Για να διαφημίσεις την επιχείρησή σου στο Διαδίκτυο, χρειάζεται να συνδυάσεις το SEO μαζί με το PPC ή αλλιώς τις πληρωμένες διαφημίσεις. Η ανάπτυξή των Google Ads είμαι μια απαιτητική διαδικασία που προϋποθέτει καθημερινό έλεγχο και πειραματισμό. Όταν όμως εφαρμοστεί επιτυχημένα, μπορεί να σου αποφέρει σημαντικό κέρδος. Ωστόσο, με τις λανθασμένες ρυθμίσεις ενδεχομένως να παρατηρήσεις αύξηση του κόστους τους, χωρίς όμως τα ανάλογα αποτελέσματα.
Σε αυτό το άρθρο, θα βρεις όλες τις ρυθμίσεις που μπορείς να παρακολουθείς στα Google Ads, ώστε να εξοικονομήσεις χρήματα.
#1 Περιοχή
Αρχικά, ο έλεγχος των γεωγραφικών ρυθμίσεων ξεκινάει με το πόσο αποδίδει κάθε καμπάνια ανά περιοχή. Συχνά, θα παρατηρήσεις πως κάθε καμπάνια είναι πιο δημοφιλής σε ορισμένες περιοχές. Εντόπισε κάθε μία από αυτές και αφαίρεσε όλες τις υπόλοιπες. Αν δεν θέλεις μια τόσο δραστική λύση, μπορείς απλά να χαμηλώσεις το ποσό που επενδύεις στις περιοχές με χαμηλή ζήτηση.
Επίσης, είναι χρήσιμο να θυμάσαι πως μπορείς να στοχεύσεις τόσο χρήστες που μένουν σε μια συγκεκριμένη περιοχή, όσο και χρήστες που ενδιαφέρονται για αυτήν. Έτσι, αν έχεις ένα ξενοδοχείο καλό θα ήταν να στοχεύσεις τους χρήστες που ενδιαφέρονται για την τοποθεσία της επιχείρησής σου.
#2 Συσκευές
Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να ελέγξεις στις καμπάνιες σου στα Google Ads είναι οι συσκευές που έχουν το μεγαλύτερο CTR και conversion rate. Αν οι φορητές συσκευές έχουν και τα δύο ποσοστά ενισχυμένα, δεν έχεις κανένα λόγο να πειράξεις τις προϋπάρχουσες ρυθμίσεις σου.
Αν όμως παρατηρήσεις πως το CTR είναι πολύ μεγαλύτερο από το conversion rate, τότε απαιτείται αναπροσαρμογή. Εξαιτίας του μεγέθους των οθονών στα κινητά τηλέφωνα, πολλά από αυτά τα κλικ προέρχονται από λάθος των χρηστών. Έτσι, καλό θα ήταν να μειώσεις το διαθέσιμο ποσό για διαφήμιση σε αυτές τις συσκευές. Φυσικά, στις φορητές συσκευές θα συνεχίσει να είναι σε ισχύ το SEO και έτσι δεν θα χάσεις επισκεψιμότητα.
#3 Conversion
Για να μην σπαταλάς τον προϋπολογισμό σου σε καμπάνιες που δεν αποδίδουν, μπορείς να θέσεις συγκεκριμένους στόχους. Οι στόχοι μπορούν να δημιουργηθούν κατευθείαν μέσα στο Google Ads ή να εισάγεις αυτούς που έχεις στο Google Analytics. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν οι στόχοι να έχουν βάση διάφορες ενέργειες, ώστε να μπορείς να ελέγξεις την κίνηση των χρηστών. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να ελέγξεις σε ποιο κομμάτι του conversion παρατηρείται πρόβλημα και να το διορθώσεις.
#4 Αρνητικά Keyword
Ένα από τα πιο σημαντικά μυστικά των Google Ads είναι τα αρνητικά keyword. Αν δεν γνωρίζεις καλά τα Google Ads, ενδεχομένως να έχεις αμελήσει να δημιουργήσεις αρνητικές λέξεις κλειδιά. Τα keyword αυτά ενημερώνουν τις μηχανές αναζήτησης πως δεν θέλεις η διαφήμισή σου να εμφανιστεί σε SERP από αυτές τις λέξεις. Με τη χρήση τους λοιπόν, μπορείς να στοχεύσεις καλύτερα τους χρήστες που θα φτάσει η διαφήμισή σου και έτσι να δεις σημαντική διαφορά στο ROI.
#5 Εναλλαγή των Διαφημίσεων
Η ρύθμιση αυτή είναι πολύ απλή, αλλά πολύ σημαντική. Αν την αφήσεις στην προεπιλογή, η εναλλαγή των διαφημίσεων ή ad rotation θα συνεχίσει ανεξάρτητα από την απόδοση των διαφημίσεων. Ωστόσο, αν επιλέξεις το “Optimize”, τότε το Google Ads θα προτιμάει μόνο τις διαφημίσεις με την καλύτερη απόδοση.
#6 Εξαίρεση IP
Η ρύθμιση αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική αν έχεις αρκετούς υπαλλήλους. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να εξαιρέσεις το IP της επιχείρησής σου. Αυτό σημαίνει πως κάποιος που ψάχνει την επιχείρησή σου σε μια μηχανή αναζήτησης από αυτό το IP, θα δει μόνο το οργανικό αποτέλεσμα. Η ρύθμιση αυτή στοχεύει στο να μειώσει το κόστος των διαφημίσεων, που προέρχεται από εσωτερικά λάθη.
#7 Εξαίρεση Κατηγορίας Ιστοσελίδων
Όταν επιλέγεις τα Google Ads, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος που θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις σου. Ευτυχώς στις ρυθμίσεις μπορείς να επιλέξεις την εξαίρεση ιστοσελίδων και κατηγορίας ώστε να ορίσεις που δεν θέλεις να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να πετύχεις καλύτερη στόχευση και να μην σπαταλάς το budget που έχεις στη διάθεσή σου.