Μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing για την επιχείρησή σου περιλαμβάνει και το email marketing. Αν και πολλοί θεωρούν πως αυτή η μορφή προώθησης είναι ξεπερασμένη, συνεχίζει να φέρνει σίγουρα αποτελέσματα. Με την ανάπτυξη των κατάλληλων στρατηγικών, το email marketing μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές πωλήσεις για την επιχείρησή σου. Για να είναι όμως αποτελεσματικό το email marketing, θα πρέπει να έχεις συγκεντρώσει έναν μεγάλο αριθμό χρηστών στη mailing list σου. Παρ’ όλα αυτά, κάθε email σου θα έχει παραλήπτες που επιλέγουν να διαγραφούν από τη λίστα σου. Στην περίπτωση που αυτός ο αριθμός είναι μεγάλος, τότε θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες διορθωτικές κινήσεις.
Οι χρήστες επιλέγουν να διαγραφούν από τη λίστα ενός newsletter για τους παρακάτω λόγους:
#1 Λαμβάνουν Πολλά Email
Η πρώτη και πιο βασική αιτία που ωθεί τους παραλήπτες να πατήσουν το κουμπί «unsubscribe» είναι η συχνότητα με την οποία λαμβάνουν μηνύματα. Αν για παράδειγμα στέλνεις περισσότερα από ένα email την ημέρα, τότε θα πρέπει να αναπροσαρμόσεις το πρόγραμμά σου. Για ορισμένους χρήστες μάλιστα, ακόμα και ένα μήνυμα την ημέρα θεωρείται υπερβολικό, με αποτέλεσμα την αφαίρεσή τους από τη λίστα. Φυσικά, η ιδανική συχνότητα διαφέρει ανάλογα με το κοινό κι έτσι θα χρειαστεί να πειραματιστείς πριν βρεις τη χρυσή λύση.
#2 Το Περιεχόμενο δεν τους Προσφέρει Αξία
Κάθε χρήστης επιλέγει να εγγραφεί σε ένα newsletter για έναν συγκεκριμένο λόγο, ο οποίος διαφέρει ανάλογα με την επιχείρηση. Στην περίπτωση που έχεις ένα e-shop, τότε οι συνδρομητές σου περιμένουν προσφορές, κουπόνια και προτάσεις. Από την άλλη πλευρά, αν έχεις ένα blog, τότε οι εγγεγραμμένοι χρήστες περιμένουν email γεμάτα με συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες. Αν για κάποιο λόγο το περιεχόμενο των email σου δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένουν οι χρήστες, τότε θα διαγραφούν από τη λίστα.
#3 Το Θέμα των Email Φαίνεται να είναι Spam
Κάθε χρήστης του Διαδικτύου βομβαρδίζεται καθημερινά από πολλές διαφημίσεις, pop-up και προωθητικά email. Τα περισσότερα από αυτά δεν του τραβούν την προσοχή, γιατί γνωρίζει από πριν περί τίνος πρόκειται. Έτσι, αν το θέμα του email που στέλνεις θυμίζει spam, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο χρήστης να διαγραφεί από το newsletter. Ακολούθησε τους κανόνες για την συγγραφή ενός επιτυχημένου subject line και επωφελήσου από ένα ενισχυμένο open rate.
#4 Το Περιεχόμενο είναι Υπερβολικά Λίγο ή Πολύ
Η ποιότητα του περιεχομένου του email είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Εκτός από τις προσδοκίες των παραληπτών, θα πρέπει να είσαι σίγουρος και για την ποιότητα που προσφέρεις. Αν το email είναι μικρό σε μέγεθος, τότε πιθανώς να παραλείψεις σημαντικές πληροφορίες που θέλει το κοινό σου. Αν αντιθέτως το κείμενο είναι υπερβολικά μεγάλο, τότε οι παραλήπτες μπορεί να κουραστούν και το κείμενο να περιλαμβάνει περιττές πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση όμως, προσπάθησε να μην πουλάς κάτι μέσα στο περιεχόμενο, μιας και αυτό θα απωθήσει τους χρήστες.
#5 Το Email δεν Εμφανίζεται Σωστά
Παράλληλα με το περιεχόμενο, θα πρέπει να ελέγξεις και τη σχεδίαση του email σου. Δεν αρκεί να κάνεις μια δοκιμή του email στον προσωπικό σου λογαριασμό. Στείλε ένα δοκιμαστικό και άνοιξέ το από διαφορετικούς φυλλομετρητές και διαφορετικές διαστάσεις οθόνης. Ένα συχνό λάθος που γίνεται είναι ότι το email δεν είναι δυναμικό, κι έτσι δεν εμφανίζεται σωστά στις φορητές συσκευές. Ωστόσο, η πλειοψηφία των χρηστών πλέον ελέγχει τα email της από κινητά τηλέφωνα ή tablet.
#6 Δεν Γνώριζαν ότι είχαν μπει στην Mailing List σου
Τέλος, οι χρήστες διαγράφονται από μια λίστα newsletter για την οποία δεν γνωρίζουν ότι είχαν γραφτεί. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να ασχοληθείς με σωστό lead generation και να μην χρησιμοποιείς λίστες που δεν έχεις συγκεντρώσει.
Το email marketing συνεχίζει να φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα και γι’ αυτό πρέπει να το αναπτύξεις για την επιχείρησή σου.