Όπως είναι γνωστό, η επιτυχία στο digital marketing εξαρτάται από το πόσο καλά γνωρίζεις το κοινό σου. Έχοντας κατά νου τις ιδιαιτερότητές του, μπορείς να χτίσεις μια αποτελεσματική στρατηγική που θα δώσει ώθηση στην επιχείρησή σου. Για παράδειγμα, θα βάλεις διαφημίσεις στα μέσα που χρησιμοποιεί, θα υιοθετήσεις τη γλώσσα που προτιμά και θα του προσφέρεις τις υπηρεσίες που αναζητεί.
Η Gen Z αναφέρεται στη γενιά που γεννήθηκε μετά το 2000, οπότε έχει να κάνει με νεαρά άτομα. Γι’ αυτό το λόγο, οι καταναλωτικές συνήθειες αυτού του κοινού διαφέρουν με τις προηγούμενες γενιές. Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία σου αφορά την Gen Z, θα πρέπει να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου στις ιδιαιτερότητές της.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα σου δείξουμε ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της Gen Z που πρέπει να έχεις κατά νου.
#1 Θα Βρεις την Gen Z στα Social Media
Είναι γεγονός πως κάθε γενιά προτιμά διαφορετικά μέσα για την ενημέρωση, την επικοινωνία και τη διασκέδασή της. Η Gen Z έχει δείξει μια ξεκάθαρη προτίμηση για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, εάν θες να την προσεγγίσεις, θα πρέπει να επενδύσεις στο social media marketing. Μια ισχυρή παρουσία σ’ αυτές τις πλατφόρμες, θα κάνει την επιχείρησή σου ελκυστική για το συγκεκριμένο κοινό.
#2 …αλλά Όχι στο Facebook
Παρ’ όλα αυτά, η Gen Z έχει μια μικρή ιδιαιτερότητα που πρέπει να συνυπολογίσεις κατά το σχεδιασμό της στρατηγικής σου. Η συγκεκριμένη γενιά δε χρησιμοποιεί το Facebook, και μάλιστα έχει σχηματίσει μια κάπως αρνητική γνώμη γι’ αυτήν την πλατφόρμα. Τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία πρέπει να επικεντρωθείς είναι το Instagram, το Snapchat, και ιδίως το TikTok.
#3 Κάνει τις Αγορές της μέσα απ’ τα Social Media
Ακόμα ένα χρήσιμο στοιχείο που θα πρέπει να θυμάσαι για την Gen Z είναι ότι χρησιμοποιεί τα social media και για τις αγορές της. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες πλατφόρμες έχουν εντάξει ένα marketplace. Από εκεί, οι νέοι μπορούν να αναζητήσουν διάφορα προϊόντα και να κάνουν άμεσα τις αγορές τους χωρίς να βγουν απ’ την πλατφόρμα. Εάν έχεις e-shop, τότε θα ήταν καλό να εντάξεις και αυτά τα marketplaces στην στρατηγική σου.
#4 Επιλέγει Περιεχόμενο σε μορφή Βίντεο
Άλλη μια τάση που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια είναι το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο. Μάλιστα, η Gen Z είναι μια γενιά που προτιμά να δει ένα σύντομο βίντεο παρά να διαβάσει τις ίδιες πληροφορίες σε μορφή κειμένου. Αυτό γίνεται εμφανές κι από την επιτυχία που παρουσιάζει το TikTok. Πλέον, και πλατφόρμες όπως το Instagram και το YouTube έχουν εντάξει τη δυνατότητα δημιουργίας τέτοιο σύντομου βίντεο.
#5 Είναι μια Γενιά που είναι Πάντα Online
Ένα απ’ τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να κατανοήσεις για την Gen Z είναι ότι θα τη βρεις μονίμως συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι μια γενιά που μεγάλωσε online, κι έτσι έχει αποκτήσει βαθύτερες γνώσεις σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Γι’ αυτό, σταδιακά αλλάζει η ψηφιακή κουλτούρα, για να προσαρμοστεί στις συνήθειες των νέων.
Η Gen Z είναι μια ιδιαίτερη γενιά με διαφορετικές απαιτήσεις από τις προηγούμενες. Επικοινώνησε με τη SocialME και τους ειδικούς μας για να δημιουργήσεις μια στοχευμένη digital marketing στρατηγική.