Κάθε επιτυχημένη digital marketing στρατηγική ξεκινάει με τη σωστή έρευνα του κοινού σου. Σου έχουμε ήδη τονίσει αρκετές φορές τη σημασία της έρευνας, τόσο στη δημιουργία μιας καμπάνιας στο email marketing, είτε στη δημιουργία μιας στρατηγικής αναρτήσεων στο Facebook. Αν γνωρίζεις ποιους χρήστες πρέπει να στοχεύσεις και το περιεχόμενο που προτιμούν, τότε έχεις ένα καλό προβάδισμα. Παρ’ όλα αυτά, η έρευνα είναι μια κουραστική διαδικασία που απαιτεί την επένδυση χρόνου σε καθημερινή βάση. Η εφαρμογή του AI στο marketing θα φέρει επανάσταση σε αυτό το κομμάτι. Ωστόσο, μέχρι τότε θα πρέπει να χρησιμοποιείς όλα τα υπόλοιπα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου. Το πρώτο από αυτά τα εργαλεία είναι το Google search. Όταν χρειάζεσαι να αναζητήσεις κάτι, απλά το πληκτρολογείς στην πλατφόρμα. Σε αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσουμε πώς μπορείς να κάνεις την αναζήτηση στο Google search ακόμα πιο εύκολη. Δοκίμασε τις παρακάτω άγνωστες συντομεύσεις και κάνε την έρευνά σου γρηγορότερα.
Εξαίρεση Λέξεων από την Αναζήτηση
Μερικές φορές, ανάμεσα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων σου βρίσκονται και σελίδες που δεν σου είναι χρήσιμες. Για παράδειγμα, χρειάζεσαι να ψάξεις για στατιστικά των κοινωνικών δικτύων, αλλά όχι του Facebook. Για να αφαιρέσεις λοιπόν το Facebook από αυτή την αναζήτηση, πληκτρολόγησε ένα μείον (-) πριν από αυτή τη λέξη.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι: στατιστικά social media -Facebook
Αναζήτηση Συγκεκριμένων μόνο Λέξεων
Αν θέλεις η μηχανή αναζήτησης να σου φέρει μόνο τα αποτελέσματα που περιλαμβάνουν τους όρους που πληκτρολόγησες αυτολεξεί, θα πρέπει να βάλεις τις λέξεις μέσα σε εισαγωγικά.
Για παράδειγμα: “στατιστικά social media”
Αναζήτηση Αυτό ή Εκείνο
Κατά κανόνα, το Google θα αναζητήσει για σελίδες που περιλαμβάνουν όλους τους όρους που πληκτρολόγησες. Αν όμως εσύ θέλεις να αναζητήσεις για κάτι ή για κάτι άλλο, τότε θα πρέπει να γράψεις τη λέξη OR ανάμεσά τους, με κεφαλαία γράμματα.
Παράδειγμα αυτής της αναζήτησης είναι: SMS marketing OR email marketing
Λέξεις μέσα στο Κείμενο, στον Τίτλο και στο URL
Αν θέλεις να κάνεις την αναζήτησή σου πιο συγκεκριμένη, μπορείς να αναζητήσεις για λέξεις-κλειδιά που βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, όταν θέλεις να ελέγξεις την τοποθεσία των λέξεων-κλειδιών στις σελίδες των ανταγωνιστών σου.
Παράδειγμα αναζήτησης μόνο στον τίτλο: allintitle:digital marketing trends
Παράδειγμα αναζήτησης μόνο στο κείμενο: allintext:digital marketing trends
Παράδειγμα αναζήτησης μόνο στο URL: allinurl:digital marketing trends
Λέξεις μέσα σε κείμενο και στον Τίτλο
Επίσης, μπορείς να πραγματοποιήσεις την παραπάνω αναζήτηση σε ακόμα πιο εξειδικευμένο επίπεδο. Στο Google search έχεις τη δυνατότητα να ψάξεις για μια λέξη-κλειδί μέσα στο κείμενο κι άλλη μέσα στον τίτλο.
Παράδειγμα αναζήτησης: Facebook intext:statistics (όπου ο όρος Facebook θα αναζητηθεί στον τίτλο και ο όρος statistics μέσα στο κείμενο)
Ένα ακόμα παράδειγμα μπορεί να είναι: Facebook intitle:video views (όπου ο όρος Facebook θα αναζητηθεί μέσα στο κείμενο και ο όρος video views στον τίτλο)
Αναζήτηση μόνο σε μια Συγκεκριμένη Ιστοσελίδα
Αν όμως ο στόχος σου είναι να βρεις συγκεκριμένο περιεχόμενο μέσα σε μια ιστοσελίδα, μπορείς να το αναζητήσεις απευθείας στο Google search. Αν για παράδειγμα θέλεις να βρεις όλα τα άρθρα της SocialMe σχετικά με το influencer marketing, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πληκτρολογήσεις:
site:www.socialme.gr “influencer marketing”
Αναζήτηση Σχετικών Αποτελεσμάτων
Στην περίπτωση που θέλεις να αναζητήσεις καινούργιες ιστοσελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο, είτε για έρευνα ανταγωνισμού, είτε για περισσότερες πηγές, έχεις μια εύκολη λύση. Παράδειγμα τέτοιας αναζήτησης στο Google search είναι το εξής:
related:socialme.gr
Αναζήτηση Σελίδας που Στέλνει link σε Κάποια Άλλη σελίδα
Ένα σημαντικό κομμάτι για την επιτυχία του SEO σου είναι τα link που έχεις χτίσει εσωτερικά και εξωτερικά της ιστοσελίδας σου. Το off-page SEO συγκεκριμένα είναι πολλές φορές αυτό που κάνει τη διαφορά. Στο Google search έχεις πλέον τη δυνατότητα να ελέγξεις όλες τις ιστοσελίδες που στέλνουν link σε μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Παράδειγμα μιας τέτοιας αναζήτησης είναι το παρακάτω: link:socialme
Η έρευνα αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι του digital marketing που δεν πρέπει να αμελήσεις.