Το digital marketing έχει τις βάσεις του στο τι θέλουν να δουν οι χρήστες από μια ιστοσελίδα. Έτσι, μελετώντας τα στατιστικά και τα metrics της ιστοσελίδας σου, θα καταλάβεις αν το περιεχόμενό σου είναι κοντά σε αυτό που ψάχνει το κοινό που στοχεύεις. Αν παρατηρήσεις πως τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά, τότε θα πρέπει να κάνεις αλλαγές άμεσα.
Το καλύτερο εργαλείο για να ανακαλύψεις τα metrics της ιστοσελίδας σου είναι το Google Analytics, το οποίο είναι ένα δωρεάν εργαλείο που ανέπτυξε η Google. Εκεί, θα μάθεις πολλές χρήσιμες πληροφορίες, καθώς επίσης, θα αξιολογήσεις και την επιτυχία των προσπαθειών σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ποια metrics πρέπει να παρακολουθείς στο Google Analytics, για να μάθεις τι κοιτάει το κοινό σου στην ιστοσελίδα σου.
Behavior Flow
Το behavior flow μπορείς να το βρεις στη διαδρομή Behavior > Behavior Flow. Το συγκεκριμένο report είναι μια οπτικοποίηση της διαδρομής που ακολουθεί ο χρήστης μέσα στην ιστοσελίδα σου. Για παράδειγμα, θα ανακαλύψεις τις σελίδες και τα events που ανέτρεξε, μέχρι να αποφασίσει να αποχωρήσει. Με αυτό το εργαλείο, μπορείς να μάθεις ποιο περιεχόμενο κρατάει τους χρήστες στην ιστοσελίδα σου και ποια κομμάτια του εσωτερικού link building σου ήταν αποτελεσματικά. Ακόμα, μπορείς να εντοπίσεις το πιθανόν προβληματικό περιεχόμενο και να το βελτιώσεις.
Acquisition
Η κατηγορία Acquisition είναι εξαιρετικά σημαντική μιας και σου φανερώνει από πού προήλθαν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου. Ενδεικτικά, οι πηγές αυτές χωρίζονται σε έξι κατηγορίες:
- Direct – όπου οι χρήστες πληκτρολόγησαν κατευθείαν τη διεύθυνση,
- Organic – όπου οι χρήστες βρήκαν την ιστοσελίδα σου σε κάποια μηχανή αναζήτησης,
- Social – όπου οι χρήστες ήρθαν από τα κοινωνικά δίκτυα,
- PaidSearch – όπου οι χρήστες έκαναν κλικ σε κάποια διαφήμιση GoogleAds,
- Referral – όπου οι χρήστες ακολούθησαν το link από κάποια άλλη ιστοσελίδα, και
- Other – όπου οι χρήστες ανακάλυψαν την ιστοσελίδα από κάποια άλλη καμπάνια.
Μέσα σε αυτήν την κατηγορία θα βρεις ενδιαφέρουσες πληροφορίες, που θα σου δώσουν σημαντικά στοιχεία για την πορεία της digital marketing στρατηγικής σου.
Events
Το event είναι ένα metric που χρησιμοποιείται για να μετρήσει την αλληλεπίδραση του χρήστη με ένα κομμάτι περιεχομένου μέσα στην ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, event μπορεί να θεωρηθεί το πάτημα ενός κουμπιού, η προβολή ενός βίντεο, ή το κατέβασμα ενός αρχείου. Έτσι, μπορείς να ορίσεις events όλα τα CTAs, που χρησιμοποιείς στην ιστοσελίδα σου, και να δεις αναλυτικά την απόδοσή τους. Πιο συγκεκριμένα, το report βρίσκεται στη διαδρομή Behaviour > Events > Overview.
Bounce Rate
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το bounce rate είναι από τα πιο γνωστά metrics που απασχολούν το digital marketing. Ενδεικτικά, ένα υψηλό bounce rate σημαίνει πως κάποιος χρήστης μπήκε στην ιστοσελίδα σου και αποχώρησε, χωρίς να αλληλεπιδράσει με κανένα άλλο στοιχείο της. Φυσικά, η σημασία αυτού του metric είναι διαφορετική, ανάλογα με το είδος της ιστοσελίδας σου. Για παράδειγμα, είναι συχνό να βλέπεις bounce rate 100% σε ένα blog, αλλά καταστροφικό να το βλέπεις σε ένα e-shop.
Time on Page
Ακόμα ένα metric που θα σου φανερώσει την επιτυχία του περιεχομένου σου είναι το time on page. Όπως μπορείς να καταλάβεις, το νούμερο αυτό σου δείχνει πόση ώρα πέρασε ο χρήστης σε μια μόνο σελίδα. Το συγκεκριμένο metric είναι εξαιρετικό, για να πάρεις ιδέες για μελλοντικό περιεχόμενο, μιας και σου δείχνει ποιες σελίδες προτιμάει το κοινό σου. Προσοχή όμως, μην το μπερδέψεις με το session duration, αφού το συγκεκριμένο metric μετράει το συνολικό χρόνο του χρήστη στην ιστοσελίδα σου.
Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο, που πρέπει να αξιοποιήσει κάθε επιχείρηση, που θέλει να χτίσει μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική. Μέσα από αυτά τα metrics μπορείς να ανακαλύψεις τάσει,ς που θα σου φέρουν ακόμα περισσότερη επισκεψιμότητα. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMΕ και να μάθεις περισσότερα.