχνει σχεδόν άμεσα κάθε καινούργια σου ανάρτηση.
Like και see first follow
Ωστόσο, η ιδανική περίπτωση είναι μαζί με το like, ο χρήστης να επιλέξει το see first follow. Σύμφωνα με αυτό, οι αναρτήσεις σου θα βγαίνουν πρώτες στο χρονολόγιο του κοινού σου, ανεξάρτητα από τις αλληλεπιδράσεις του με το περιεχόμενό σου. Αυτοί οι χρήστες είναι οι καλύτεροι, μιας και προτιμούν τη σελίδα σου και θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για οτιδήποτε νεότερο υπάρχει.
Like αλλά όχι follow
Αν παρατηρήσεις ότι τα like στη σελίδα σου είναι περισσότερα από τα follow, τότε θα πρέπει να μελετήσεις προσεκτικά το περιεχόμενό σου. Αυτή η έλλειψη σε followers δείχνει πως οι αναρτήσεις σου δεν ενδιαφέρουν το κοινό, παρόλο που συνεχίζει να έχει ενδιαφέρον για την επιχείρησή σου. Επίσης, σε αυτό μπορεί να συμβάλλει και η συχνότητα των δημοσιεύσεων σου. Για παράδειγμα, αν μέχρι τώρα δημοσιεύεις κάτι 3 φορές τη μέρα, μείωσέ το στις 2 και παρατήρησε αν υπάρχει βελτίωση.
Follow αλλά όχι like
Αυτή η περίπτωση είναι καλύτερη από την παραπάνω, μιας και δεν δείχνει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Οι χρήστες έχουν ενδιαφέρον για το περιεχόμενό σου κι αν συνεχίσεις με αυτό το ρυθμό, θα κερδίσεις και το like τους.
Ποιο από τα δύο είναι το Καλύτερο;
Παρόλο που πολλοί μετρούν την επιτυχία της σελίδας τους στο Facebook με τον αριθμό των likes και των follows, αυτά τα metrics είναι τα πιο σημαντικά. Ο στόχος σου πάντα θα πρέπει να είναι η αύξηση του engagement rate. Όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση υπάρχει με τις αναρτήσεις σου, τόσο περισσότερα οφέλη θα παρατηρήσεις. Δοκίμασε διάφορους τύπους περιεχομένου, όπως το Facebook live, για να δεις ποιο θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
Ξεκλείδωσε τις δυνατότητες των social media με μια σωστή στρατηγική.
Συμπλήρωσε τη φόρμα και η ομάδα της SocialMe θα φέρει εις πέρας αυτό το δύσκολο εγχείρημα.